Sebastian Magnusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Komodoödlan » tis sep 02, 2008 10:10 pm

Det är klart det är olika saker! Men som man tränar spelar man oftast. Tränar man inte bra eller om man inte värmer upp bra så spelar man inte bra under match. Därav vill jag än en gång påminna om den senaste uppvärmningen där han stänkte in skott efter skott för att sedan sprätta upp pucken i krysset mot Borås, som om han inte har gjort något annat i livet än att ha gjort mål. Jag var lyrisk under hans uppvärmning. Var det bara jag som såg detta? Frågor på det?
Senast redigerad av Komodoödlan tis sep 02, 2008 10:17 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan
 

Inläggav Niles » tis sep 02, 2008 10:16 pm

Nej, bara påståenden. Senaste uppvärmningen var mot Grenoble. Sen är uppvärmningar inget tydligt tecken på nåt egentligen. Jag har sett både hästar och människor se ut som sophögar vid värmning för att vara nåt helt annat när det är dags. Ingen tar i speciellt på en värmning. Om du har dom som måttstock får du väl ha det.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Komodoödlan » tis sep 02, 2008 10:19 pm

Niles skrev:Nej, bara påståenden. Senaste uppvärmningen var mot Grenoble. Sen är uppvärmningar inget tydligt tecken på nåt egentligen. Jag har sett både hästar och människor se ut som sophögar vid värmning för att vara nåt helt annat när det är dags. Ingen tar i speciellt på värmning.
Menar förstås uppvärmningen mot Borås hemma.
Man får tycka vad man vill, men jag har inte sett Thelin så "het" sedan han kom till Lakers. Tror inte någon av oss trodde att Thelin kunde åstadkomma det där målet på egen hand..För mig har han mer hockey i sig nu än då han kom hit första säsongen.
Senast redigerad av Komodoödlan tis sep 02, 2008 10:21 pm, redigerad totalt 1 gång.
Komodoödlan
 

Inläggav Slavik » tis sep 02, 2008 10:21 pm

Även Troja har haft såna spelartyper, hur bra som helst på uppvärmning och träningsmatcher, sen blir det :notOK:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1763
Senast redigerad av Slavik tis sep 02, 2008 10:23 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Slavik
Forumproffs
 
Inlägg: 767
Blev medlem: tis jan 01, 2008 10:26 pm
Ort: Ljungby

Inläggav Primeau » tis sep 02, 2008 10:21 pm

Komodoödlan skrev:Därav vill jag än en gång påminna om den senaste uppvärmningen där han stänkte in skott efter skott för att sedan sprätta upp pucken i krysset mot Borås, som om han inte har gjort något annat i livet än att ha gjort mål. Jag var lyrisk under hans uppvärmning. Var det bara jag som såg detta? Frågor på det?


Var det inte mot Taif som han sprätte upp pucken i krysset?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Komodoödlan » tis sep 02, 2008 10:22 pm

Det kan ha varit det, Primeau :wink:
Komodoödlan
 

Inläggav Komodoödlan » tis sep 02, 2008 10:24 pm

Einarsson är ju också en liknande spelartyp som Thelin; grovjobbar mest men är ingen större tekniker eller målgörare. Däremot har han gjort en del mål i Tingsryd (div1) men inget nämnvärt i Lakers. Precis som Thelin, där han målade några gånger i Vita Hästen (5+5 =10p) på 14 matcher. Med den starten hade han kunnat gjort över 40p i det laget.
Komodoödlan
 

Inläggav Flanders » ons sep 03, 2008 9:34 am

Komodoödlan, ser du inget mönster, "grovjobbare men inga större tekniker eller målgörare" som producerar i division ett men inte lyckats i Växjö.

Kan det vara så att dom i själva verket hör hemma i division ett, och inte i allsvenskan?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Inläggav Komodoödlan » ons sep 03, 2008 11:31 am

Thelin behöver inte vara en typisk div1-spelare om han är under utveckling, som jag tror/hoppas att han är nu utifrån mina ögon sätt. (ang. matchen mot Tingsryd.) Eller var det bara en tillfällighet, att han var så på "tårna" just då? Nu börjar ju Thelin producera på ett sätt någon annan knappast trodde att han var kapabel till, och kan han fortsättningsvis visa prov på samma "snipertyp" på uppvärmningar som på matcher så kan han väl hålla för HA. Men i första hand ser jag fortfarande honom som en grovjobbare i det tysta. Sen har det ju med hur mycket istid han får. Man gör ju inga mål på bänken.
Komodoödlan
 

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 03, 2008 1:35 pm

En djup och närmast Filosofisk debatt utspelar sig nu angående Basses möjlighet att slå sig in i Laget, hmm.

Under utveckling :? , ja kanske Telin är nu 28 år!!!!

Omgivningens betydelse, javisst, Hedmans ankomst, Jag har spelat med lirare som när de fick en frispark i skallen som bytte riktning och studsade i mål ansågs vara lovande Målskyttar :wink:

Thelins mål var mot TAIF och föregicks av rätt grova Pojklagsmissar av TAIF-försvaret.

Thelin och Gurra fick tung Kritikefter förra säsongen av självaste Evert, utan anledning eller :roll:, De springer just nu efter sista vagnen i det HA-tåg som lämnar perrongen.

Personligen tycker Jag att en av få egna Lakersprodukter BORDE få Chansen på samma sätt som Evert beskriver att två rätt medelmåttiga Centrar från J-18 nu fått i Mighty Mooses.

Konsekvent politik i Utvecklingsarbetet vore klädsamt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Primeau » ons sep 03, 2008 1:49 pm

Rätta mig om jag har fel, men visst har Basse spelat från start mot Borås borta och mot Grenoble senast?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 03, 2008 7:38 pm

Huva 8O , TVÅ Matcher varav den ena pga. slocknad Fimp och dessutom på bortaplan. :ajabaja:

Om utsocknes J-18 spelare får chansen i ett Div 1 lag, när EGEN Senior redan presterat i Div.2, så undrar Man vilka som styr Spelarutvecklingen i Lakers vs Mighty Mooses. Baserat på tillämpliga fakta i målet så borde Basse stå först i kön att spela med Mighty Mooses, måhända har han inte en pratglad Farsa som gillar bilkörning kvällstid i Älgariket.

Helt plötsligt så snurrar Roulettesnurran, där TVÅ agerar Croupier(Evert/Björn) och slänger kulor lite varstans, normalt sett så skulle J-18 centrarna testat seniorhockey i Alvesta, denna utvecklingsmodell var lämplig för Basse förra säsongen enligt Evert :ajaj:

Basse lär dumpas till förmån för T o G och få mogna i Plantskolan Alvesta kommande säsong tyvärr.

ps. det krävs bara att Roulett-Hjulet lutar en aning så blir resultatet missvisande, och ibland tjänar någon på detta :roll:

ps. 2 J-18 Centrarna kommer sannolikt att Dominera i J-18 serien med tanke på den höga nivå de håller enligt J-Tränaren.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 03, 2009 12:26 am

Kunde inte låta bli att Reprisera ett gammalt serra inlägg så här i den allmänna Hockeytorkan i HA, serra har givit oss många sötsaker att smaska på, här kommer en favorit i Tråden Basse :wink:

Bass bättre än Thoresen...HA HA HA HA HA..
Har dom släppt ut dig från Stiig Neddo?
_________________
Gissa vem som har en Inter-tröja där det står:
"Till Serra från Zlatan"......

HELLAS OLE OLE!!!

:eeeh: :whistle:

Bli inte sur nu serra :wink: , bara för att The Bass blivit en Favorit i Doomen, och kristallkulan funkade igen 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav friberg » lör jan 03, 2009 12:30 am

THE BASS är Grym
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav serra » lör jan 03, 2009 4:54 pm

Jag är den första att lyfta hatten för The Bass!!! :)
En bra kille både på planen och utanför. Men för 3 år sedan så tro jag fortfarande att Thoresen var bättre än The Bass
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav NEDOMANSKY » lör jan 03, 2009 7:02 pm

Ditt minne sviker dig serra, Thoresen tillhörde Lakers trupp säsongen 07/08, och Din Stiig Dräpa härleds från (Postat: 2007-11-05, 11:26:36 av serra), detta står klart efter att ha använt Rewindknappen på Kristallkulan. :wink:

The Bass gör det bra, men har mycket Han kan förbättra(se annan tråd), dock är det härligt att se Lokala förmågor ges chansen och klara av det som somliga tror är omöjligt :ok:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav NEDOMANSKY » sön sep 20, 2009 6:36 pm

The Bass fick förtroende som Lax i 4:e Linen och svarade omgående för ett Ass :golfclap:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav KalleB » tis sep 22, 2009 5:50 pm

Har vi några fler vi borde plocka upp och ge en chans i nuläget, hockeyn blir ju så otroligt mer spännande om det är folk från växjö som spelar...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav NEDOMANSKY » ons sep 23, 2009 1:08 am

Börja med Basse/Näslund och Tex.W, sen kan Östmark och Jonas Nilsson sannolikt ges någon match under serien, dessa är visserligen inga Växjökillar men från J-sidan, Henric Wiberg ettrig Rightare kan OM Han vill och får, samt Ronny Hansson där samma devis gäller och är Växjökillar.

De som går direkt in i Lakers A-Lag är De tre första.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Räven » ons sep 23, 2009 12:37 pm

Jag hoppas att de som vi kallar för Växjökollar, kan ta sig in i laget, det kan dock bli kämpigt nu, eftersom truppen är bred. Viktigt nu är att de får mycket speltid.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav serra » ons sep 23, 2009 4:14 pm

Min moster bor i växjö. Vi kanske ska ta in henne i laget me?
Jag menar hon är ju växjö-bo..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav A-sta » ons sep 23, 2009 4:36 pm

Men om din moster ska spela Serra, får ju du som Växjöbo, vänta ännu längre på en plats i laget!
Det vore väl tråkigt?
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 24 gäster