TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

TAIF - Silly

Inläggav Varanen » fre maj 04, 2007 5:04 pm

Här kan alla som är intresserade av TAIF:s silly season diskutera. Reglerna för forumet gäller givetvis också i den här tråden. Inga personangrepp tillåts. Jag gör detta för att inte tråden om andra lags silly skall förstöras helt. Jag bröt inte ut diskussionen om TAIF på grund av att det fanns några inlägg emellan, som inte berärde aktuell klubb. Enjoy!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav H. Nygren » fre maj 04, 2007 10:56 pm

...Nisse på kullen sa att skogs-Ulla hade sett Peter Forsberg på Börjes, va tror ni? Egentligen är ju Forberg en Tengsryj pöjk presis som Pilut? Jag tror att Peter speler i ladan te´ hösten! :wink:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Per Carlsson » lör maj 05, 2007 8:32 am

Suck...
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Zebbe » lör maj 05, 2007 9:25 am

Lundström satsar vidare i TAIF enligt dagens SMP.
Användarvisningsbild
Zebbe
Forumproffs
 
Inlägg: 586
Blev medlem: mån nov 21, 2005 9:32 am
Ort: Växjö

Inläggav Baloo » sön maj 06, 2007 11:15 pm

H. Nygren skrev:...Nisse på kullen sa att skogs-Ulla hade sett Peter Forsberg på Börjes, va tror ni? Egentligen är ju Forberg en Tengsryj pöjk presis som Pilut? Jag tror att Peter speler i ladan te´ hösten! :wink:


Har du svårt att läsa innantill luajävel :evil:
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Användarvisningsbild
Baloo
Forumdemon
 
Inlägg: 1875
Blev medlem: fre aug 20, 2004 3:51 pm
Ort: Hovshaga

Inläggav The London Observer » tis maj 08, 2007 2:22 pm

Efter gårdagens lilla övergång så måste jag som opartisk säga att”förhoppningarna” från Laker skribenternas sida att det ska ringas till Viktor Fasth, att man måste stänga Lakers forum några dagar.tyder att Tingsryd berör Lakers fansen mer än vad Växjö berör Tingsryds fansen. :oops:


Nå väl. Åter till ämnet.

Jag tror att en del Tingsryds fans redan vet att laget blir starkare än förra säsongen. Det viskas om att en liten ”bömb” ska brisera bland övergångarna. Och då menar jag inte att Peter Andersson är nära ett kontrakt med Tingsryd utan något helt annat. Det kommer få Tingsryds fansen att lyfta armarna mot skyn och vända sig mot Dacketemplet och knäböja i lovord. De vore något för D.S. Blogg som jag gillar skarpt. Dessutom så kan jag bjuda på godbiten att det är en målspruta på väg till Tingsryd som gjorde mer än 50 poäng i sitt lag förra året
:whistle:
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör
 
Inlägg: 98
Blev medlem: lör dec 11, 2004 9:19 am
Ort: Picadilly Cirkus

Inläggav Nille » tis maj 08, 2007 3:06 pm

Vem och varför skulle vi önska att vårt forum skulle stängas??
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav The London Observer » tis maj 08, 2007 3:24 pm

Fasth är en duktig målvakt så den biten är inget problem, men vi får nog stänga forumet några dagar om ryktet visar sig vara sant.


För att ta ett exempel
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Användarvisningsbild
The London Observer
Forumamatör
 
Inlägg: 98
Blev medlem: lör dec 11, 2004 9:19 am
Ort: Picadilly Cirkus

Inläggav Varanen » tis maj 08, 2007 3:28 pm

Lägligt att du tog bort :lol: efter min mening. Miss av mig att det kunde uppfattas som om jag tyckte det vore skoj att stänga forumet. Ber ödmjukast om ursäkt för det inträffade. Åter till ämnet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14043
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Primeau » tis maj 08, 2007 3:34 pm

...å har det varit så mycket snack om telefonsamtal? Nå´n nämnde en telefonsvarare i sign-bonus, de e allt jag sett.

Förresten, jag undrar om du är så "opartisk", London :wink:

Nu skiter jag i Taif´s silly, lyckat till med att hitta en ny målis och med Henrik A + allt det andra. Åter till VLH för min del....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav Toyspeed » tis maj 08, 2007 5:46 pm

Man får ju säga att de du säger London låter intressant. Du verkar veta betydligt mer än mig iallafall. Så viska gärna iväg ett PM om du önskar viska vidare? Gärna om både bömben och målsprutan =)

// Johan
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Zolen » ons maj 09, 2007 6:51 am

Jaha då var det klart att Peter Andersson för en diskussion med TAIF enligt SMP.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Sköna_Gröna » tor maj 10, 2007 9:02 pm

Skulle kännas helt okej om vi fick PA till Taif. En bra målvakt med rutin.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Zolen » fre maj 11, 2007 6:57 am

Nej han skulle absolut inte göra bort sig, en riktigt bra förstemålis på Div 1 nivå.
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Fredrik R » fre maj 11, 2007 10:26 am

Zolen skrev:Jaha då var det klart att Peter Andersson för en diskussion med TAIF enligt SMP.


Samtidigt som den andre Peter Andersson funderar på att lämna laget enligt dagens smp.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

...

Inläggav Supporter » fre maj 11, 2007 10:51 am

Zolen skrev:Jaha då var det klart att Peter Andersson för en diskussion med TAIF enligt SMP.
Man kan ju lugnt säga, att de träningsmatcher vi har spelat mot TAIF förr om åren på försäsongerna, så om Peter skriver på för TAIF så blir det nu genast svårare för oss att vinna mot våra rivaler. Jag ser egentligen ingen direkt skillnad på Peter och Toumo, förutom att Toumo har lite mer hårdhet och erfarenhet från högsta ligan i Finland.
Peter var rena rama "väggen" under försäsongen 06/07.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » fre maj 11, 2007 11:07 am

viktor är ju ung och kan utvecklas ännu mer vilket inte peter kanske kan på samma sätt,dock är ju peter mer rutinerad än viktor vilket kan vara bra o ha i viktiga kval..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Toyspeed » fre maj 11, 2007 3:30 pm

Ytterligare allsvensk rutin ikväll till TAIF
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav C70T5 » fre maj 11, 2007 8:11 pm

Tingsryd AIF värvar Linus Bladström från IK Oskarshamn. Eskil Norström, Taif's sportchef, försäkrar alla läsare på deras representationssida om att Bladström håller bra allsvensk nivå. Bladström har som forward, på allsvensk nivå, mäktat med 15 poäng på 81 matcher. Grattis Taif till er nya (allsvenska) forward. Ett pinnhål ner och lir i 'Neverending Division' kan nog göra Bladström gott. Undra om IKO's suppisar bölar krokodiltårar?

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav H. Nygren » fre maj 11, 2007 8:38 pm

...kanske ingen poängkung, jag tror att han blir deras #38 :lol:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Curtains » fre maj 11, 2007 8:42 pm

Nja. "Bölar tårar" är att ta i, men de har fått en riktigt bra forward. Du har, med all säkerhet, sätt för lite av Bladström och kan nog knapphändigt beskriva hans attribut. Han håller definitivt i allsvenskan, inte i toppen, men tyvärr har han haft broblem i att finna förtroende hos Broberg och Lundh.
Att han statistiskt spelat många matcher och gjort få poäng speglar tyvärr Eliteprospects fel. Han har mestadels i dessa matcher enbart varit registrerad för matchstart eller möjligtvis gjort något box-playbyte.

Tycker du kastar bort din förmåga att skriva volvon. DU kan uttrycka dig gott i skrift och står för en intressant läsning, men allt för ofta hånar du andra klubbar vilket är fruktansvärt onödigt. Vora intressant att läsa sina sansade inlägg lite mer objektivt, för du verkar ha kunnandet.

Taif. Jag sätter lätt mina favoritkalsonger på att han lägger sig topp tre i en interna poängligan, och att han går in i första-linen ser jag som en självklarhet. Håll i er, få har i Arena Oskarshamn brutit ljudvallen på rören, "Bladis" är en av få.
Senast redigerad av Curtains fre maj 11, 2007 10:08 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Toyspeed » fre maj 11, 2007 9:20 pm

Kul att höra Curtains.
Jo. Volvons inlägg läser man nästan aldrig utan skummar bara förbi dom. Väldigt sällan har han något att säga som är läsvärt.

Kul att höra att han är riktigt snabb på rören. Taif har ju år efter år satsat på små snabba spelare, Och nu med dom nya regelbedömmningarna har detta börjat ge resultat. Riktigt härligt med en ny speedkula i templet!
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav H. Nygren » fre maj 11, 2007 9:28 pm

"Att han statistiskt spelat många matcher och gjort få poäng speglar tyvärr Eliteprospects fel. Han har mestadels i dessa matcher enbart varit registrerad för matchstart eller möjligtvis gjort något box-playbyte "

Hur många matcher har han spelat på riktigt?

Vill du vara snäll och utveckla detta? :?
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Curtains » fre maj 11, 2007 10:06 pm

Jo H.Nygren nu skall jag förklara för dig lite enkelt.

Alt 1. Till detta alternativ har inte L.Bladstöm tillhört.
- En spelare som gått in i en kedja som rullat stadigt under match och på så vis genererat i alla fall 10-20 min på isen under matchens 60 min.

Alt 2. Till denna har L.Bladström ofta tillhört. (Till publikens förtret)
- En spelare som varit ombytt men som inte blivit placerad i någon kedja. På sin höjd ha han gått in i något byte, vid BP, skada eller dylikt.

Fair enoguh?
Användarvisningsbild
Curtains
Forumamatör
 
Inlägg: 89
Blev medlem: tor okt 07, 2004 11:27 am

Inläggav Sköna_Gröna » fre maj 11, 2007 10:50 pm

C70T5 skrev:Tingsryd AIF värvar Linus Bladström från IK Oskarshamn. Eskil Norström, Taif's sportchef, försäkrar alla läsare på deras representationssida om att Bladström håller bra allsvensk nivå. Bladström har som forward, på allsvensk nivå, mäktat med 15 poäng på 81 matcher. Grattis Taif till er nya (allsvenska) forward. Ett pinnhål ner och lir i 'Neverending Division' kan nog göra Bladström gott. Undra om IKO's suppisar bölar krokodiltårar?

/T5!!


Du verkar bry dig mycket om Tingsryd du volvon. Kul att det är så och att du tittar in i denna tråden. Skål för Bladström, skål för Tingsryds AIF.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav C70T5 » lör maj 12, 2007 1:41 pm

Curtains skrev:Tycker du kastar bort din förmåga att skriva volvon. DU kan uttrycka dig gott i skrift och står för en intressant läsning, men allt för ofta hånar du andra klubbar vilket är fruktansvärt onödigt. Vora intressant att läsa sina sansade inlägg lite mer objektivt, för du verkar ha kunnandet.

Hej Curtains,
Att håna är en sak. Att ironisera med en hockeyflört är en annan. Som man bemöter andra blir man själv bemött. Lite tråkigt är det dock att det på detta välbesökta forum bara är ett fåtal skribenter som vågar bita ifrån när käftsmällarna och tjuvnypen frekvent kommer haglandes. All heder till skribenterna med lite ryggrad och självrespekt. Jag är helt övertygad om att du kan finna objektiva och sansade inlägg från mig - sök och du skall finna. Dock alltid trevligt att läsa input från andra supporters. Trevlig helg!

Jag vill också i och med detta inlägg ta tillfället i akt och klargöra (eftersom att efterfrågan varit enormt stor) att nästa nummer av min pm-prenumeration av fåniga, inavlade och humoristiska alster går i tryck på söndag natt. Håll till godo Hockeykamrater!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav H. Nygren » lör maj 12, 2007 10:14 pm

Hm.....

Ok:
"Alt 2. Till denna har L.Bladström ofta tillhört. (Till publikens förtret)
- En spelare som varit ombytt men som inte blivit placerad i någon kedja. På sin höjd ha han gått in i något byte, vid BP, skada eller dylikt."

Jag förstår fotfarande inte vari denna spelares storhet består av, varför har det varit till publikens förtret att han bara har varit ombytt/spelat något enstaka byte? Vad är hans styrka/fördelar, om man (Gud förbjude!) vore konspiratoriskt lagd skulle man misstänka att han inte är bättre och på grund av det inte har fått mer speltid?

För övrigt tackar jag för ditt svar...
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Sköna_Gröna » tis maj 15, 2007 8:11 pm

Det krävs en bra omgivning och en omgivning man trivs i för att lyckas och utvecklas. Kanske detta sker i Taif, och Bladström blir årets skyttekung.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Toyspeed » tis maj 15, 2007 9:32 pm

Henke Andersson tillför elitserierutin till TAIF ;)

Hoppas han levererar de man hoppas på!

dvs över 50 poäng
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Malul » tis maj 15, 2007 9:42 pm

jag tror henke kan bli övermänsklig med flytet inne,i lakers var det missflyt men han hade kapaciteten..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Niles » tis maj 15, 2007 10:08 pm

Stackars Henke, spela korphockey i tingsryd. Förtjänar nåt bättre kan man tycka. Men vad gör man inte för att farmarlaget skall hålla näsan över vattnet.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Toyspeed » tis maj 15, 2007 10:24 pm

Niles skrev:Stackars Henke, spela korphockey i tingsryd. Förtjänar nåt bättre kan man tycka. Men vad gör man inte för att farmarlaget skall hålla näsan över vattnet.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Toyspeed
Forumamatör
 
Inlägg: 232
Blev medlem: tor aug 18, 2005 12:04 pm

Inläggav Sköna_Gröna » ons maj 16, 2007 8:50 pm

Niles skrev:Stackars Henke, spela korphockey i tingsryd. Förtjänar nåt bättre kan man tycka. Men vad gör man inte för att farmarlaget skall hålla näsan över vattnet.


Jamenvisst, så kanske det är. Men Henke har ett sunt förnuft och väljer ett lag med tradition och framtidsvisioner! Välkommen Henke, ska bli kul och se om du fortfarande är en ferrari på rören.
Stolthet, hjärta, tradition
Användarvisningsbild
Sköna_Gröna
Forumamatör
 
Inlägg: 212
Blev medlem: sön mar 18, 2007 10:15 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav röd-vit » ons maj 16, 2007 8:58 pm

TAIF ser ut att bli svåra i år :o ....
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Piggelin » ons maj 16, 2007 9:21 pm

-> Toyspeed, ha inte för stora förhoppningar. Sista säsongen i Lakers gjorde han 9 (nio) poäng (5mål, 4assist)på 40 (fyrtio) matcher.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster