Ny back! [Niklas Andersson]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Svartvadet » lör apr 21, 2007 12:27 am

hmmm... kan det vara ett H med? 8O
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav H. Nygren » lör apr 21, 2007 12:33 am

..nej, men det finns både s, m, och z i namnet. :wink:
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Svartvadet » lör apr 21, 2007 1:14 am

Z?!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav erok » lör apr 21, 2007 1:16 am

Hittar ingen hockyspelare för tillfället som heter zmits :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Lakejer115 » lör apr 21, 2007 5:04 am

Niklas Andersson


Med förflutet i Brynäs....
senast i Almtuna
Användarvisningsbild
Lakejer115
Forumproffs
 
Inlägg: 536
Blev medlem: ons jun 30, 2004 6:41 pm
Ort: Växjö..........Centrum

Inläggav Lobo » lör apr 21, 2007 5:30 am

Välkommen Niklas, låter som en vettig värvning detta.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav calle73 » lör apr 21, 2007 6:29 am

Välkommen Niklas!! :D
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav Nille » lör apr 21, 2007 7:19 am

Grabbar sover ni aldrig??? 8O

Välkommen Niklas, ser inte helt fel ut!
Användarvisningsbild
Nille
Forumproffs
 
Inlägg: 765
Blev medlem: fre okt 18, 2002 3:53 pm
Ort: Växjö

Inläggav friberg » lör apr 21, 2007 7:39 am

välkommen niklas
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

...

Inläggav Supporter » lör apr 21, 2007 9:21 am

c70t5 skrev:Kamrater, det handlar om att få mest hockey-/krona. En scoutning värd namnet betyder så in i helvetes mycket. Det är inte alltid som Money Talks. Paukkanen är ett exempel på hur det INTE får gå till, vilket Evertsson också har sagt. Man lär av sina misstag, en gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Evertsson har flytet just nu. Efter att just nu ha stämt av med en av mina källor så ser defensiven bra ut. En back återstår och finge Växjö Lakers hit ett Kanadensiskt granitblock alá Honkanen så ser det förbannat bra ut. Christoffer Persson kom hit från Frölunda J20 - idag är han en av Växjö Lakers mest framstående backar. Scoutning återigen - oerhört viktigt!

Dock så måste vi vara så ärliga att vi inser att offensiven i detta nu är försvagad å det grövsta. Två-/tre topp-forwardsplatser är det kvar. Det vill nog till att Evertsson kryddar dom lite extra om draget kring ishockeyn och förhoppningarna om Kvalserien skall vara bestående. Men hittills, på det stora hela, så ser det bra ut...

/T5!!
Jag har påmint ledningen om att det är nödvändigt att fylla ut offensiven med de vi har tappat nu, Bois, Chrille, Yngve & Saviano. Som svar ges, att man tror mycket på att Weinstock ska blomma ut ännu mer, men å andra sidan har man inte värvat klart än. Så vi ska nog avvakta, och inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten.
Supporter
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 844
Blev medlem: lör maj 22, 2004 8:44 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » lör apr 21, 2007 9:50 am

Riktigt nöjd med läget så här långt. Massor med talang blandat med lite rutinerade spelare och en bra målvakt. Som jag bedömer det bör det finnas en ganska hygglig resurs kvar, inte minst de insamlade resurserna till supporterspelaren. Nej fan, det här känns mumma. Välkommen Niklas!
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Kalle » lör apr 21, 2007 10:18 am

Han spelade som sagt hos oss (Almtuna) ifjol, han har potential, men jag tycker inte att han förtjänade nytt kotrakt till det här året. Men som sagt så har han en bra gruntdpotential, som ni kanske lyckas få ut bättre än vi ....
Kalle
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 19, 2006 11:08 am

Inläggav Lakersfan_03 » lör apr 21, 2007 10:29 am

Ännu en ung spelare till klubben VLH. Får se om backen får sitt genombrott.
VÄlkommen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Svartvadet » lör apr 21, 2007 10:45 am

Mkt bra nyförvärv! En annan sak som är bra är att dom skriver 2år med en del, då får vi ju ha kvar dom!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6415
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav C70T5 » lör apr 21, 2007 11:28 am

I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

Nu måste det ju finnas en ganska så väl tilltagen buffert för att förstärka den offensiva biten (AHL-backen inkluderad). Förra säsongen så kontrakterades Stiig, Nålan OCH Pukkanen, och vad kostade inte dom ihop. Evertsson - kryddstarkt på resten för jäsingen.

Välkommen till Växjö Lakers Niklas Andersson. Popcorn (utan smör) i periodpauserna är obligatoriskt, bara så du vet. Tullning av handbagage är kotym och sker innan äntrande av Lakerdome - detta pga att smuggelpopcorn (danska sådana) har förekommit.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Gson » lör apr 21, 2007 11:42 am

c70t5 skrev:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

Nu måste det ju finnas en ganska så väl tilltagen buffert för att förstärka den offensiva biten (AHL-backen inkluderad). Förra säsongen så kontrakterades Stiig, Nålan OCH Pukkanen, och vad kostade inte dom ihop. Evertsson - kryddstarkt på resten för jäsingen.

Välkommen till Växjö Lakers Niklas Andersson. Popcorn (utan smör) i periodpauserna är obligatoriskt, bara så du vet. Tullning av handbagage är kotym och sker innan äntrande av Lakerdome - detta pga att smuggelpopcorn (danska sådana) har förekommit.

/T5!!


Plus frigjorda pengar för Torsten Yngveson och Johan Andersson... kan inte tänka mig att Christian Magnusson och Patrik Carlsson kostar lika mycket. Torde finnas en del att plocka av :)

Och ska man ersätta förstakedjan gäller det nog att hosta upp pengar.

Spännande är det iaf.
Gson
Forumamatör
 
Inlägg: 70
Blev medlem: tor sep 29, 2005 12:07 am
Ort: Campus, Växjö

Inläggav dolitle » lör apr 21, 2007 11:49 am

Intressant värvning.

Kan kanske jämföras lite Christoffer Persson i den meningen att dom är båda unga backar med stor utvecklingspotential.

Den största skillnaden är kanske att Persson gick till Allsvenskan efter J-20 tiden istället för som Nickas till Elitserien.

Hoppas att Niklas får den skjutsen framåt hos oss och utvecklas till den ledande backen som vi behöver.

Välkommen Niklas!

Nu vill jag gärna se en äldre duktig back med lite rutin i bagaget som är något att hålla i när det blåser lite snålt. Gärna en 30 taggare.
Senast redigerad av dolitle sön apr 22, 2007 5:31 am, redigerad totalt 1 gång.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » lör apr 21, 2007 11:52 am

Helt rätt Gson - man behöver ju knappaste en kulram för att räkna ut att det finns ekonomiska resurser kvar att förstärka rejält med. Nu återstår spetsningen av truppen. Hockeygodis! Vilka snipers det är som får äran att bli Lakerskrigare återstår att se - men satan i gatan så intressant det ska bli. Sanningen är ju den att offensiven är just i detta nu ordentligt försvagad och måste förstärkas. Evertsson, upp till bevis. En granithård och relativt rutinerad kanadick som back och två-/tre giftiga snipers står på Volvon's önskelista.

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav dolitle » lör apr 21, 2007 11:59 am

Jag tror precis som C70 och Gson att det finns en hel del flis kvar att använda till nyförvärv.

Evertsson har ju sagt att vi iår ska ha 4 jämnare kjedjor för att inte slita för mkt på några få som ska spela i alla spelformer, så som Yngvesson och Bois som exempel.

Man ska inte skriva upp laget för mkt innan serien eller åtminstonde träningsmatcherna har börja, men det ser onekligen intressant ut änsålänge.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » lör apr 21, 2007 12:20 pm

c70t5 skrev:I och med värvningen av elitseriemeriterande (tungt epitet...) Niklas Andersson så kan man ju inte beskylla Evertsson och CO för att inte göra ett dåligt grundarbete - iaf inte denna gången. Enligt Smålandsposten så har herr Andersson fått gå igenom inte mindre än åtta intervjuer - och telefonen har gått röd. Överdrivet och stora trumman? Kanske. Evertsson lovordar backförvärvet och jag hoppas att han får rätt. Hockey-/krona är ledordet.

/T5!!



hahahahahaha,Evertsson ar for rolig!!!
"Man kan också säga att Niklas Andersson är som en Andreas Custemo men med bra skridskoåkning och bra skott."
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav A-sta » lör apr 21, 2007 1:31 pm

Bois var inte dyr!
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav A-sta » lör apr 21, 2007 1:35 pm

Det var DS blogg som lurade skiten ur mig, kanske en drömmarnas pilsner också :oops:
Jag tänkte på tacklingen i ryggen på Foppa.
10* :oops:
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon
 
Inlägg: 1359
Blev medlem: fre nov 07, 2003 3:55 pm

Inläggav Fredrik R » lör apr 21, 2007 4:52 pm

Välkommen Niklas!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Zolen » lör apr 21, 2007 7:12 pm

Välkommen Niklas! Tror det kan bli en riktigt bra back hos oss, han har rätt storlek också :D
Användarvisningsbild
Zolen
Forumentusiast
 
Inlägg: 275
Blev medlem: lör jan 14, 2006 8:20 pm
Ort: Zolen

Inläggav Varanen » lör apr 21, 2007 7:17 pm

Bra att han är rightare. Det vill jag ha på forwardssidan också. Just nu har vi bara Markusson.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Per Carlsson » sön apr 22, 2007 2:45 am

Peter Ström är rightare oxå!
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8467
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:55 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » sön apr 22, 2007 9:44 am

Rosén också.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » sön apr 22, 2007 1:08 pm

Mmmm...de är båda centrar. Och jag hoppas innerligt att man behåller Rosén som sådan. Fattningen har större betydelse för både backar och ytterforwards.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14033
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » mån apr 23, 2007 7:15 pm

Intressant värvning av Evert, Ung kille som säg planat ut, MEN har man som Niclas spelat tillsammans med Marcus Ragnarsson hela förra säsongen så har Han säkert lärt Sig ett och annat, hoppas bara att Evert sett honom spela lika många gånger som De intervjuat honom.
Kan bli en ny kanonvärvning typ Holmkvist från Almtuna, :ok: Evert!
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Kalle » mån apr 23, 2007 11:26 pm

Måste säga att han inte (än iaf) håller samma klass som Holmqvist. Han saknar Holmas stabilitet. Andersson var väl en liten besvikelse hos oss, han verkar kanske sakna lite självförtroende. Han spelade som sagt mycket med Ragge ifjol och borde lyckats snappa upp något :wink: Men, som jag sagt tidigare, han har en ganska hög kapacitet (vilket han visat I tuna när han var utlånad från Brynäs tidigare år), han kanske får ett större ansvar i Växjö och kan då blomma ut (hos oss handlar det mesta om Ragnarsson).
Kalle
Forumamatör
 
Inlägg: 6
Blev medlem: tis sep 19, 2006 11:08 am

Inläggav Lakersfan_03 » fre okt 30, 2009 4:08 pm

Leksand lånar Niklas Andersson från Djurgården

http://www.hockeykanalen.se/1.1304644/2 ... djurgarden
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Niles » fre okt 30, 2009 11:04 pm

Han sänker ju knätofstöntarnas medelålder från 45 till 44. I am impressed.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakers00 » lör okt 31, 2009 12:02 am

:clappy: :lol:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster