Stig lämnar!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Dave » fre apr 17, 2009 1:55 pm

Niles skrev:
Dave skrev:KHK ligger milsvis för Lakers när det gäller att få folk engagerade.. :oops:


Vad är det för jävla dravel. Det är mindre än ett år sen supportrar och intresserade räddade klubben från undergång, pengar samlades in både här och där. Folk tog banklån..Har du sovit sista året eller?

Detta hindrar ju inte nya hjälteinsatser eller insamlingar.



Nej jag har varit vaken hela tiden! :D Du pratar om räddningsaktionen.. och det är något helt annat. Jag pratar om att hålla engagemanget uppe i en klubb som nu står på fötter. Jag skulle nog ha formulerat mig lite bättre, ursäkta. Jag är inne på KHK´s hemsida och tittar titt som tätt och blir bara imponerad över hur professionellt dom håller engagemanget uppe. Riktigt bra Web-TV!, publiklyftet!, företagslyftet!, KHK företagsmässa! och KHK Salescreen!. Aktiviteter som genererar dom där extra inkomsterna som behövs för att signa såna som STIG.
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav Mygel » fre apr 17, 2009 4:00 pm

Har ni inte 3 icke-EU spelare då?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav serra » fre apr 17, 2009 4:03 pm

oki..enligt en mkt bra källa så behöver vi få in nästan 300 000...kan vi det?

Ps Saviano har italienskt pass
Senast redigerad av serra fre apr 17, 2009 4:05 pm, redigerad totalt 1 gång.
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav KalleB » fre apr 17, 2009 4:03 pm

verkar som att Stig har ett italienskt pass i bakfickan... :P
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon
 
Inlägg: 1679
Blev medlem: fre aug 26, 2005 12:46 pm
Ort: Där gräset är grönare

Inläggav Dave » fre apr 17, 2009 4:14 pm

serra skrev:oki..enligt en mkt bra källa så behöver vi få in nästan 300 000...kan vi det?

Ps Saviano har italienskt pass


ok 30% fattas = 300 000 kr fattas = Stig ska ha 1 000 000 kr för en säsong?
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav Primeau » fre apr 17, 2009 4:19 pm

Jörgen, jag för över min 50-lapp från MacNevins böteskassa till att lille Stig skall komma tillbaka - den verkar behövas mer i denna kassan!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Inläggav ox » fre apr 17, 2009 4:20 pm

Jag vill också skänka lite pappers pengar...
ox
Forumamatör
 
Inlägg: 28
Blev medlem: ons mar 26, 2008 10:12 pm

Inläggav serra » fre apr 17, 2009 4:25 pm

ja..allt som allt så kostar en värvning av Saviano runt miljonen.
Då är ju inte bara lön inräknad utan även boende, resor ect..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Power Play » fre apr 17, 2009 6:23 pm

Dave skrev:KHK kör nåt som heter Publiklyftet.. Lär få in i runda slängor 300 000 kr på det. Jag fattar inte varför inte Lakers kör nåt liknande.. Stig hade i princip redan skrivit på nu om Lakers hade fått tummen ur.

KHK ligger milsvis för Lakers när det gäller att få folk engagerade.. :oops:


Det är en sak till:
Fråga inte vad laget kan göra för dig - utan vad kan du göra för laget? Du ska ha stor respekt för hur mycket jobb det läggs ner i och runt laget, kansliet och föreningen. Och ingen skulle stoppa dig om du klev in på kansliet på måndag och erbjöd dig att ta ansvar för, och driva supporterspelaren! Jag lovar!

Det ropas ofta över varför gör föreningen inte ditt, varför gör föreningen inte datt? Tror du på någonting - gör det! Genomför det! Driv det!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon
 
Inlägg: 1893
Blev medlem: tis aug 21, 2007 9:17 am
Ort: Tofta, Tävelsås

Inläggav erok » fre apr 17, 2009 6:32 pm

Kontot finns ju redan så upp med det på hemsidan. Drogs ännu en hundring till Lakers å en till LL från mitt konto den siste mars så funkar uppenbarligen. :lol: :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav Jörgen Angesved » lör apr 18, 2009 12:59 am

"Stig" kom nu hem, som den italiano du är!!!
http://www.youtube.com/watch?v=v9NYZQ5b ... re=related
Jörgen Angesved
Forumamatör
 
Inlägg: 32
Blev medlem: ons feb 20, 2008 11:31 am
Ort: Växjö

Inläggav Niles » lör apr 18, 2009 8:50 am

Bästa sättet att göra en insamling är att köra i supporterklubbens namn. Det finns ju ett konto, fläska upp det på LL & Lakers hemsida och be folk märka sin inbetalning. Insamlingen kan vara allmän eller till en specifik spelare vi annars inte haft råd till. Uppdatera en gång i veckan så det insamlade beloppet syns. Ganska okomplicerat, vill man skicka in lite varje månad gör man det. Inget autogiro som tar tid att fixa, och kontot står öppet 24 timmar/dygn för inbetalningar.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav erok » lör apr 18, 2009 11:50 am

LL har fria händer att göra vad dom vill med min hundralapp dom får i månaden. Men skulle det startas en insamling till stig blir jag glad om den just skulle gå till detta ändamål.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav friberg » lör apr 18, 2009 3:59 pm

vad man hoppas denna önskan slår in att stig återkommer
friberg
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3926
Blev medlem: fre okt 20, 2006 9:46 pm

Inläggav NEDOMANSKY » lör apr 18, 2009 4:18 pm

Nu börjar det Likna något 8) , ITALIANO fortsätt så Vänner fortsätt så :wink:

Om Någon på FULLT allvar tror att STIG skulle kosta Lakers 1 mille så tror säkert Denne också att FinansKrisen inte existerar eller att Lakers fortfarande sköts av Idioter som kommer att begära nyaNödLån till sommaren :roll:

STIG kan vara värd MAX 50 papp över 6 månader, mat o Hyra betalar han själv, Bil sponsrar Lokal Handlare med, Flickor finns Gratis :oops: Övriga summor är Trams och bör bestämt avböjas.

Ligger STIG`s Löneanspråk inom mitt spann så skulle Jag kunna tänka Mig att bidra en aning annars är det direkt Löjligt.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav erok » lör apr 18, 2009 4:36 pm

Någonstanns måste man ju börja. Fattas det pengar till en bra spelare så gör det. Vad skulle det göra att ha en insamling??. Kan pågå året om dygnet runt. Blir det pengar över så är det ju bara + i kassan som kan användas framöver antingen till spelarköp eller andra ändamål. Många klubbar som har olika insamlingar till spelare. Så upp med kontonr nu. Häldre + minus oavsett konto. LL är en fantastik supporterförening men vi kan bli än bättre. Överskottet skulle ju kunna gå till ungdomsverksamheten. Där behövs ju alltid pengar.

Sen är det väl upp till var å en att gå in på banken å säga att man vill att det ska dras ett valfritt belopp till just detta kontot om man vill ha det på autogir.

Hörde föresten att det ska startas en insamling till piraternas böter på 30 miljoner :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » sön apr 19, 2009 5:37 pm

Power Play skrev:
Dave skrev:KHK kör nåt som heter Publiklyftet.. Lär få in i runda slängor 300 000 kr på det. Jag fattar inte varför inte Lakers kör nåt liknande.. Stig hade i princip redan skrivit på nu om Lakers hade fått tummen ur.

KHK ligger milsvis för Lakers när det gäller att få folk engagerade.. :oops:


Det är en sak till:
Fråga inte vad laget kan göra för dig - utan vad kan du göra för laget? Du ska ha stor respekt för hur mycket jobb det läggs ner i och runt laget, kansliet och föreningen. Och ingen skulle stoppa dig om du klev in på kansliet på måndag och erbjöd dig att ta ansvar för, och driva supporterspelaren! Jag lovar!

Det ropas ofta över varför gör föreningen inte ditt, varför gör föreningen inte datt? Tror du på någonting - gör det! Genomför det! Driv det!

:!: :!: :ok: :!: :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön apr 19, 2009 5:43 pm

Inte lätt dåman inte har fria händer att marknadsföra något i LL eller Lakers namn. Har jag fattat det hela rätt så måste beslut tas i styrelsen först i bägge klubbarna innan det får hända något. Men helt klart kul när man ringde å berättade om tanken på biljettförsälningen på stan å såg efter några veckor att det genomfördes. Det tråkiga var att dom inte gick ut å sa att dom ville ha hjälp. Men har ni 10 punkter för i sommar som kan dra in pengar så vist hjälper jag till. Sen hade det varit kul med redovisningar så som exempelvis hur många det var som skaffade svenskaspelkort. I Älmhult känner jag inte någon som håller på Lakers utan det är Troja å Taif som gäller men signade iallafall tre. Probelmet var bara att de redan hade kort vilket jag inte viste. å inte de häller tydligen :oops:
Senast redigerad av erok sön apr 19, 2009 5:53 pm, redigerad totalt 1 gång.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » sön apr 19, 2009 5:49 pm

Finns väl inte,( och får inte finnas,) någon förening medlemmen har fria händer att göra något som berör föreningen ...givetsvis måste styrelsen ge godkännande det är ju de som har ansvaret för vad som uträttas i föreningens namn.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav erok » sön apr 19, 2009 5:58 pm

Är det inte därför det finns ett forum där man kan ventilera tankar å ideer på vad som kan å inte kan göras då. Men att bara rata innan det ens kommer på diskution gör ju att folk drar öronen åt sig att komma med ideer. Trist när man hör att fan erik du har rätt i allt du säger men vi pallar inte stötta dina förslag när alla hugger som kobror mot dig
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav alfax » sön apr 19, 2009 6:07 pm

Jag hugger inte som en kobra mot dej Erok ,jag bara svarade på ditt inlägg som jag fick till att du ifrågasatte varför det måste upp i styrelsen när man kommer med förslag.
Jag kanske misstolkade dej i så fall ber jag om ursäkt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11969
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav serra » sön apr 19, 2009 6:13 pm

Erok..
Jag tycker du ska kontakta alla dom som tycker dina idéer är bra och ha ett möte igen..
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7007
Blev medlem: fre sep 06, 2002 12:00 pm
Ort: växjö

Inläggav Lakersfan_03 » sön apr 19, 2009 6:35 pm

Erok har många bra och goda ideér och det är synd att folk inte alltid tar honom på allvar , det mesta beror väl på att han försöker få de flesta trådarna att handla om ekonomin men o andra sidan så är det inget negativt med en kreativ person på forumet snarare tvärtom.
några av ideérna hade varit lysande om de togs på allvar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav röd-vit » sön apr 19, 2009 6:50 pm

Erok gör ett bra jobb som Lakers ska vara tacksamma över !
Inte lätt och vara Lakers fan i Älmhult :wink: ..
Användarvisningsbild
röd-vit
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: mån feb 21, 2005 4:40 pm
Ort: Jönköping

Inläggav Anders83 » sön apr 19, 2009 6:53 pm

Förstår inte hur det skulle lösas med att samla in pengar till att värva Saviano? Ska Evertsson ringa honom och säga " hörru Stig vi har en insamling på gång men jag hör av mig 1 vecka innan första matchen så får vi se hur mycket pengar som kommit in"

:lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav Mygel » sön apr 19, 2009 8:29 pm

NEDOMANSKY skrev:Nu börjar det Likna något 8) , ITALIANO fortsätt så Vänner fortsätt så :wink:

Om Någon på FULLT allvar tror att STIG skulle kosta Lakers 1 mille så tror säkert Denne också att FinansKrisen inte existerar eller att Lakers fortfarande sköts av Idioter som kommer att begära nyaNödLån till sommaren :roll:

STIG kan vara värd MAX 50 papp över 6 månader, mat o Hyra betalar han själv, Bil sponsrar Lokal Handlare med, Flickor finns Gratis :oops: Övriga summor är Trams och bör bestämt avböjas.

Ligger STIG`s Löneanspråk inom mitt spann så skulle Jag kunna tänka Mig att bidra en aning annars är det direkt Löjligt.


Sen lägger du till skatt och arbetsgivare avgifter + pension till de där 50 pappen. Sen bör väl han kompenseras för förmånsbeskattningen på bilen. Sen börjar du närma dig en kostnad på 100 papp i månaden. Sen är det tveksamt att han bara vill ha lön för ett halvt år även om det är tiden som han spenderar i Sverige pga av skattereglerna. Vips så börjar du närma dig en total kostnad av 1 mille per säsong för klubben.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav erok » sön apr 19, 2009 9:15 pm

Nä men när folk besöker sidan för att kontakta vlh så ser dom ju att det pågår någon form av insamling för att kunna plocka någon spelare som inte går innom budget. Visar sponsorer att vi vill öppna våra plonbönkerna så ger ju dessa en signal att göra det samma.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

Inläggav NEDOMANSKY » mån apr 20, 2009 10:15 pm

På HA nivå i Finanskrisens Tidevarv så är 50 Papp över 6 månader Taket i Spannens Kontraktsförslag( Då är Jag ändå en STOR STIG VÄN), givetvis tillkommer skatt, men någon Miljon blir det verkligen inte.

Om dessa summor Ni nämner vore verklighet i Klubbarna så är De Svarta Pengarnas Tidevarv inte över :eeeh: :whistle: :ajabaja:

eller så är Fansen väldigt Lättlurade, eftersom spelarbudgetar på 5 Miljoner räcker till 25 talet spelare, där somliga kostar EN Miljon 8O
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » tis apr 21, 2009 8:38 am

Det är då tråkigt eftersom det är dessa summor som topplagen i HA och lag i ES arbetar med.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » tis apr 21, 2009 5:33 pm

Ja självklart :!: , men nu snackar Vi om Lakers :wink: och inte Klubbar med Groteska TV-avtal som inte lever i verkligheten.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Mygel » tis apr 21, 2009 8:38 pm

Fast ni börjar väl räknas som ett topplag i HA?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav NEDOMANSKY » ons apr 22, 2009 5:23 pm

Ånej Vi har LÅNGT kvar till TOPPEN, Utan Kultur och Hjärta är vägen lång och Krokig :P
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Svartvadet » ons apr 22, 2009 6:18 pm

Mygel: Du har ju givetvis rätt i flera saker! 1. Vi kommer nu mera att räknas som ett topplag efter KS bedriften 2. Vi leker inte med lönerna som AIK, Malmö och Leksand t.ex!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6419
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Inläggav Anders83 » ons apr 22, 2009 8:59 pm

Skulle inte förvåna mig om vi inte ens är tippade till playoff nästa år heller :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5945
Blev medlem: tor nov 15, 2007 1:43 pm
Ort: VÄXJÖ

Inläggav erok » ons apr 22, 2009 9:01 pm

hoppas jag vi inte är å så överaska vi alla igen :wink: Leksand i två raka i play off 2. Hur kul hade inte detta varit :lol: Stig avgör i sadden :clap:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7160
Blev medlem: fre jun 21, 2002 5:41 pm
Ort: Ånäset. Mitt imellan umeå-skellefteå

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster