tränaren är klar [jan karlsson]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

tränaren är klar [jan karlsson]

Inläggav mänsklig » tis mar 13, 2007 5:35 pm

jan karlsson ny tränare
man behöver inte kunna allt för att vara med
Användarvisningsbild
mänsklig
Forumamatör
 
Inlägg: 72
Blev medlem: ons jan 19, 2005 11:37 pm

Inläggav Kungen » tis mar 13, 2007 5:59 pm

http://www.morrumhockey.com/login/index2.asp?ID=239

jag bara väntar på mina forumfavoriters kommentarer....
JK som tränare, dessa herrar på forumet måste få panik...
Kungen
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: sön dec 22, 2002 11:47 pm

Inläggav G-Devil » tis mar 13, 2007 6:00 pm

:lol:
Senast redigerad av G-Devil tis mar 13, 2007 6:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
– Jag har förståelse för att spelarna inte var med från början. Efter vår bortaturné har jag haft som sockervadd i huvudet, säger Janne Karlsson
G-Devil
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: mån mar 12, 2007 4:14 pm

Inläggav Malul » tis mar 13, 2007 6:00 pm

tror oxå detta blir tokbra!Är egentligen så grymt nöjd att det inte blev Pasi så bara det räcker långt! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Stoffe » tis mar 13, 2007 6:39 pm

Konstigt att inte VLH har gått ut med ngt på hemsidan
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav calle73 » tis mar 13, 2007 7:48 pm

Info finns på hemsidan nu!!

Har lyssnat på intervjuerna och tycker att det här känns riktigt bra!! :D
91:an Hjalmarsson
Användarvisningsbild
calle73
Forumdemon
 
Inlägg: 1169
Blev medlem: sön okt 17, 2004 8:13 pm

Inläggav BJ-GSU » tis mar 13, 2007 7:49 pm

Hade ingen aning om att han hade spelat upp VIK i Elitserien.

ALL RESPEKT JANNE! LYCKA TILL!
Småland- been there, done that.
Användarvisningsbild
BJ-GSU
Forumamatör
 
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 15, 2006 10:44 pm
Ort: Uppifrån.

Inläggav G-Devil » tis mar 13, 2007 8:06 pm

BlindBoyGrunt från Björklövens forum skrev:Ha ha ha! Mannen som fick sparken från två olika positioner i samma klubb på typ två år! Mannen som orsakade så mycket protester att löven avbröt allt samarbete med tcim. Mannen som fick roffa berglund att gå in på kansliet och kasta in årskortet. Mannen som scoutade och scoutade och scoutade, och fann johan forsberg. Kort sagt, mannen med sockervadd i huvet.

VAD håller växjö på med?? Men, men. Han måste gjort ett bra jobb i mörrum, och kanske hade dolda talanger som han odlat efter löven-sejouren. Vad har han för meriter? Puckplockare i tälje, kicken i löven och en halv säsong i mörrum. Känns som att anrika växjö verkligen satsar på tränarrollen efter att de av någon obegriplig anledning gjort sig av med kempe. Men han kanske får jobbet av samma anlednig som han fick det här: lojal mot ledningen.
– Jag har förståelse för att spelarna inte var med från början. Efter vår bortaturné har jag haft som sockervadd i huvudet, säger Janne Karlsson
G-Devil
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: mån mar 12, 2007 4:14 pm

Inläggav Malul » tis mar 13, 2007 8:10 pm

o nej!div 3 here we come!!!!

låt oss oroa oss och lägg ner er energi på eget håll:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Klonis » tis mar 13, 2007 8:11 pm

Jag har ingen koll alls på denna JK men jag har mitt fulla förtroendet för styrelsen och Mr Evertsson och tror detta blir skitbra :headbang:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer
 
Inlägg: 15079
Blev medlem: lör okt 19, 2002 6:52 pm
Ort: Landet

Inläggav IFB » tis mar 13, 2007 8:38 pm

Bara det inte blir en massflykt från Växjö 8O
IFB
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons feb 28, 2007 11:58 pm
Ort: Umeå

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 9:37 pm

Skulle hellre velat ha ett etablerat namn på tränarfronten.
Siktar man mot kvalserien hade det varit bra med ett känt namn som kunnat dra till sig lite bra etablerade nyförvärv, nu känns det lite osäkert.
Men man får väl ge gubben en chans.
Är han bara lite mer aktiv än Kempe i båset under matcherna där vi spelar dåligt eller ligger under är jag nöjd.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav Kungen » tis mar 13, 2007 10:15 pm

kobe71 skrev:Skulle hellre velat ha ett etablerat namn på tränarfronten.


Ja, vem f.n skulle inte vilja ha det men var realist, hur lätt är det med utgång från Lakers läge att hitta/få dessa tränare...

Han har ju, oavsett tränarmeriter varit med i hetluften som spelare så något kan han säkert bidra med.

Detta blir nog bra, om han nu har haft det tufft som tränare är han nog mer lyhörd och socialt anpassningsbar än förr om åren. Återstår väl att se om han är/blit lika tjurig som TK var/är.
Kungen
Forumamatör
 
Inlägg: 88
Blev medlem: sön dec 22, 2002 11:47 pm

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 10:25 pm

Och va f-n menar du med realist?
Kan väl inte vara så svårt o pynta upp några extra spänn till en tränare som tex Esko i troja om han varit intresserad eller tillfrågad.
Han är meriterad och en förbannat bra coach med mycket kontakter, eller varför inte en elitserietränare som vet vilket tempo som krävs för framgång.
Realist kiss my as!
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav alfax » tis mar 13, 2007 10:29 pm

Vet Du var en elitserietränare kostar??och Esko har inte varit billig för Troja,dessutom var det han som var tränare när Troja åkte ur allsvenskan så jag tror inte han är någon speciell tränare.
Men Du som tycker styrelsen är inkompenta till att dra in pengar kanske fixar detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » tis mar 13, 2007 10:41 pm

Janne Karlsson blev det. Jaha, vad ska man säga? Jag tänker då inte göra som merparten (som vanligt) gör på forumet och skrika HURRA och VÄLKOMMEN - än. Jag vet att detta är ett tränarnamn som många ställer sig tveksamma till. Medan vissa menar på att det är ett hungrigt namn som kommit till Lakers. Ett intressant dilemma. Att Janne sedan var Evertsson's förstaval...hehe, jaja.

Jag säger varken bu eller bä - men det är ju ett stort ok som vilar på coach Jannes axlar dessa två följande säsonger den saken är ju definitivt klar.

Jag läste en, av flera tragiska saker, på Lövens forum om denna Janne Karlsson. Han verkar sannerligen har satt sina spår där uppe i Lappland. År 2003 så startade Lövensupportrarna en namninsamling gällande Jannes avgång - 142 namn strömmade in på drygt två dygn. Detta är dock fyra år sedan nu, så vi får väl hoppas att det blivit bättring...på någon-/några punkter. Merparten av tränarna i allsvenskan tjänar, mellan tummen och pekfingret, 45'- 55' laxingar i månaden. Helt ok ersättning för ett heltidsjobb.

Nåväl Janne Karlsson, välkommen till Växjö Lakers - who ever you are. Som en parallell i sammanhanget så tar jag ju hellre Janne Karlsson som representationscoach än Majoren, fyrtioelva dagar i veckan. GIV AKT!

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 10:46 pm

Nä jag vet lika lite som du vad det kostar alfax.
Men det borde vara som på vilket företag som helst, vill man nå framgång brukar man välja den mest kompetente och meriterade chefen.
Borde fungera på liknande sätt inom idrotten eller??
Med de mål vi har kanske vi borde göra likadant?
Vad gäller Esko så var det bara ett exempel. Han jobbar i alla fall som en coach och går verkligen in för sin uppgift.
Sådana tränare gillar jag och dessutom har jag inte dömt ut Jan Karlsson, han ska få sin chans som alla andra.

Men alfax, allvarlig inte ens du kan väl påstå att det är speciellt smart att sätta ett tak på en auktion?
Nu tycker jag allt att du får sluta klia de auktionsansvariga på ryggen :lol:
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav alfax » tis mar 13, 2007 10:57 pm

Jag tycker inte det var smart...men Du skrev att de är inkompenta att dra in pengar till klubben och då trodde jag att du inte bara menade tröjorna som kanske hade gett någon tusenlapp mer.Beträffande tränarlöner uppskattar nog C70 detta realistiskt för en allsvensk tränare medan en elitserie- tränare säkerligen ligger på det dubbla
Jag kliar ingen styrelse på ryggen ,men däremot uppskattar jag det enorma jobb de gör för Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 11:01 pm

Per Mårts i ditt favoritlag HV, alfax hade varit ett bra namn för lakers..
Han hade 40 985 i månaden 2006.
Elitserietränare kanske inte är så dyra trots allt.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav alfax » tis mar 13, 2007 11:05 pm

Den summan kan jag aldrig tänka mej Mårs har haft iså fall har han något annat bredvid som inte skrivs in i lönen (för den skull behöver det inte vara svarta pengar.)
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 11:05 pm

Bra att du uppskattar deras arbete, men glöm inte att många av gubbarna plockar lön också, de jobbar inte ideélt som du.
Då har man rätt att ställa lite krav.
Jag vet jag ger ofta ris här på forumet men det är åt fanders för många som ger lite för mycket ros ibland.
Det är inte bra med ryggdunkande om utvecklingen skall gå framåt.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 11:08 pm

Gå in på ratsit.se och regga dig och kolla själv. Kostar inget
Inkomst av tjänst 2006, 40 985kr.
Visst han kanske har fått ett hus och bil, det kan jag ju inte se.
Men i rena pengar verkar han inte plocka någon lön.
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav Beckis » tis mar 13, 2007 11:18 pm

kobe71 skrev:Gå in på ratsit.se och regga dig och kolla själv. Kostar inget
Inkomst av tjänst 2006, 40 985kr.
Visst han kanske har fått ett hus och bil, det kan jag ju inte se.
Men i rena pengar verkar han inte plocka någon lön.


Spelare och tränare i ishockey har som regel inget pensions avtal som arbetsgivarna betalar för eftersom de betraktas som projektanställda på tidsbestämd basis, detta medför att massor av spelare och tränare avstår lön för pensioner och det innebär att när du tar en kredit upplysning så ser du inte det faktum vad som är den faktiska lönen....

Ofta avstår de en betydande del av lönen då de kan ta ut den senare som pensioner när de står arbetslösa ( finns ett speciellt upplägg för sk hockeypensioner )

Utan att veta så kan jag tänka mig att mårts avstår säkert halva lönen till förmån för pensioner och då innebär det att hans faktiska lön stannar runt 80.000 tusen i månaden.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » tis mar 13, 2007 11:21 pm

Precis vad jag menade Beckis ,när jag skrev att det inte behöver vara svarta pengar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav kobe71 » tis mar 13, 2007 11:30 pm

ok, jag ger mig :D
Användarvisningsbild
kobe71
Forumamatör
 
Inlägg: 117
Blev medlem: ons dec 27, 2006 10:04 pm

Inläggav Snoken » tis mar 13, 2007 11:54 pm

Majoren passade inte så bra i Lakers men har gjort bra ifrån sig hos Löven. Olika tränarstilar passar olika lag bra. Janne kanske passar Lakers jättebra.

Dessutom...var han inte tre säsonger i Löven? Så dålig kan han ju inte ha varit då. Att det går bättre i år än förra året är ju för att i år har de pengar vilket de inte har haft tidigare. Hur bra tränare man än är så måste man ju ha materialet att jobba med också.
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist
 
Inlägg: 2040
Blev medlem: tis aug 20, 2002 9:00 pm
Ort: Linköping

Inläggav no.95 » ons mar 14, 2007 12:25 am

Snoken skrev:Majoren passade inte så bra i Lakers men har gjort bra ifrån sig hos Löven. Olika tränarstilar passar olika lag bra. Janne kanske passar Lakers jättebra.

Dessutom...var han inte tre säsonger i Löven? Så dålig kan han ju inte ha varit då. Att det går bättre i år än förra året är ju för att i år har de pengar vilket de inte har haft tidigare. Hur bra tränare man än är så måste man ju ha materialet att jobba med också.


Var väl just det som var problemet. Vår ekonomi var körd i botten och vi hade absolut inte råd att lösa ut honom från sitt kontrakt.
Användarvisningsbild
no.95
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: ons feb 28, 2007 12:35 am

Inläggav NEDOMANSKY » ons mar 14, 2007 1:24 am

Janne Karlsson var Sportchef i Löven när en MYCKET lyckosam Alexander Beljavski(nu Nyköping, intressant) petades något överraskande efter ett gott jobb med en klen trupp.

Fullt förtroende ger Mig KALLA KÅRAR och riktigt DÅLIGA vibbar, men visst Ni som har det får gärna pytsa in Era slantar när det fulla förtroendet börjar kosta kosing, räkna INTE med Mig 8)

Vissa tycker Janne.K har meriter, Vår Ass Tränare Custemo ÄR Svensk Mästare, VARFÖR inte Han då????

Den gångna säsongen var enligt Mig Lakers sista Smekmånad, Nästa år är det dags för resultat på en högre nivå typ sista Hemmamatchen i Play-Off, vilket gör att det inte finns utrymme för så många missar på något plan.

Den som lever får se.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav no.95 » ons mar 14, 2007 1:51 am

NEDOMANSKY skrev:Janne Karlsson var Sportchef i Löven när en MYCKET lyckosam Alexander Beljavski(nu Nyköping, intressant) petades något överraskande efter ett gott jobb med en klen trupp.


Petades och petades, hans kontrakt gick ut
Användarvisningsbild
no.95
Forumamatör
 
Inlägg: 17
Blev medlem: ons feb 28, 2007 12:35 am

Inläggav puff » ons mar 14, 2007 2:21 am

Ingen förväntar sig att du Nedomansky skall se något positivt överhuvudtaget. Samtliga dina inlägg präglas av bitterhet och negativism.
Pröva en gång att vänta med farhågorna tills det onda du förespeglar har inträffat.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav Beckis » ons mar 14, 2007 9:13 am

no.95 skrev:
NEDOMANSKY skrev:Janne Karlsson var Sportchef i Löven när en MYCKET lyckosam Alexander Beljavski(nu Nyköping, intressant) petades något överraskande efter ett gott jobb med en klen trupp.


Petades och petades, hans kontrakt gick ut


Jasså, om jag inte missminner mig så har Löven betalat lön för Beljavski detta året, men jag kan naurligtvis ha fel i detta ärende.
Användarvisningsbild
Beckis
Forumproffs
 
Inlägg: 720
Blev medlem: ons maj 14, 2003 8:57 pm
Ort: Växjö

Inläggav IFB » ons mar 14, 2007 9:27 am

Hans kontrakt gick ut och förlängdes inte.
IFB
Forumamatör
 
Inlägg: 170
Blev medlem: ons feb 28, 2007 11:58 pm
Ort: Umeå

Inläggav G-Devil » ons mar 14, 2007 9:35 am

Beckis skrev:
no.95 skrev:
NEDOMANSKY skrev:Janne Karlsson var Sportchef i Löven när en MYCKET lyckosam Alexander Beljavski(nu Nyköping, intressant) petades något överraskande efter ett gott jobb med en klen trupp.


Petades och petades, hans kontrakt gick ut


Jasså, om jag inte missminner mig så har Löven betalat lön för Beljavski detta året, men jag kan naurligtvis ha fel i detta ärende.


Ja, du har fel
– Jag har förståelse för att spelarna inte var med från början. Efter vår bortaturné har jag haft som sockervadd i huvudet, säger Janne Karlsson
G-Devil
Forumamatör
 
Inlägg: 9
Blev medlem: mån mar 12, 2007 4:14 pm

Inläggav dolitle » ons mar 14, 2007 10:27 am

NEDOMANSKY skrev:
Vissa tycker Janne.K har meriter, Vår Ass Tränare Custemo ÄR Svensk Mästare, VARFÖR inte Han då????


Är det inte så att tränaren måste ha typ steg 3 tränarutbildning? Har Custe det?

Är det inte lite väl tufft att börja sin head coach karrriär i Allsvenskan? Dom flesta börjar med ett div 2 lag eller så.
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Dragkampslakej » ons mar 14, 2007 2:00 pm

Det är oerhört svårt att veta hur bra denne karlsson kommer vara eller inte. Till lövens fans kan dessa gå in på tråden om Jocke Fagervall och läsa "spaltmeter" om hur dålig ellerbra denne tycktes vara för lakers. Att lakers ledning skulle vara helt ovetandes om vad som skett när Jan var i löven verkar osannolikt. Oddsen just nu ser ju inte bra ut men vi var många som var ytterst tveksamma till kempe och var besvikna över att Fagervall lämmnade. (dock var många lättade över den saken också)

Jan Karlsson har säkerligen utvecklats både som person och tränare genom åren och kanske visar sig vara precis det som behövs för att nå målsättningen. Min största oro ligger i spelarfrågan. CJ? TY? Bois har lämmnat så även Pikkarainen. Hur säker Serra än må vara har Markusson inte skrivit på kontrakt ännu. Det är tunga namn att ersätta om det blir så.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Användarvisningsbild
Dragkampslakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1058
Blev medlem: sön okt 10, 2004 5:59 pm
Ort: Teleborg

Nästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster