Jag har förtroende för Evertsson!

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Jag har förtroende för Evertsson!

Inläggav H. Nygren » lör mar 10, 2007 9:14 pm

Sammantaget har jag förtroende för Evertsson, han har gjort mycket BRA för Lakers!

Det finns alltid saker man önskar ogjorda eller gjorda på annorlunda sätt, men om sanningen ska fram så har vi en förening som är bland de bättre i Sverige på denna nivån.

Vi måste hålla oss på en rimlig nivå i debatten, vad man saknar är en lite tydligare programförklaring då läget är som det är. Evertsson mfl borde gå ut och ge en kort lägesrapport, om inte annat så för att dämpa den oro som finns bland en del...

Jag kommer dock att vara kritisk om det skulle visa sig att man framöver BARA tar felaktiga beslut...
Där är vi INTE ännu...
Har sett hockey i Växjö sedan 1967...
H. Nygren
Forumamatör
 
Inlägg: 167
Blev medlem: fre mar 02, 2007 9:34 pm

Inläggav Räven » lör mar 10, 2007 9:27 pm

Jag vet inte vad jag ska svara, eftersom jag hör så mycket från människor jag träffar och det har ett spann så pass att jag blir helt förvirrad när det gäller Lakers. Därför väljer jag att inte ta upp det som vi i vanligt tal kallar för rykten.
Men en sak har jag konstaterat, nämnligen att föreningen står inför ett många viktiga beslut inför framtiden och med dessa beslut finns orden flopp eller flipp. Mycket vilar på styrelsens axlar och Evertssons just nu. Vi får hoppas att det ser bättre ut efter att årsmötet är avklarat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav C70T5 » lör mar 10, 2007 10:12 pm

Evertsson och förtroende? Nu blir jag förvirrad. Menar du målvaktstränaren eller läktarcoachen alá NHL som i raketfart springer hundra meter ner i omklädningsrummet i varje periodpaus - med pekpinnen i högsta hugg? Herregud. Jag betackar mig samtal från föreningen. Oegentligheter, om dessa skulle uppkomma, sker via pm.

I mina ögon så är Evertsson för liten för kostymen som han bär. Förbannat stor i orden men oehört liten på jorden. Nu är det upp till Evertsson att bevisa motsatsen. Intressant, förbannat intressant. To be continued...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Varanen » lör mar 10, 2007 10:27 pm

Men C70!?! Det var inte så länge sedan du förde fram mitt namn som eventuell tränare. :? Det är absolut inget konstigt med att ha ögon på läktaren. Används inom de flesta bollsporter, med givetvis proffsidrotten i USA i spetsen. Där har man tom headsets för att kunna ge omedelbar feedback under pågående matcher. Löjligt? Skrattretande? Inte enligt mig.

Det är inget ovanligt att personer som för fram en ny idé blir förlöjligade. "Jojo, ska vi ta efter allt från ES, NHL, NBA nu? Räcker det inte med metoderna som alltid funnits i exempelvis....Skövde!?!" Mitt svar är nej. Ingen som strävar efter att utvecklas kan nöja sig med att göra som det alltid har gjorts. Jag är övertygad om att du C70 hade kunnat ge värdefull input till coach Kempe som han missat, förbisett på grund av sitt perspektiv vid sargen. Det är dumheter att vägra ta till sig möjligheten som erbjuds med tekniken vi har och de resurser i övrigt som ställs till förfogande. Blir jag tränare lovar jag att utnyttja allt som finns :wink:
Senast redigerad av Varanen lör mar 10, 2007 10:43 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14052
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav C70T5 » lör mar 10, 2007 10:37 pm

Coach Varanen - mitt input gällande läktarcoacher (Evertsson) var inget negativt i ordets bemärkelse. Min egna syn (och hörsägen) på hur Evertsson har hanterat sitt förtroendeuppdrag som sportchef är under all kritik.

Läktarcoacher har jag definitivt inget emot. Jag anser det vara ett oerhört viktigt moment. Men att man som förtroendevald skall hålla sig till EN arbetsuppgift tror jag stenhårt på - om man inte klarar av att ha två puckar i luften vill säga. Vilket jag anser att Evertsson inte har klarat av.

Mer, MER silly KAMRATER...

/T5!! :D
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav alfax » lör mar 10, 2007 11:08 pm

Vet inte riktigt vad Du menar med förtroendevald,det är ju inte så att medlemmarna i föreningen valt honom ,utan han är anställd av styrelsen och då får han följa vad styrelsen ger honom ansvar för i anställningsvillkorerna,vilket jag tror han också gjort.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Lobo » lör mar 10, 2007 11:18 pm

Överlag så är det betydligt fler flippar än floppar i Evertssons bok, om nu samarbetet inte fungerat bra mellan han o kempe är kan vi bara hoppas att nästa tränare funkar bättre ihop med Evertsson för idéen som styrelsen har om hur klubben skall fungera tror jag på. Tror vi kommer att få några intressanta sillymånader framför oss och jag tror ingen kommer vara besviken på Evertsson inför nästa säsong.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav Elmer » lör mar 10, 2007 11:19 pm

c70t5 skrev:Min egna syn (och hörsägen) på hur Evertsson har hanterat sitt förtroendeuppdrag som sportchef är under all kritik.


Känns som om du har väldigt lite på fötterna för att utdela så besk kritik.
Min åsikt.

Tror Evert kommer få en rejäl revanch nästa säsong. (Tycker iofs inte att han misslyckats hittills.)
Elmer
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 24, 2003 1:48 pm

Inläggav Lobo » lör mar 10, 2007 11:22 pm

C70T5 är bara lite sur för att hans älskade Trojas säsong är över, inners inne är han en go kille :)
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav alfax » lör mar 10, 2007 11:26 pm

Tror också att det är så :lol: :lol:
Jag tycker också att volvo är en frisk fläkt här på forumet ,sen att vi inte alltid är av samma åsikt det är en annan sak.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav C70T5 » lör mar 10, 2007 11:37 pm

Elmer skrev:...Känns som om du har väldigt lite på fötterna för att utdela så besk kritik...


Hade jag inte haft på fötterna så hade jag inte yttrat mig. Du däremot verkar kunna din kung-fu. Övertyga mig, snälla, om Eversson's übermäktiga kompetens.

Alfax - Brynäs verkar vara i storslag. Jag får gratulera hockeykamrat. :wink:

MERA silly...

/T5!!
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Räven » sön mar 11, 2007 12:46 am

Återigen, det är nu som agnarna ska skiljas vetet, flipp eller flopp, framåt eller neråt. Jag tjatar ännu en gång att nu ligger mycket i årsmötet och vilka som får förtroende att med pondus styra klubben. Det står väldigt, väldigt mycket och väger nu, hoppas att styrelsen i framtiden agerar som en styrelse ska göra, för att slippa onödiga problem. Bygg föreningen för framtiden, inte enbart för några månader framåt, så överlever klubben och kan utveckklas till något fint.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav buck » sön mar 11, 2007 1:37 am

Räven skrev: Bygg föreningen för framtiden, inte enbart för några månader framåt, så överlever klubben och kan utveckklas till något fint.


Vad det inte det som var den springande punkten när det gällde Kempe? Att klubben inte tyckte att hans arbetssätt och lösningar var bra och hållbara på lång sikt?

Vad har du för exempel på kortsiktiga lösningar som klubben gjort?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Räven » sön mar 11, 2007 2:43 am

Buck: Jag pratar inte om eventuella rätt eller fel i beslut just nu, eller under säsongen, utan om att det måste till ett mer hållbart tänkande inför framtiden (om det finns någon framtid), det går inte att hålla på med stor spelaromsättning säsong efter säsong, tränar byte allt för ofta. Det måste börja byggas inför en framtiden, med en tanke på stabilitet och harmoni. Vem vet kanske hade Kempe det om han nu kritiserade planen på ES till år 2011.
Man måste börja bygga ett lag med fasta stabila byggklossar i botten och då menar jag en spelarstomme och tränarstab som finns kvar under minst tre år. Annars blir det aldrig kontinuitet i någonting.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Lakers18 » sön mar 11, 2007 8:37 pm

Förtroende för Evert. Självklart.

Vi forumskribenter besitter i bästa fall en hel del hockeykunskap men har liten eller ingen koll på hur det går till ute på spelarmarknaden. Evert har varit en del av detta under ett flertalet år. Varför skulle han då inte kunna marknaden?

Det är ungefär detsamma att säga till dig att du har varit närvarande på ditt jobb under 10 års tid men du har inte gjort något, inte lärt dig något utan bara varit där.
Hockey på nivåer under SEL är passion och vilja att komma framåt, pengarna ser man kanske komma längre fram i karriären.

Dessa namn som vissa drömmer om i diskussioner kring tränare och spelare har vi inte ekonomiska möjligheter att lösa än så länge. Ge det ett par år till så blir det nog bra.
Lakers18
Forumamatör
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tis mar 06, 2007 6:13 pm


Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster