Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Räven » lör mar 03, 2007 1:23 pm

Jo, exakt, vi reagerar för att vi "känner" för Lakers och att bara vara tyst är väl inget bra. Även om det kan bli fel när man reagerar utan att veta allt om orsaker hit och dit. För visst är det väl så, hade vi haft exakt på ordet information, så hade säkert reaktionerna blivit anorlunda. Men nu är det inte så.
Det viktigaste är att styrelsen fungerar och att dess ordförande kan leda föreningen på rätt sätt efter uppgjorda mål, så att ingen person utanför denna kör sina egna race (har tyvärr varit med i styrelser där detta hänt), för det brukar sälla bli bra. Nej, en stark styrelse är vad vi hoppas finns i Lakers.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav Elmer » lör mar 03, 2007 1:25 pm

Jag har fått ett väldigt bra intryck av Kempe denna säsong. Hela tiden trott att han skulle kunna föra Lakers närmare toppen de närmaste åren.

Men att inte köra uppvärmning på matchdagen eller att utnyttja videoupptagningar av motsåndarna tycker jag är väldigt egendomligt.

Visst ska/kan man köra sitt egna race när det gäller hur man ska få laget att prestera på topp. Men just dessa två puckar begriper jag inte varför man skulle ta bort?!
Elmer
Forumamatör
 
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 24, 2003 1:48 pm

Inläggav Piggelin » lör mar 03, 2007 1:30 pm

Ja, en liten värmning på matchdagen inför sista Löven-matchen hade väl inte varit fel, när man med facit i hand, ser hur första perioden i den matchen såg ut.
Att man videokollar sina motståndare trodde jag var "lagstadgat". :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » lör mar 03, 2007 1:57 pm

Min avsikt var inte att stoppa någon debatt, men jag (för jag får också tycka till) ansåg att det blev en lavin av en snöboll. Vi började spekulera kring spekulationerna och hysteri bredde ut sig. Lätt hänt när man är engagerad. Utan att återigen veta mer än vad som framkommit i media så anser jag att det som skett är helt naturligt.

- Personkemin mellan Evertsson och Kempe har inte fungerat. Hur vanligt som helst att det inte gör det mellan två personer. Svårt att ändå få arbetet att fungera när personerna har rollerna Sportchef - Huvudtränare. Personkemi är inget man kan scouta.

- Precis som jag kräver av spelare och ledare på alla nivåer i föreningen, kräver jag även av huvudtränaren att han skall vara beredd på att utveckla sina arbetsmetoder. Det är helt i linje med föreningens policy och så sker överallt på arbetsmarknaden.

Jag är närmast chockad över att VLH inte använt sig av DVD för att kartlägga motståndarna och INTE MINST sitt eget spel. Hade varit intressant att höra Coach Kempes motivering. När jag var lagvärd för det finska J20-landslaget kan jag säga att de gjorde knappt inget annat. Spelarna och ledarna gick varje kväll igenom dagens match tillsammans. De förde också statistik över allt, och då menar jag precis ALLT. Som sagt detta var bara en detalj i det hela.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Dave » lör mar 03, 2007 3:35 pm

Åryd Lakej skrev:Nä har heller inte dömt ut ngn!Men att man blir orolig etc är väl en naturlig reaktion...Hade jag inte tyckt detta var konstigt så hade jag väl inte brytt mig om Lakers eller klubben överhuvudtaget.Den som inte reagerar eller bara säger..jaha!vet ja inte vad ja ska säga om.Att man sen inte kan göra ngt åt det vet vi väl alla....För den skull får man väl prata om det.För dom flesta av oss här så är väl ändå Lakers det käraste vi har inom hockeyn.Men visst fan säger jag till min chef på jobbet om jag tycker ngt är konstigt.


Jag håller med dig fullständigt! En idrottsförening bygger på dess supportrar och anhängare. Annars skulle den inte kunna verka över huvud taget. Därför ska våra röster höras också, precis som här. Jag menade bara att det skulle vara INTRESSANT att höra spelarnas uppfattning i frågan oxå.. Inte att vi inte ska uttala oss. Jag hoppas bara att spelarna känner fortsatt förtroende för klubben och vill satsa på nästa säsong som ska ta oss till kvalserien. Tycker det är ett mål som är rätt att satsa på..
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Inläggav C70T5 » lör mar 03, 2007 5:30 pm

En intervju med vår före detta huvudtränare på representationssidan hade väl varit att önska. Men vi supporters får väl suga åt oss av vad Smålandsposten, med Daniel Svensson i spetsen, skriver istället. Och där glöder pennan. Aki Heino lånas ut till en österrikisk klubb, iaf enligt deras hemsida. Vad innebär det för Växjö Lakers - blir det extra kosing i pengapungen?

/T5!! :oops:
TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER
Användarvisningsbild
C70T5
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4608
Blev medlem: fre mar 14, 2003 11:35 pm
Ort: Hospitalet

Inläggav Modano 9 » lör mar 03, 2007 10:07 pm

Om inte jag är helt ute o åker skidor. Magnus Haglund (tränare i elfsborg) hade 100% koll på laget som stod på andra planhalvan. Veckan innan match så tränade man på motståndarens spel/svagheter.

Så de gäller att vara bra förberdd för sitt uppdrag för att lyckas till 100%.

Bara o hoppas att Lakers hitta en ny tränare, min röst går till Torgny Bendelin.

Mot kvalserien nästa säsong!!

Hv - Brynäs 4-1 i matcher :lol:
Användarvisningsbild
Modano 9
Forumamatör
 
Inlägg: 116
Blev medlem: sön nov 16, 2003 9:22 pm

Inläggav Åryd Lakej » lör mar 03, 2007 10:40 pm

Hv - Brynäs 2-4 i matcher :D :D :D
Tycker du inte att det gått bra för Lakers?
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav LasseMaja » lör mar 03, 2007 10:59 pm

Om det är en tränare som tränat en av era grannklubbar så måste det ju inte handla om Lenny. Ni som hängt med hockeyn ett par år kanske vet att Bendelin tränade Taif. :D Behöver iofs inte vara han heller.
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav MEL » lör mar 03, 2007 11:04 pm

Det namnet jsom jag hört att lakers skulle varit kontakt med är Torgny Bendelin, men han skall ha sagt att han helst vill utrikes i första hand, så dörren är väl inte helt stängd än......
MEL
Forumdemon
 
Inlägg: 1132
Blev medlem: mån sep 16, 2002 9:06 am
Ort: Växjö [Söder]

Inläggav bävern » sön mar 04, 2007 12:06 am

Jag har hört att det är en Finne boendes i Skellefteå som tränat TAIF
bävern
Forumamatör
 
Inlägg: 78
Blev medlem: ons okt 06, 2004 11:36 pm

Inläggav Malul » sön mar 04, 2007 12:50 am

Pasi Julmust-onen då,suck tyckte inte om honom då han verkade tycka riktigt illa om Lakers då han tränade TAIF men det kan ju vara glömt nu,vad vet jag...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav LaKaj » sön mar 04, 2007 2:06 am

Mer ved på brasan;

Jag tycker det är skrämmande att läsa uttalanden från personer som utger sig för att ha insyn i föreningen, eller åtminstone följa utvecklingen på nära håll, att de bortser från vetskapen om att en mängd spelare skyr Fagervalls OCH Evertssons ledarskap. Det som är mest offentligt är väl Jacobssons underskrift för året. De allra flesta känner ju till att hans tvekan berodde på Evertssons fortsatta engagemang i föreningen och valet att skriva på berodde på Kempes ledarfilosofi. Detta är bara EN spelare som exemplifieras.

Det som skrämmer mig mest är att styrelsen inte har förmåga att se vilka brister Evertsson har, vilket är minst sagt oroväckande. Så länge jag inte får mer fakta i målet så utgår jag från det jag har och dömer därmed ut Evertsson och styrelsen. Och då snackar jag om sågning vid fotknölarna.

Skämmes ta mig fan!!!! hade jag varit glad om det hade räckt att säga. Tyvärr kommer denna affär kosta mer än så...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Malul » sön mar 04, 2007 2:52 am

chrille flydde ju TAIF för att slippa Pasi Påskmustonen,en sak är säker och det är att får vi hit Pasi har Chrille spelat sin sista match i Lakers(om det inte redan har hänt då)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav NEDOMANSKY » sön mar 04, 2007 4:32 am

Är det någon MER än Jag som skymtar ett mönster efter att Vår Målvaktstränare fått inflytande:

Podeins sorti utan ett ljud Majorens/Målvaktstränarens 1:a säsong!

Förra säsongens spelarkaos!

Yngwehistorien!

Arvidssonvårvningen!

Farmaravtal som gett VAD?

Nolangate!

Klampa in i omklädningsrumproblemet!

Vad gjorde Sportchefen under J-VM?

Cabanavärvning UTAN att använda DVD!

Personkemiproblem med Kempe!


Evertsson kanske själv borde förbereda Sig i sitt EGET arbete istället för att springa till Styrelsen och gnälla som en barnunge samt senare i Tidningen. Flera spelare är ganska medvetna om att Målvaktstränaren inte är någon Muntergök precis.
Han har fått bestämma precis allt och när det ändå inte dög, så skyller man på andras Ledarstil med värmningar och Video, har aldrig hört på maken så usla skäl, finns det någon som tror på dessa?
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Varanen » sön mar 04, 2007 4:56 am

LaKaj - Jag vet inte vilka du syftar på men jag tycker det är lika skrämmande när någon gör sig till talesperson för spelarna. Jag är av den uppriktiga uppfattningen att de är kapabla till att föra sin egen talan.

Vidare anser jag att hela den här hataevertssonförkempelämnarklubbenochliteextraeftersomhankännerfagervall-kampanjen är osmaklig och saknar rim och reson. Snart hävdas det väl att han sköt Palme i förbifarten. Självklart får man ha en negativ uppfattning om en person i klubben, men jag tycker ALDRIG att det får gränsa över till respektlöshet.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14039
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Räven » sön mar 04, 2007 12:29 pm

Jag har sagt det tidigare,men säger det igen och det är att det vilar ett tungt ansvar på styrelsen, för är det som nämts här, Evertsson som med sina synpunkter styr och ställer efter egen pipa och klampar in på andras arbetsområde, ja, då är det styrelsens sak att rätt till detta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav LasseMaja » sön mar 04, 2007 12:46 pm

Det är helt riktigt, Pasi ogillade Lakers ganska mycket förr. :D Men alla vet att pengar styr mycket
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Lakers00 » sön mar 04, 2007 12:49 pm

LasseMaja är inte du på väg till Härnösand och kollar in Taif´s seger.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav hockey-professorn » sön mar 04, 2007 1:00 pm

Har tvingats ordna nytt inlogg, hittade inte det gamla! (skjut mer ger fler mål !!)

Har som många andra här på forumet, sett de flesta matcherna under 5-6 år och kännt att vi är på väg i rätt riktning, dessutom i "lagom" fart som gör att saker och ting hänger med, ekonomin i kontroll mm.

Det som nu hänt (Kempes avgång eller vad det kallas..), kanske om några år ses om en mkt positiv händelse (vad vet jag!), men nu när man sitter mitt i det och bara hör rykten mm svepa förbi så känns det dj-ligt illa. Visst står klubben över enskilda personer och precis som i ett företag så är det det långsiktiga målet för kluben som räknas och inte enskilda individers tillfredställelse.

Men om nu en ny tränare ingjuter moral som gör att man kommer tillbaka i slutet på matcherna, låter unga spelare få mkt speltid i avgörande skeden (Hjalmis spelade mkt mot Löven..), då känns det omotiverat att bryta ett kontrakt. Jag tror att styrelsen måste "komma ut" och säga betydligt mer än vad som sagts hittills, både i SMP och på klubbens hemsida. Jag tycker intervjun i SMP där Evertsson talar om värmning och video är totalt patetisk, antingen talar man om vilka bakomliggande orsaker som finns eller inte, att försöka exemplifiera med dessa två saker känns som när två barn bråkar i sandlådan, nä speak out...

Förhoppningsvis är det större frågor såsom rekryteringsbasen internt, typ av nyförvärv, spelstil mm som gör att man skiljs åt, och detta är frågor som skall kommuniceras till oss supporter och sponsorer, det är viktiga frågor och vi bryr oss.

Jag trodde man hade en relation som mellan styrelse och VD, men Evertsson verkar glad för att peta i detaljer, kanske han hellre vill vara tränare egentligen och saknar de momenten i sin nya roll....

Nä, jag kan inte rå för det men jag tycker denna händelsen inte passar in i min bild av ett roligt, spännande och framtidsinriktat Lakers

Visst jag har inte hela bilden, men man ser det man ser
hockey-professorn
Forumamatör
 
Inlägg: 2
Blev medlem: sön mar 04, 2007 12:29 pm

Inläggav LasseMaja » sön mar 04, 2007 3:00 pm

Nej jag ska inte till Härnösand, och någon Taifseger är väl inte klar eller?? Vet ingen match som någonsin har vunnits på pappret!!!! :)
Tingsryds AIF
since 1923
Användarvisningsbild
LasseMaja
Forumdemon
 
Inlägg: 1080
Blev medlem: tor nov 06, 2003 2:30 am

Inläggav Lakers00 » sön mar 04, 2007 4:46 pm

Lät så på spelarna :wink:
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Användarvisningsbild
Lakers00
Forumterrorist
 
Inlägg: 2176
Blev medlem: sön sep 15, 2002 2:25 pm
Ort: Växjö (Norr)

Inläggav Fredrik R » sön mar 04, 2007 4:49 pm

Ja det ska onekligen bli kul att se hur lagen i de lägre regionerna 8) klarar sig nu när det börja gälla lite mer och blir lite svårare lag.....
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Inläggav Åryd Lakej » sön mar 04, 2007 5:33 pm

Det vore kul om ngn av dom gick upp :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

Inläggav Glans » sön mar 04, 2007 6:37 pm

Det är väl Evertsson som ska lämna skeppet, han har inte gjort för många knop för klubben och kom inte och säg att han ha gjort kanon värvningar till laget. Nä bort med målvaktstränan Evertsson. De enda han ha gjort är att klaga på Kempes tränarstil. Målet va en 7-plt. och det gorde dom.
Glans
 

Inläggav buck » sön mar 04, 2007 7:06 pm

Glans skrev: De enda han ha gjort är att klaga på Kempes tränarstil.


Ursäkta, men det du säger är ju rent skitsnack... i EN enda intervju har han framfört åsikten att Kempes metoder är 70-talsmässiga...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Glans » sön mar 04, 2007 8:24 pm

Fått den infon från en säker källa, så det är inte skitsnack.
Glans
 

Inläggav buck » sön mar 04, 2007 8:30 pm

jo, men hur gott om "säkra källor" finns det inte??? :roll:
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Stoffe » sön mar 04, 2007 9:48 pm

Glans skrev:Det är väl Evertsson som ska lämna skeppet, han har inte gjort för många knop för klubben och kom inte och säg att han ha gjort kanon värvningar till laget. Nä bort med målvaktstränan Evertsson. De enda han ha gjort är att klaga på Kempes tränarstil. Målet va en 7-plt. och det gorde dom.

1:KARJALINEN 2:HOLMQVIST 3:SAVIANO är spelare i varje del som jag klassar som kanonvärvningar
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon
 
Inlägg: 1656
Blev medlem: sön mar 04, 2007 9:41 pm
Ort: Växjö

Inläggav Kjellsson » sön mar 04, 2007 10:37 pm

Glans skrev:Det är väl Evertsson som ska lämna skeppet, han har inte gjort för många knop för klubben och kom inte och säg att han ha gjort kanon värvningar till laget. Nä bort med målvaktstränan Evertsson. De enda han ha gjort är att klaga på Kempes tränarstil. Målet va en 7-plt. och det gorde dom.


Skitsnack är precis vad du och många andra håller på med. Evertsson är den personen i Lakers organisaton som besitter överlägset mest hockeykunskap. Därmed inte sagt att han aldrig agerar fel, men att såga honom på detta sättet är inget annat än kvalificerat SKITSNACK.
#38
Användarvisningsbild
Kjellsson
Forumproffs
 
Inlägg: 817
Blev medlem: tis sep 24, 2002 3:11 pm

Inläggav Lobo » sön mar 04, 2007 11:28 pm

Vissa av "hans" värvningar har vart floppar men jämnför hans värvningar med de flesta andra föreningar på vår nivå, Rögle hade ett par dyra floppar.
Våra "floppar" bärna och Arvidsson var inte "dyra" spelare och Nolan kostade inte föreningen så mycket heller, jämför med MIF där har vi flopparnas paradis. Sen tror jag för övrigt att Kempe var ganska inblandad i "Bärnaaffären" (utan att veta ett dyft, bara gissning).

Paukunen måste vara säsongens dyraste flopp men jämfört med de flippar vi haft så tycker jag det uppvägs.
- In hoc signo vinces -
Bild
Användarvisningsbild
Lobo
Forumterrorist
 
Inlägg: 2485
Blev medlem: tor jan 01, 2004 7:14 pm
Ort: Växjö

Inläggav puff » mån mar 05, 2007 1:16 am

Jag har nu läst igenom samtliga här skrivna inlägg om Kempe / Evertsson.
Det förvånar mej att så många kan tycka så mycket och döma utan att egentligen inte veta ett skit. Det hänvisas till säkra källor osv, men det vet vi ju hur det är med säkra källor.
Jag tycker till och med att det är skrämmande att evertsson klassas ner på det här sättet (det är mest han som klassas ner) utan att någon är säker på sin sak.
för min egen del tänker jag vänta att tycka tills jag har mer fakta. Dessutom så kanske det längre fram visar sig att det var ett helt tiktigt beslut eller att det var ett felaktigt beslut att bryta med Kempe. Vem vet?
Ingen mer än de närmast berörda, skulle jag tro.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav buck » mån mar 05, 2007 6:52 am

http://www.smp.se/article/785468_102-0-0-0

lite mer ljus över händelserna.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5260
Blev medlem: lör nov 09, 2002 3:46 am
Ort: oped.

Inläggav Glans » mån mar 05, 2007 8:06 am

Kjellsson skrev:
Glans skrev:Det är väl Evertsson som ska lämna skeppet, han har inte gjort för många knop för klubben och kom inte och säg att han ha gjort kanon värvningar till laget. Nä bort med målvaktstränan Evertsson. De enda han ha gjort är att klaga på Kempes tränarstil. Målet va en 7-plt. och det gorde dom.


Skitsnack är precis vad du och många andra håller på med. Evertsson är den personen i Lakers organisaton som besitter överlägset mest hockeykunskap. Därmed inte sagt att han aldrig agerar fel, men att såga honom på detta sättet är inget annat än kvalificerat SKITSNACK.


oj vad du måste ha kunskap om Evertsson.
Glans
 

Inläggav Åryd Lakej » mån mar 05, 2007 9:10 am

Skönt att dom har förtroende för klubben å inblandande parter!Nu är det som det är,oavsett om man gillar det eller inte.Nu tar vi nya tag här i silly å hoppas att allt blir bra med nya å gamla värvningar.Mot sässong 07-08.
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon
 
Inlägg: 1671
Blev medlem: sön sep 29, 2002 10:57 am
Ort: Åryd Förstås

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster