Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav alfax » tor mar 19, 2009 11:14 pm

Så går det till i en pajasförening,,hahaha.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » tor mar 19, 2009 11:14 pm

För mig luktar LIF:s beslut lika unket som så mycket annat hos gullepluttarna. Det de tror ska uppfattas som handlingskraft blir, åtminstone i mina ögon, ett tecken på just det motsatta. Ledningen borde vid det här laget kunna de två sparkade. Om man känt ett missnöje borde förändringen kommit långt tidigare. Leksand var tidigt klara för KS och de nya tränarna borde fått en rimlig chans att förbereda laget inför KS.

Alla LIFare bör hoppas att pressmeddelandet klubben gett ut idag är ett practical joke. Sparkar man tränare bör man vara klar med vad tränarna gör dåligt, misslyckats med en dialog om det tidigare, och ha en klar bild över vem man vill se istället (bör i praktiken vara klar innan). Leksand verkar inte ha koll på någonting. Amatörmässigt agerat.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav puff » tor mar 19, 2009 11:39 pm

Kanske ett jobb för Fagervall
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav alfax » fre mar 20, 2009 8:35 am

Det blev 2 juniortränare som tränar dem nu.De trodde de skulle få Boork men där bedrog de sej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » fre mar 20, 2009 9:06 am

Lakersfan_03 skrev:Men att kicka en tränare som inte gjort bort sig gör det eller. snacka om att pissa en tränare i ansiktet


Wow, du verkar insatt. Då du har följt alla Rögles matcher, så kanske du kan förklara för vissa av oss "ovetande" Rögle fans vad som Piva gjorde så himla bra?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Niles » fre mar 20, 2009 9:20 am

Man måste inte vara dålig för att få kicken där nere. Det är traditionen som är viktigt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Lakersfan_03 » fre mar 20, 2009 10:50 am

Mygel skrev:
Lakersfan_03 skrev:Men att kicka en tränare som inte gjort bort sig gör det eller. snacka om att pissa en tränare i ansiktet


Wow, du verkar insatt. Då du har följt alla Rögles matcher, så kanske du kan förklara för vissa av oss "ovetande" Rögle fans vad som Piva gjorde så himla bra?


vad gjorde han dåligt då ?. var det en chock att ni kom näst sist ?. vem är förvånad över att ni kom nästsist?. inte en jävel.
kolla på SSK däremot de kom långt efter ni var ändå nära därav tycker jag inte det är tränarens fel.
Varför kickas alltid tränare när det går dåligt ? , är väl ändå spelarna som inte presterar och ska man titta på era speleare så är ni sämre där ändå och ni kom där ni var väntade att komma.
som sagt tradition att kicka.
lakers har inte kickat en enda tränare sens jag börjat kolla!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Mygel » fre mar 20, 2009 12:14 pm

Lakersfan_03 skrev:vad gjorde han dåligt då ?. var det en chock att ni kom näst sist ?. vem är förvånad över att ni kom nästsist?. inte en jävel.
kolla på SSK däremot de kom långt efter ni var ändå nära därav tycker jag inte det är tränarens fel.
Varför kickas alltid tränare när det går dåligt ? , är väl ändå spelarna som inte presterar och ska man titta på era speleare så är ni sämre där ändå och ni kom där ni var väntade att komma.
som sagt tradition att kicka.
lakers har inte kickat en enda tränare sens jag börjat kolla!


Tyckte du att laget spelade bra? Vad var bra i taktiken som spelades, vilket även spelarna inte verkade nöjda med? Är det ok att spelarna leder laget?

Ett återkommande påstående som alltid är intressant "det är spelarna som ska göra det". Varför har man då en tränare? Om alla 5 utespelare på rinken ges order att enbart stanna i anfallszon under hela matchen och laget förlorar med 20 -15 - är det då spelarnas eller tränarnas fel?

Saken är det att jag är ganska säker på att du inte har följt Rögles matcher och öde speciellt intensivt under säsongen och därför inte egentligen har en suck varför laget inte tog poäng.
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Herr Oberst » fre mar 20, 2009 1:41 pm

Lakersfan_03 skrev:var det en chock att ni kom näst sist ?. vem är förvånad över att ni kom nästsist?. inte en jävel.


Du har gjort en undersökning på det eller?
Då är det märkligt att hela Rögle under större delen av säsongen pratade om slutspel, och även en hel del av fansen.

Men visst, jag håller med. Att komma näst sist behöver inte vara dåligt. Däremot sättet vi gör det på är inte godkänt. 18 bortamatcher utan seger beror knappast på att vi är så mycket sämre än våra motståndare utan problemet ligger på ett helt annat plan.
Totalt 20 p på bortaplan.
Totalt 47 p på hemmaplan.

Nu känns det som om vi är på rätt väg igen åtminstone.
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon
 
Inlägg: 1140
Blev medlem: mån apr 18, 2005 5:19 pm
Ort: Enköping

Inläggav puff » fre mar 20, 2009 1:43 pm

rögle är ju ett lag med hockeytradition och hjärta. Jag håller med tidigare skribent. rögle kickar tränare för att det är tradition att göra det. traditionen är viktig det har alltid röglesupportrarna framhållit.
puff
Forumdemon
 
Inlägg: 1103
Blev medlem: lör sep 11, 2004 9:17 pm

Inläggav Charlamov » fre mar 20, 2009 2:38 pm

Herr Oberst skrev:Totalt 20 p på bortaplan.
Totalt 47 p på hemmaplan.


Rögle var nästan, men inte riktigt, Elitseriens "Nybro".
Totalt 4 p på bortaplan.
Totalt 38 p på hemmaplan.

Nästa säsong kanske Nybrospelarna ska ta med sina mammor på bortamatcherna 8O.

För Röglespelarna kanske det räcker med gosedjuren :wink:.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » fre mar 20, 2009 4:19 pm

I Föreningar på denna nivå så bestämmer Tränarna väldigt LITE :wink:

Därav deras utbytbarhet :wink:, när Tränare FÅR bestämma skapas RESULTAT :whistle:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Räven » fre mar 20, 2009 10:36 pm

I desperation handlar människor som förvirrade myror och så har skett i LIF. Måtte det gå åt helvete, när man fattar sådana beslut. :evil:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11570
Blev medlem: tis sep 17, 2002 8:35 pm
Ort: Teleborg

Inläggav alfax » fre mar 20, 2009 11:20 pm

Full cirkus hos knätofsarna Ejendahl skjuter inte in mer pengar,Ejendahl uttalade sig i TV4 föreningen är misskött,
Fortsättning följer.........
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11960
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav Niles » fre mar 20, 2009 11:34 pm

Äsch, jäkla skit.. :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav Piggelin » lör mar 21, 2009 12:37 am

Det sa han väl efter förra säsongen också :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3846
Blev medlem: ons maj 21, 2003 9:51 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malul » lör mar 21, 2009 12:16 pm

bästa som kunde hända Kempe,hoppas han kommer till en klubb utan tradition som kan ta väl hand om honom!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 7962
Blev medlem: tor apr 11, 2002 8:58 pm
Ort: Växjö Lakers

Inläggav Mygel » lör mar 21, 2009 7:55 pm

Lakersfan_03 skrev:lakers har inte kickat en enda tränare sens jag börjat kolla!


Hur många tränare har fått sparken av Rögle sedan Växjö Lakers skapades?
Användarvisningsbild
Mygel
Forumdemon
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: tor maj 22, 2003 12:59 am
Ort: Lilongwe

Inläggav Lakersfan_03 » lör mar 21, 2009 8:59 pm

att lakers inte kickat en enda tränare har inget med antal tränare rögle har kickat utan jag säger bara man kan bygga framgång med samma tränare , sen att tränare sticker här och där är väl inget man kan göra.
Många tränare har lyckats i lakers hur kommer det sig ?. tur ?. Kanske är det att man litar på tränarna och låter de göra sitt jobb och dessutom få arbetsro.

i 9 av 10 fall är det spelarnas fel enligt mig när det går dåligt , en tränare gör sitt yttersta och du kan inte mena att han säger åt dem att vara i anfallszon och inte jobba hem ?. alla tränare har offensiv och defensiv taktik. sedan när ni på pappret har sämre lag än de flesta kan ni inte bli förvånade över att ni som nykomling släpper in mest mål.
Tränarbytet är säkert bra men det är synd att kicka tränaren som förde upp RBK till finrummet. sedan kan man knappast påstå att det var en chock att ni kom nästsist , enligt mig har RBK gjort en riktigt bra säsong och att enbart skylla att man inte kom till slutspel på tränaren nej det håller inte.

Får se hur det slutar för RBK just nu ser de ut som ni grejar att hålla er kvar om det är perssons förtjänst eller inte låter jag vara osagt men det är fortfarande spelarna som gör jobbet.
Var det spelarnas eller tränarens fel i MIF ?. 100% spelarnas ansvar enligt mig inget Bobo kunde göra åt.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6968
Blev medlem: lör dec 11, 2004 12:17 am
Ort: Växjö

Inläggav Varanen » mån mar 23, 2009 10:41 pm

Jag får ofta känslan av Kejsarens nya kläder när jag lyssnar på sportchefer inom hockeyn. Rollen sportchef är relativt ny företeelse i Sverige och det märks tydligt. Jag är inte säker på att de själva, eller deras uppdragsgivare, riktigt har grepp över ansvarsfördelning eller arbetsuppgifter. Senast i raden av pressade sportchefer är LIF:s Mikael Lundström som i en intervju för DT svarar så här på frågan vad som gått snett:

- Det är ju många bitar som hänt långt tillbaka. Skadan på Antti Jussi Niemi har inte gått oss opåverkbart förbi. Sedan att vi inleder med tre raka förluster. Det knäcker oss i dag, vi fick inleda med en looser-stämpel.

Många bitar som hänt långt tillbaka? Hur långt och varför har de bitarna inte åtgärdats? Mycket märkligt. Antingen skyller han ifrån sig eller så idiotförklarar han sig själv. Och till sist undrar jag varför det var vd:n Håkan Åman som sparkade Kempe & Jonsson? Låg Lundström nerbäddad i feber den dagen? Nä, allt står inte rätt till i LIF. Kanske är detta början på slutet för kulturens största flaggskepp. En ny armada moderna slagkraftiga skepp skymtas i horisonten beredda att ta över.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Inläggav Charlamov » tis mar 24, 2009 11:49 am

Tycka vad man vill om Leksand, men dom ska heder för att dom tar ståndpunkt MOT P-O Ejendal. Den mannen framstår allt mer som en parodi på en företagsledare.

Kom ihåg... köper ni Ejendals produkter så sponsrar ni Leksand (än så länge) och gåslevern på P-O Ejendals frukostbord.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav Niles » tis mar 24, 2009 11:58 am

Det finns gott om alternativ till ejendals produkter som varken är unika eller billiga, snarare svindyra. Tanken på att se han sleva gåslever 8O till frulle gör att man gärna köper nåt annat fabrikat på arbetshandskarna.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 24, 2009 12:58 pm

Tycka vad Man vill om Gåsleverätaren :? , nog har Han väl en poäng i sin kritik över den sportsliga utvecklingen :wink:

Tro inte att Öhman inte har haft synpunkter på Lakers skötsel :ajaj:

Om Jag pytsat in 10 tals miljoner så hade jag tyckt något det kan Ni lita på :!:

Här på Forumet tycks det trots att Vi bidrar med kaksmulor, lite sans vore på sin plats.

Sen om det visar sig att Det som sägs är Rapakalja, men OM INTE så..... :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Charlamov » tis mar 24, 2009 1:33 pm

Det är nog få kritiker som egentligen vet hur klubben sköts.

Ju enklare pengar kommer in, ju större summorna är, desto större är risken att situationen blir som i Malmö och Leksand - "det går alltid att köpa in fler pseudo-stjärnor om det går dåligt". NOT!

Det kan aldrig - vilket MIF och LIF har visat - vara bra när en fet plånbok utan sportslig kunskap lägger sig i just det sportsliga. Synpunkter javisst, men dom borde komma innan slantarna betalas ut. Överrenskommelse, Tillit = Utbetalning!
Att kritisera "Luftslottet som sprängdes" i TV är förmätet. Vem fan betalar ut 10-tals miljoner till personer eller föreningar man inte har förtroende för? Vad P-O Ejendal gör är att skjuta sig själv i den gåsleverpastejkladdiga tungan.

Bara i Nedomanskys värld barn, bara i Nedomanskys 8).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist
 
Inlägg: 2877
Blev medlem: sön jan 09, 2005 10:41 pm
Ort: CSKA, Växjö

Inläggav NEDOMANSKY » tis mar 24, 2009 4:28 pm

Inte ens Jag och inte Du heller ärade Ryss har en aning OM vad som SAGTS i Leksand genom åren och NÄR/HUR/VAR , Gåsleverpastejen kanske rent av har haft en Ängels Tålamod. Jag tror att det Vi läser i Media ska ses i sitt sammanhang, dvs. frustration och besvikelse.
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare
 
Inlägg: 3972
Blev medlem: mån mar 06, 2006 3:04 am
Ort: ZinkensDamn

Inläggav Dave » mån apr 27, 2009 1:35 pm

Nån som vet vart Kempe tar vägen?
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs
 
Inlägg: 701
Blev medlem: ons feb 28, 2007 10:44 pm
Ort: Kontinenten

Föregående

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster