Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » tis maj 17, 2022 6:41 pm

Ja när han inte har varit skadad så har han ju levererat vart han än varit.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tis maj 17, 2022 6:44 pm

Stupet skrev:Ja när han inte har varit skadad så har han ju levererat vart han än varit.
Och skadade spelare är Evertssons specialitet

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tis maj 17, 2022 7:40 pm

Ullström är ju klass rakt igenom! Mycket skumt beslut faktiskt.

Kanske något för oss? Han har ändå bara två A-säsonger i hans moderklubb, lirar han för oss kan han ju pendla lite
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » tis maj 17, 2022 9:52 pm

Vad är det som händer i Linköping? Lassar dom in allt dom äger och har nu? Känns inte som hockeyn är stekhet där längre , om den någonsin varit det. I alla fall, varifrån kommer pengarna? Ty Rattie, Linus Hultström, Sebastian Strandberg och så idag då Oscar Fantenberg.

Också lite märkligt omvänt : varför vill spelare av den kalibern spela i ett lag som aldrig vinner något? 8O

Läste att Växjö kommer få betala tillbaka 800.000 kr. Inte så kul, glappet till topplagen ökar. Ta bara Rögle som exempel , dom fick 2 milj för seger i grundserien och ytterligare några miljoner för segern i CHL. Även om Växjö ökar sin budget med 10 milj i år är ekonomiska avstånndet till Rögle detsamma. Och nu börjar alltså lagen bakom plocka in tungviktare ,känns som avståndet ökar uppåt men minskar neråt för Växjös del.
Det kommer bli ett kapprustningsrace i år ,hoppas värvningsansvariga i Växjö insett allvaret.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons maj 18, 2022 9:00 am

VLH är betydligt rikare än Möglet, det behöver du inte oroa dig över.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » ons maj 18, 2022 2:16 pm

Svartvadet skrev:VLH är betydligt rikare än Möglet, det behöver du inte oroa dig över.

Det vet jag ingenting om , men vet att miljardären Paulsson tydligen pyttsar in en hel del.Sen har dom byggt till arenan och har väl i princip haft fullsatt sedan dess? Lägg till miljonerna från seger i både i SHL och CHL så misstänker jag att Rögle får mer flis än exempelvis Växjö att spenndera på årets trupp. Det är min gissning i alla fall .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » ons maj 18, 2022 2:19 pm

Dysterqvist skrev:
Svartvadet skrev:VLH är betydligt rikare än Möglet, det behöver du inte oroa dig över.

Det vet jag ingenting om , men vet att miljardären Paulsson tydligen pyttsar in en hel del.Sen har dom byggt till arenan och har väl i princip haft fullsatt sedan dess? Lägg till miljonerna från seger i både i SHL och CHL så misstänker jag att Rögle får mer flis att spenndera på årets trupp. Det är min gissning i alla fall .
Evertsson har aldrig och kommer nog aldrig sätta dyraste laget i SHL på isen.
Hans styrka är hockey/krona

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » ons maj 18, 2022 2:39 pm

Så är det säkert. Men Växjö har även haft landets bäste tränare, Tre kronors nye coach , och det har garanterat bidragit till framgångarna . Nu får vi se hur det blir med Jönsson,helt oprövad som head coach .
Jag är lite orolig för att super åren är förbi, tre av fyra senaste sässongerna har varit rätt mediokra. Guldet förra sässongen är självklart lika mycket värt som alla andra guld, men fick man ändå inte lite känslan att flera andra lag helt enkelt struntade i att satsa på grund av pandemin? Det får vi aldrig reda på men sett över en längre period , några år, pekar Växjös kurva neråt. Det är min känsla. Om det beror på ekonomin eller inte vet inte jag , men det har väl kommit lite indikationer på att ekonomien kanske inte är så lysande ? Inte som för några år sedan i alla fall.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » ons maj 18, 2022 2:58 pm

Dysterqvist skrev:Så är det säkert. Men Växjö har även haft landets bäste tränare, Tre kronors nye coach , och det har garanterat bidragit till framgångarna . Nu får vi se hur det blir med Jönsson,helt oprövad som head coach .
Jag är lite orolig för att super åren är förbi, tre av fyra senaste sässongerna har varit rätt mediokra. Guldet förra sässongen är självklart lika mycket värt som alla andra guld, men fick man ändå inte lite känslan att flera andra lag helt enkelt struntade i att satsa på grund av pandemin? Det får vi aldrig reda på men sett över en längre period , några år, pekar Växjös kurva neråt. Det är min känsla. Om det beror på ekonomin eller inte vet inte jag , men det har väl kommit lite indikationer på att ekonomien kanske inte är så lysande ? Inte som för några år sedan i alla fall.
Ja eller så får vi reda på att det har varit Evertssons lagbygge som rönt framgångar alla år [emoji28][emoji847]
Det är ju inga dåliga lag Sam jobbat med när vi tagit guld. 2018 kunde en Taifare lika gärna stått i båset och vi hade tagit guld t.ex.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » ons maj 18, 2022 3:28 pm

Sant! Vi får helt enkelt vänta och se . Jag gillar Jönsson och jag gillar Växjös lagbygge så här långt ,men det måste in några riktiga pärlor till om man ska hänga med. Alla lag satsar i år i och med alla återvändande KHL-spelare .
Senast redigerad av Dysterqvist ons maj 18, 2022 3:35 pm, redigerad totalt 1 gång.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » ons maj 18, 2022 3:35 pm

Dysterqvist skrev:Så är det säkert. Men Växjö har även haft landets bäste tränare, Tre kronors nye coach , och det har garanterat bidragit till framgångarna . Nu får vi se hur det blir med Jönsson,helt oprövad som head coach .
Jag är lite orolig för att super åren är förbi, tre av fyra senaste sässongerna har varit rätt mediokra. Guldet förra sässongen är självklart lika mycket värt som alla andra guld, men fick man ändå inte lite känslan att flera andra lag helt enkelt struntade i att satsa på grund av pandemin? Det får vi aldrig reda på men sett över en längre period , några år, pekar Växjös kurva neråt. Det är min känsla. Om det beror på ekonomin eller inte vet inte jag , men det har väl kommit lite indikationer på att ekonomien kanske inte är så lysande ? Inte som för några år sedan i alla fall.
Vilka ”indikationer” förutom forumexperternas antaganden har vi att gå på?

Jag har personligen aldrig hört någon från Lakers uttala sig om att ekonomin är dålig - snarare tvärtom!

Spekulationerna kommer ju av att vi inte hugger på och landar alla KHL-spelare som återvänder - men jag väntar med mina antaganden tills lagbygget är ”klart” (när serien börjar) eller att någon i ledningen meddelar att ekonomin plötsligt är körd i botten…
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons maj 18, 2022 4:08 pm

Kan även tilläggas att just LHC har ett gäng privata finansiärer och företag gått in med 10mkr/säsong närmsta tre åren. Samtliga öronmärkta till lagbygget. De kommer mao ha minst 52mkr per säsong i budget där.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » ons maj 18, 2022 4:09 pm

Indikationer vet jag inte om man kan kalla det men halvfullt på läktarna även utan pandemi , 800.000 som ska återbetalas, minskad spelarbudget med 10 miljoner, division1-värvningar inför slutspurten trotts en massa skador i truppen, plötslig utlåning av målvakten till ärkerivalen.

Nu ska budgeten ökas igen sa man , men hittills är det väll bara Bengtsson som varit en uppgradering till den eller de som försvunnet? En enfotad djurgårdare, en välldigt okänd finne pluss förlängning med en random back från Kristianstad skrämmer inte direkt skiten ur motståndarna. Personligen gillar jag värvningen av Kalle K ,kul och spännande med nytt och okänt namn , men det kan vi lite vad som helst . Många betydligt mer SHL-etablerade namn in i dom andra lagen , än så länge. Men som du skriver är det ett tag till seriestarten, brisserar bomberna på värvningsfronten innan dess är nog allt frid och fröjd med klubbens ekonomi . Vi får vänta och se vad som händer framöver.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons maj 18, 2022 4:54 pm

Jo, jag förstår vad du menar! Det kommer ju krävas att vi verkligen trycker in några feta namn om vi ska leka på vårkanten! Jag ser två scenarion, ena sannolika och andra Guld-lag:

Kossila - Rosén - Blichfeld
Glenn - Kellman - Rieder
Hugo - Stjernborg - Karlström
Marre - Josen - Ågren
Nilsson + Ny från HA

Häman - Joel
Cooper - Bengtsson
Koivisto - Claesson
Krupic - Ny från HA

Åhman/Larmi

För att spela om Guldet:

Kossila - Rosén - Superspets
Superspets - Kellman - Rieder
Blichfeld - Stjernborg - Glenn
Marre - Josen - Ågren
Hugo, HA, HA

Häman - Joel
Cooper - Bengtsson
Melart/Folin-typ - Koivisto
Claesson - Krupic
HA

Förstemålis (Larmi)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » ons maj 18, 2022 8:39 pm

Anton Lindholm bekräftad av Leksand nu, enligt rykte så var vi intresserade, men vi kunde inte hänga med ekonomiskt tyvärr, men väntat.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » ons maj 18, 2022 8:42 pm

steve_saviano_theking skrev:Anton Lindholm bekräftad av Leksand nu, enligt rykte så var vi intresserade, men vi kunde inte hänga med ekonomiskt tyvärr, men väntat.
Även Martinsson men HV71 budade över (250k/mån) läste jag på Twitter

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » ons maj 18, 2022 8:53 pm

bratsson skrev:
steve_saviano_theking skrev:Anton Lindholm bekräftad av Leksand nu, enligt rykte så var vi intresserade, men vi kunde inte hänga med ekonomiskt tyvärr, men väntat.
Även Martinsson men HV71 budade över (250k/mån) läste jag på Twitter

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk


Det spär ju på ryktena om dålig/sämre ekonomi ännu mer, jag fattar inte att det inte grävs mer om detta, vore ju intressant om Markusson fick en rak fråga om det i en intervju med tillexempel SMP, med tanke på snacket som går.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » ons maj 18, 2022 9:13 pm

Men det känns ändå lite som att vi tar andra sorteringen av spelare. Blichfeld och Kossila, ja säkert bra spelare, och billigare än att ta in spelare som Hannes Björninen eller Niklas Friman som Brynäs lägger pengar på eller Frölundas värvning av Jere Innala. Alla tre VM spelare i topplag på landslagsnivå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » ons maj 18, 2022 9:24 pm

PutteA skrev:Men det känns ändå lite som att vi tar andra sorteringen av spelare. Blichfeld och Kossila, ja säkert bra spelare, och billigare än att ta in spelare som Hannes Björninen eller Niklas Friman som Brynäs lägger pengar på eller Frölundas värvning av Jere Innala. Alla tre VM spelare i topplag på landslagsnivå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Även Manuel Ågren är en sån värvning, säkerligen väldigt billig, men skadat gods.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons maj 18, 2022 9:30 pm

Jag TROR ändå att JJ har en tanke om hur han vill laget ska se ut. Då behövs det inte stora namn, utan snarare spelare som accepterar sin roll. Det är nog den viktigaste aspekten i min bok.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » fre maj 20, 2022 9:52 am

Ännu en hemvändare till SHL. Anders Lindbäck klar för Brynäs.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » fre maj 20, 2022 10:46 pm

Brynäs ser ut att bli vassa. Dom lägger rätt mycket pengar på sin trupp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » fre maj 20, 2022 11:11 pm

Rätt många lag som börjar se vassa ut. Kan komma att bli ett jobbigt år.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » fre maj 20, 2022 11:47 pm

Mmm, sämsta läget för ”Samhall” att dra enligt mig…

Jag vet att många är glada och gärna hade sett att även Höneröven (och troligen Hellgren också) tagit sitt pick och pack och dragit åt helvete!

Men personligen hade jag känt mig mycket tryggare med alla dessa kvar i ledarstaben!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » lör maj 21, 2022 8:46 am

Stupet skrev:Rätt många lag som börjar se vassa ut. Kan komma att bli ett jobbigt år.


Ja, det kommer bli ett riktigt tufft år för oss. Överlag så har vi ett lag med mer osäkra kort än de flesta andra lag plus en tränare som gör sin första säsong som huvudtränare. Vi kommer nog att brottas i botten.

Vi ”vet” ju i princip hur vårt lag kommer se ut, det är Blichfeld och Karlström som ska in också, sen är nog plånboken stängd, jag har svårt o se vilka vi ska ha bakom oss. Även ett lag som Oskarshamn har ju tagit in bättre spelare än oss. Än så länge har vi på pappret bättre backsida än dom, men då ska vi ha i åtanke att ingen vet om Koivisto ens kan spela.

Vilka lag känner ni att vi kan ha bakom oss nästa säsong? (Baserat på vad som är klart och ryktas in hos de andra lagen).
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » lör maj 21, 2022 5:45 pm

Malmö kommer hamna bakom Växjö , tror inte Linköping heller kommer lyckas hamna före trotts en massa värvningar hit och dit . IKO , Leksand och Växjö kan gå lite hipp som happ , med lite flyt finns det 5-7 sämre lag än Växjö tror jag. In med 4 riktiga bomber till så luktar det topp 5 igen.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » lör maj 21, 2022 9:25 pm

Luleå tappar Omark, men jagar nu Hartikainen. Vem jagar Lakers??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav steve_saviano_theking » lör maj 21, 2022 9:35 pm

PutteA skrev:Luleå tappar Omark, men jagar nu Hartikainen. Vem jagar Lakers??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


När det gäller forwards är det väl bara Blichfeld och Karlström som ska in? Det trodde i alla fall Enestubbe och Jepsen i Lakerspodden om jag inte minns fel. De brukar ju ha ganska bra koll.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » sön maj 22, 2022 7:41 am

steve_saviano_theking skrev:
PutteA skrev:Luleå tappar Omark, men jagar nu Hartikainen. Vem jagar Lakers??


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


När det gäller forwards är det väl bara Blichfeld och Karlström som ska in? Det trodde i alla fall Enestubbe och Jepsen i Lakerspodden om jag inte minns fel. De brukar ju ha ganska bra koll.
Det är de enda namn de hört. Sedan ska det in ytterligare forwards.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Kloker » sön maj 22, 2022 1:30 pm

Icke att förglömma. Växjö Lakers har ju också ett sjuhelvetes kladdigt och kletigt dragplåster som stavas Henrik Evertsson. Ni ser ju vilken klass på vävningarna som denne hittills har lassat in. Sponsorer, Lakejryggdunkarklanen, VIDA, (nikkedokks)styrelsen, de döva, halta och blinda ser med tillförsikt fram emot att vinna Le Mat kommande säsong istället för (mer realistiskt) att näsan ska vara över nedre strecket.

Spiralen och lagbygget har gått i negativ riktning på sistone. Det måste in minst FYRA giftigt offensiva spetsspelare om hockeyintresset i Växjö ska bestå. Och för i helvete, tuffa till defensiven. Man kan ju inte gå på samma mina två säsonger på raken? Visa och ge ett sken av att VLH menar ALLVAR!
Senast redigerad av Kloker sön maj 22, 2022 1:51 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav jahak » sön maj 22, 2022 1:50 pm

Bara för att det inte skrivs att VLH hugger på Hartikainen så betyder ju inte det att inte intresse finns?
Dessutom hög Lule på Kalle kossila men att han valde VLH.
Så allt panikande om dålig ekonomi och ingen dragningskraft är gravt överdrivet. Sitter ner i båten, det kommer spets.
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör
 
Inlägg: 131
Blev medlem: tor apr 21, 2011 2:30 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » tis maj 24, 2022 10:30 am

Ortio klar för HV71.
I dagsläget är det väl bara MIF och FBK som har en sämre och mindre meriterad förstemålvakt än Växjö , men då ska man komma ihåg att varken MIF eller FBK har shoppat klart:
LHC Högberg
BIF Lindbäck
TIK Rautio
IKO Cannata
MIF Marmelind (?)
RBK Rifalk
VLH Larmi
FBK ?
FHC Johansson
LIF Armalis
HV Ortio
LHC Lassinanti
SAIK Lindvall
ÖHK Enroth

Växjö har klyddat till det rejält på viktigaste possitionen, kommer det ovanpå det inte en eller två riktigt maffiga backar , enmans städfirmor ,är man nog rätt rökta.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tis maj 24, 2022 1:04 pm

Ja, och under sommaren 2022 har ju vädret varit total katastrof!

Jag har inte badat en enda gång i havet - sämsta sommaren genom alla tider!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Dysterqvist » tis maj 24, 2022 1:09 pm

Hehe :D
Vad jag menade var att Växjö är klara med sitt målvaktspar , ingen av dom är som jag ser det någon given etta. Hade lätt tagit vilket namn som hellst i listan ovan i stället för Larmi eller Åhman, Marmelind borträknad .
Nån tung back lär komma ,måste komma, annat vore tjänstefel . Växjö har redan facit på hur det går utan en elak jävel i försvaret.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » tis maj 24, 2022 1:44 pm

Jag tror att vi är ”klara” med våra målvakter men att det ageras ganska snabbt om det inte faller väl ut.

Jag hoppas också på en stabil backbjässe men denne behöver ju nödvändigtvis inte vara på plats förrän det börjar dra ihop sig tunt jul

När det gäller forwards räknar jag men minst 2 potentiella poänligevinnare - kanske 3?
Dessa lär vi dock få vänta på tills NHL plockat det dom vill ha…

Sommaren är inte riktigt slut än ;)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster