Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » mån apr 06, 2020 3:28 pm

Jag vill uppgradera, och det behövs inte mycket för att det ska hända. Jag har högre förväntningar än så för att vara i en toppkedja ja. Mycket högre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tor apr 16, 2020 5:11 pm

https://hockeybladet.nu/klubbar/tik/bom ... or-orebro/

Örebro är heta nu


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tor apr 16, 2020 5:16 pm

Det tror jag på när det skrivs någon annanstans än på hockeybladet. Att den sidan fortfarande existerar är märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » tor apr 16, 2020 5:31 pm

Person skrev:Det tror jag på när det skrivs någon annanstans än på hockeybladet. Att den sidan fortfarande existerar är märkligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Japp, vi får se


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » mån apr 27, 2020 5:29 pm

Vad tror ni om Örebro? Känns som att de är med och hugger på allt möjligt när det ryktas om spelare. Känslan är att de vill vinna och att det finns en del resurser för att backa upp det. Blir det platt fall och kronofogden eller är detta ett lag som kommer ligga och hugga på semifinaler i några år?
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » mån apr 27, 2020 8:39 pm

Risken är att det slår helt fel för Örebro nu när de gjort många tunga o dyra värvningar tidigt. Med missat slutspel förra säsongen och en osäkerhet kring hur nästkommande kommer spelas kan det bli en satsning som kom vid precis exakt fel tid.

Annars har dom väl alla möjligheter att lyckas egentligen, större stad och hög publikbeläggning. Även en bra geografisk placering i mitten av befolkade delen av sverige gör det också attraktivt för spelare/ledare med familj på annan ort. Världshistoriens fulaste logga (ja, fulare än alla 90-tals påfund) är ju inget som hindrar dom.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor jun 25, 2020 12:42 pm

Addera dessutom Borna Rendulic till listan.

Pengar har di gott om, di rike.

De kommer vara med och slåss i toppen av SHL nästa år. De kan t.om. hugga på guldet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tor jun 25, 2020 2:08 pm

Jag tycker att Örebro är alldeles för tunna bland forwards. Jag är faktiskt inte helt säker på att de lyckas bättre nästa säsong än denna. Backsidan ser bra ut men ställer man spelare för spelare bredvid vår backsida så vetifan om inte vår är bättre. Och här i detta forum snackar ju många om att vi ska slåss om 7-10 platserna.

Jag håller Luleå, Frölunda, Färjestad, HV, Rögle och SAIK högre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor jun 25, 2020 2:38 pm

Rögle är svårt alltså. Utan Curran och Brithén. Lite som när vi blev av med Rosén och Persson...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » lör jun 27, 2020 4:58 pm

Kirill Kabanov förlänger med Aalborg. Fick mig direkt att drömma tillbaka till hans puck out i final 6 :)
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » lör jul 04, 2020 10:43 am

Linköping värvar på [emoji106]


https://www.lhc.eu/artikel/ffvpakc6h-30 ... ill-cluben

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » lör jul 04, 2020 11:16 am

Vet inte vad man ska säga om LHC egentligen.

De är laget med, utan att ta i, sämst vinnarkultur genom alla tider i SHL/Elitserien. Oavsett hur bra lag de ställer på isen, så kan de inte lösa uppgiften. Jag menar, det är inga dussinlirare vi pratar om här direkt:

Jonas "MONSTRET" Gustavsson

Mattias Bäckman
Jonas Holös
Petteri Nikkilä
Jonas Junland

Andrew Gordon
Jarno Kärki
Broc Little
Markus Ljungh
Patrik Lundh
Niko Ojamäki
Oula Palve
Jaakko Rissanen

Borde vara ett lag för topp sex, alla dagar i veckan. Tror dock inte de löser topp åtta ens.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » lör jul 04, 2020 6:38 pm

LHC gjorde ju en nyemission för 9 miljoner så de satsar nog endel av de pengarna på truppen. När allt kommer omkring har de ju faktiskt ordet köp i namnet. Men tycker de har en hyfsat dyr men intressant trupp 2020.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons jul 15, 2020 2:17 pm

Brynäs signar, föga förvånade, Bertilsson på fyra och Patrik Berglund på två.

Tunga namn? Absolut. Hur mycket hjärta kommer Bulan spela med? Noll. Blir väldigt förvånad om dessa två blir tungan på vågen för att Brynäs ska klättra speciellt mycket.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Sura-pelle » ons jul 15, 2020 2:34 pm

Vad har vi själva gjort framåt då för att det ska bli en roligare säsong än förra för vår del? Rosén är wow, men sen... :|
Användarvisningsbild
Sura-pelle
Forumproffs
 
Inlägg: 578
Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:43 pm
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » ons jul 15, 2020 3:04 pm

Håller med. Tror inte vi landar topp-3. Kanske vi kommer före Leksand och IKO i år igen, men det är ett kanske.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Towen » ons jul 15, 2020 4:50 pm

Aah naaw.. Tog beachvolleybollen lite hårt nedanför midjan igår?? Skärp er nu flickor. Sitt med rak rygg rätt om kulorna ömmar.
Vi har fortfarande en merittyngd offensiv. E-N svag säsong där kollektivet havererar på ruta ett, förändrar inte det. Det är oerhört små marginaler på den här nivån mellan succé och IF Troja Ljungby..

Viktig iakttagelse 1: Vi startar säsongen med en HELT annan soliditet på backsidan i år - vilket gör underverk - för offensiven..

Viktig iakttagelse 2: Normalt habile Varanödlan går från att lobba för 'EVIL DOERS' till att sukta efter finsk spets som till namne översätts 'SÖTNOS' - Min fråga; Hur går han i tung slutspelstrafik?
"-Ayy, Pretty Boy, watch your back.." :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Varanen » mån aug 03, 2020 1:38 pm

Alltid skoj att följa egna produkters vidare öden. Janne Hlavac skatar vidare i tjeckiska div.1, vid 43 års ålder. Förra säsongen gjorde han 55 poäng på 30 matcher i samma division. Når han 2 poäng/match kommande?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor aug 06, 2020 7:27 pm

Leksand verkar vara överens med Carter Camper från AHL. Känns inte supersexig direkt.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » tor aug 06, 2020 8:24 pm

Jag kan ändå tycka att den värvningen känns spännande. Absolut ingen given succé men stor potential. Får en känsla av en Kelleher fast bättre.
Det enda frågetecknet är väl hur han ska passa in i Leksand. De saknar målskyttar och här har vi en tydlig spelfördelare som gärna gör assist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor aug 06, 2020 8:51 pm

Mer spännande fråga då, med tanke på missnöjet över Drury - tar du heller Camper?

(Eller, frågan ställs mer generellt, då du inte kritiserade Drury alls)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » fre aug 07, 2020 5:39 am

Jag tar mycket hellre Drury. Något säger mig att det är ett mer säkert kort. Verkar vara bättre skridskoåkare, högre potential samt att han är ”på riktigt”, annars spelar man inte två JVM för USA.
Spelare som gjort det bra i AHL har floppy många gånger vilket även kan hända Camper. Bill Thomas, Bobby Butler, TJ Hensick, Brett Sterling m.fl.

Utöver ovan nämnda argument så är ju Drury en bra spelare i defensiven vilket tyder på bättre karaktär för laget än en 32-åring som vill tjäna lite stålar under de sista produktiva åren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » mån aug 10, 2020 9:54 am

Palola till Rögle, den sved. Men:
- han har ”bara” en säsong hos oss.
- kostar nog mer än vad vi har utrymme för.

Hade det varit en ”vanlig” säsong så hade det smärtat betydligt mer. Nu får man helt enkelt köpa läget på ett annat sätt. Jag upplever det som att vi trots allt är mer förskonade än t.ex. Luleå och DIF som glatt får titta på när spelare går till konkurrenterna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » mån aug 10, 2020 10:20 am

Om vi behöver Ola beror ju på hur Gynge och Pettersson leverar. Gör de mellan 30-40 poäng så klarar vi oss utan. Men kommer ingen av dem upp omkring 40 så skulle en målskytt vara bra.
Men håll i pengarna tills vi vet om det blir publik.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 10:21 am

Hade inte Palola varit rätt bra att ha nu när Davidsson troligen inte kommer tillbaka? [emoji848]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » mån aug 10, 2020 10:30 am

Palola hade alltid varit bra att få in, men som sagt, antagligen väldigt dyr. Det var ju extern finansiering som säkrade upp honom. Rögle som gjorde bra resultat samt blivit av med några dyra spelare hade inte kunnat lösa Palola på egen hand. Med vår trupp hade det varit än svårare för oss att göra det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » mån aug 10, 2020 10:32 am

Jag blev kallad negativ i våras men hävdar fortfarande att det ska mycket till för att det ska bli någon större publik innan nyår... (minst)

Jag vet inte om Rögle gamblar och hoppas på publik eller om de hittat olja i Ängelholm men jag hade gärna sett Palola eller motsvarande målspruta i Lakers...

Men finns inte pengarna så går det ju inte...

Davidsson är nog rökt så nu kommer vi definitivt att ge 2-3 juniorer chansen att ta plats!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 10:42 am

Person skrev:Palola hade alltid varit bra att få in, men som sagt, antagligen väldigt dyr. Det var ju extern finansiering som säkrade upp honom. Rögle som gjorde bra resultat samt blivit av med några dyra spelare hade inte kunnat lösa Palola på egen hand. Med vår trupp hade det varit än svårare för oss att göra det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men då kostar ju inte Davidsson något om han ändå är sjuk/borta?

Eller vi ska värva allt runt jul som vanligt när vi gått dåligt första halvåret.... Klassiker...

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » mån aug 10, 2020 10:44 am

Men om det finns hopp om att få tillbaka Davidsson ett par månader in så sitter vi ju på en lön utöver det som det budgeterats för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 10:51 am

Person skrev:Men om det finns hopp om att få tillbaka Davidsson ett par månader in så sitter vi ju på en lön utöver det som det budgeterats för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då får vi ta lite av det egna kapitalet?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » mån aug 10, 2020 10:54 am

Jag skulle påstå att det vore idiotiskt att öka spelarbudgeten denna säsong, och att dessutom göra det genom att plocka av det egna kapitalet. Hade varit direkt oansvarigt av samtliga som står bakom ett sådant beslut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 10:58 am

Person skrev:Jag skulle påstå att det vore idiotiskt att öka spelarbudgeten denna säsong, och att dessutom göra det genom att plocka av det egna kapitalet. Hade varit direkt oansvarigt av samtliga som står bakom ett sådant beslut.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det har du rätt i men Palola hade suttit som ett smäck... Och Davidsson kanske börjar träna men är långt ifrån matchduglig och ännu mindre på sin topp, den här säsongen ens.

Kommer inte bli billigare i jul, eller man sparar några månaders lön, men kanske halkar efter långt då.....
Se bara de senaste 2 säsongerna.... Versteeg och sådana pojkar kommer in och skall rädda hela säsongen....nopp

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » mån aug 10, 2020 11:41 am

Äsch, svider väl lite grann. Men tycker ni träffar rätt i en hel del ni skriver ovan:

Det är externa finansiärer som täcker upp, trots att de tappat Curran och Brithén. Vi pratar rejält med pröjs till Palola mao. Anmärk på att han, liksom några av våra förra året, kommer ifrån direkt dåliga säsonger. Det ska ställas om.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » mån aug 10, 2020 11:44 am

Svartvadet skrev:Äsch, svider väl lite grann. Men tycker ni träffar rätt i en hel del ni skriver ovan:

Det är externa finansiärer som täcker upp, trots att de tappat Curran och Brithén. Vi pratar rejält med pröjs till Palola mao. Anmärk på att han, liksom några av våra förra året, kommer ifrån direkt dåliga säsonger. Det ska ställas om.
Säsongen innan han kom till oss gjorde han 5 poäng i KHL.... Sedan 48 hos oss.....
Inget facit för denna säsong men.... [emoji846]

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » mån aug 10, 2020 11:55 am

Sant, förvisso.

Vi får se helt enkelt. När han kom till oss så hade han sjukt blodad tand, har han samma känsla nu? Gynge gjorde 24 poäng på 44 matcher förra säsongen, t.ex. Det är absolut ingen garanti.

Everberg - Tambellini - Palola
Höglander - Sjögren - Zaar
Ferguson - Bristedt - Matson

Tre väldigt starka kedjor. Bra balans. Rightare, ungdomar, rutin, power forwards, målskyttar, speluppläggare osv osv.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster