Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » tor apr 18, 2019 2:27 am

Spelar ju inte ett skit roll vilken spelare det handlar. Sticker det inte i era ögon när en av våra gamla spelare går till vär största rival så kan man börja undra. Sen går det ju knappast säga att Martinsson blev ersatt av Persson med tanke på att den ena stannade och den andra lämnade. Var ju knappast så att Martinsson lämnade och vi fick in en ny Marinsson.
Men men vi kan ju säga då att vi måste ersätta Burström till nästa säsong. En back som utan tvekan kommer ligga i toppen blan SHLs backar nästa år och spela i landslaget. Blir mycket jobbigt för Evertsson att ersätta 2 landslags backar.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2019 6:41 am

Klart det inte är optimalt, inte någon som säger. Men det är skillnad på spelare och spelare. Hade det varit ett kontrakt över tre år med Joel Persson dock... Då jävlar hade det tagit hus i helvete, det vill jag lova.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Fredrik R » tor apr 18, 2019 7:52 am

Jag tycker det var smart av evertsson att inte ta hem Martinsson nu. Det måste jag ge honom. Vi kan definitivt få in nåt bättre, som är billigare!!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav sampan » tor apr 18, 2019 1:14 pm

Så skönt att vi inte landade Martinsson. Hände alltid något när han var på isen, och sällan var det något bra.
sampan
Forumentusiast
 
Inlägg: 383
Blev medlem: sön dec 26, 2010 5:29 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » tor apr 18, 2019 6:14 pm

Jag är ganska säker på att Evertsson var med när det gäller Martinsson. Men jag tror inte Evertsson ansåg att Martinsson är tillräcklig mycket hockey per krona med tanke på hur mycket Martinsson troligtvis begär i lön dessa dagar. Chiefen vet att han kan få betydligt bättre för dom pengarna som nu troligtvis HV betalar. Tror HV tänkt sig Martinsson som deras ledande back nu över längre tid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav bratsson » tor apr 18, 2019 6:24 pm

Frågan är vad HV71 ska göra med två "Nils Andersson"-typer i sitt lag?
Martinsson är den nya Nisse Andersson, vilket inte är ett bra betyg med förra säsongen.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Baker » tor apr 18, 2019 6:50 pm

PutteA skrev:Jag är ganska säker på att Evertsson var med när det gäller Martinsson. Men jag tror inte Evertsson ansåg att Martinsson är tillräcklig mycket hockey per krona med tanke på hur mycket Martinsson troligtvis begär i lön dessa dagar. Chiefen vet att han kan få betydligt bättre för dom pengarna som nu troligtvis HV betalar. Tror HV tänkt sig Martinsson som deras ledande back nu över längre tid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Stämmer att Evert var med, dock inte till de pengarna HV var beredd att pynta. Rätt eller fel får framtiden utvisa. Jag är en som gillade Martinsson med allt vad det innebar.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2019 7:33 pm

Äsch, kul att han vågar testa. Återigen, Martinsson kommer inte ifrån någon supersäsong. Han har inte varit i närheten av formtopp förra året. Han blir 27 i år och hade jag varit hans agent så hade allt handlat om pengar och skyltfönster för KHL/NHL (alltså första backparet). Jag hade inte gett honom 300k och den sortens speltid i VLH, faktiskt.

Jag ser ju hellre att vi tar in någon av följande:

Viktor Lööv - Ganska sannolikt att han blir kvar i KHL. Älskar hans "all-roundness" annars.
Tobias Viklund - Är han förbi bäst-före? Lön? Kanske
Miika Koivisto - Älskar hans spelstil! Otroligt aktiv, med bra blick. Halvdassig säsong i KHL - vore riktigt bra!
Mathew Bodie - Återigen en kille med bra öga för spelet. Övertygad om att han har en växel till av det jag sett.
Blake Parlett - Drömförvärv enl. moi. Mest för att jag diggar typen av stenhårda backar, med ett bra skott. Han, liksom Bodie, skulle kunna utvecklas rejält i SHL.

Vi får väl se, helt enkelt. Men med den pengapåsen Evert har just nu... Fan om det inte smäller till rejält på ett par poster
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav DeLarge » tor apr 18, 2019 9:03 pm

Ja alltså Martinsson är ju så SJUKT BRA. Fattar inte att han inte spelar i NHL, det är ju faktiskt helt otrooooligt!

Mer överskattad back är svår att hitta. Att göra hela F-E-M-T-O-N mål under fyra år i Sveriges bästa lag, då man även får spela första PP i stora delar av sin VLH-sejour. Ja jävlar vilken stjärna. :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1069
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2019 10:03 pm

Har lite svårt för hån DeLarge, då han vunnit två Guld med VLH. Men kan hålla med dig till viss del. Även om jag tycker det är synd att sänka sig till deras nivå. Var glad över att de har lirat här och varit superba
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Lakershjärta71 » tor apr 18, 2019 10:42 pm

Problemet med Martinsson är att han inte utvecklas. Vissa spelare kan bara spela på ett sätt, ex skjuta på ett sätt och verkar inte vilja bli bättre, tränar på fel saker(?) om man tex vill komma till NHL.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Ahbez » tor apr 18, 2019 11:04 pm

Känns mest som det här gnället om Martinsson handlar om bitterhet
Ahbez
Forumentusiast
 
Inlägg: 482
Blev medlem: lör okt 15, 2011 10:15 pm
Ort: Braås

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Aleks » fre apr 19, 2019 10:26 am

Martinsson är en SHL-back av bra rang. Han har spelat i Lakers tidigare och har gott om slutspelsrutin. Jag hade gärna sett honom i Lakers igen men knappast för de pengarna HV troligtvis pungade upp. Vi kan anta att Evertsson la fram ett rimligt erbjudande för Martinsson och han tyckte det var för lågt, kan tänka mig att HV bjöd minst 50 papp mer i månaden. Lite störande att han går till HV däremot...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » fre apr 19, 2019 10:32 am

Det rör inte upp så mycket känslor hos mig...

Hade inte misstyckt om han kommit tillbaka men tycker det är minst lika spännande att se vad E vaskar fram istället!

Att han går till just HV... tja, det finns andra lag jag tycker betydligt mer illa om än dem!

Alltihop är mest en axelryckning!

Men om Rosen däremot skulle välja HV (eller vilket annat SHL-lag som helst) nästa år skulle det svida som fan!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » fre apr 19, 2019 11:09 am

Härmapan skrev:Det rör inte upp så mycket känslor hos mig...

Hade inte misstyckt om han kommit tillbaka men tycker det är minst lika spännande att se vad E vaskar fram istället!

Att han går till just HV... tja, det finns andra lag jag tycker betydligt mer illa om än dem!

Alltihop är mest en axelryckning!

Men om Rosen däremot skulle välja HV (eller vilket annat SHL-lag som helst) nästa år skulle det svida som fan!
Rosén x2 är spelare som Evert hade gjort vad som helst för att skriva på med vid SHL-flytt. Robban är kanske den spelare som förknippas mest med Lakers av alla som varit här, och Calle är en av få egna produkter som nått SHL-nivå.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Orange » fre apr 19, 2019 1:45 pm

Person skrev:
Härmapan skrev:Det rör inte upp så mycket känslor hos mig...

Hade inte misstyckt om han kommit tillbaka men tycker det är minst lika spännande att se vad E vaskar fram istället!

Att han går till just HV... tja, det finns andra lag jag tycker betydligt mer illa om än dem!

Alltihop är mest en axelryckning!

Men om Rosen däremot skulle välja HV (eller vilket annat SHL-lag som helst) nästa år skulle det svida som fan!
Rosén x2 är spelare som Evert hade gjort vad som helst för att skriva på med vid SHL-flytt. Robban är kanske den spelare som förknippas mest med Lakers av alla som varit här, och Calle är en av få egna produkter som nått SHL-nivå.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Exakt!!
Orange
Forumamatör
 
Inlägg: 239
Blev medlem: lör jul 13, 2013 2:51 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » fre apr 19, 2019 7:42 pm

Vet inte om det är som så att HV betalar särskilt mycket mer. Kan lika väl vara att han vill testa nåt annat. Tror Eric känner för Växjö ungefär detsamma som de flesta av oss här inne tänker om honom, han har spelat i vårat lag och gjorde det ganska bra. Han kan få något nytt som kanske är bättre för honom, vi kanske kan få något nytt som är bättre för oss. Robert Calle är, som någon sa, en helt annan sak. Spelare man inte kan se välja annat lag i samma liga och där förmodligen även klubben är beredd att betala något mer än skäligt för att ha i laget då de även bidrar med annat än spel på isen (inspiration, orttillhörighet etc.). Reddox och Kiiskinen skulle jag också placera i den kategorin. De är lite för oss vad Kallio var för Frölunda. Martinsson är enligt mig en spelare som slipper tänka på sådant, han har inga skyldigheter mot varken rögle, växjö eller något annat lag som helst i ligan.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » fre apr 19, 2019 9:33 pm

Shinnimin ryktas till SAIK, det skulle jag inte uppskatta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » fre apr 19, 2019 9:58 pm

Nä, den skulle svida. Och andra sidan skulle det inte förvåna mig. Enligt mig bidrar brendan stort när han är på isen, nackdelen med hans spel i denna ligan är ju att det också innebär att han får sitta en hel del vid sidan av isen i båsen på motsatt sida av resten av sina lagkamrater. Mest komiska vore ju om Luleå värvade honom :D

Hoppas han stannar här, och om han inte gör det så hoppas jag att han väljer Schweiz istället.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav mollers » fre apr 19, 2019 9:58 pm

Då skulle jag bli väldigt besviken på Evert. Gör allt i din makt att behålla shinnimin!!!!
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » fre apr 19, 2019 10:51 pm

vlk skrev:Shinnimin ryktas till SAIK, det skulle jag inte uppskatta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var har du läst det? Eller hört?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » fre apr 19, 2019 11:31 pm

Sitter just och festar med en Saikare i Västerbotten och det ryktet har surrat ett tag i Västerbotten


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Person » lör apr 20, 2019 7:01 am

vlk skrev:Sitter just och festar med en Saikare i Västerbotten och det ryktet har surrat ett tag i Västerbotten


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommer det från fansen är det ju knappt ett rykte. Har kollat alla silly-sidor och googlat, ingen har skrivit om det. Hade det funnits substans i ryktet kan jag isf lova att någon skrivit om det så Shinnimin är seriens mest omtalade spelare.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Härmapan » lör apr 20, 2019 8:49 am

Nä, det är förhoppningsvis bara en full norrlännings våta dröm.

DET hade känts så mycket värre än allt Martinsson kan hitta på!

Ska Shinimin spela i SHL är det hos oss eller inte alls!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav smashinlovely » lör apr 20, 2019 10:30 am

Det jag kan föreställa mig är att Shinniryktet kan ha börjat med ett M.Lundberg rykte och sen förvrängts bit för bit.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1798
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » lör apr 20, 2019 10:46 am

Dom har nog ryckt i honom, det har nog många klubbar gjort...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » ons apr 24, 2019 12:16 pm

Luleå förstärker. Plockar in Arttu Ilomäki. Han gjorde 45 pinnar för Lukko i Liiga den gångna säsongen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Fredrik R » ons apr 24, 2019 12:26 pm

Junttila gjorde 53p och var MVP. :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5134
Blev medlem: ons sep 28, 2005 10:13 am
Ort: Växjö, Söder

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav PutteA » ons apr 24, 2019 8:57 pm

Men Juntilla har aldrig lyckats i SHL. Ilomäki har aldrig spelat klubblagshockey utanför Finland så han är ett oskrivet kort. Kiiso gjorde 47 p sin sista säsong i Liiga. Tycker Ilomäki känns som en spännande värvning av Luleå. Ett oskrivet kort i en högre ålder (27) med rätt mycket rutin trots allt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav vlk » ons apr 24, 2019 9:19 pm

Mycket bra svenska spelare som ramlar in i SHL, nu Anton Rhödin till Brynäs


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8400
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Stupet » ons apr 24, 2019 10:08 pm

Jo men inga bomber till Växjö ännu. Anton Rödin gör att Brynäs kommer bli ett topplag nästa säsong. Kommer bli minst 50 poäng för Rödin.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav StenhårtSlagskott » ons apr 24, 2019 10:13 pm

bara någon sätter lite säkra kassar så är jag nöjd. Ruggigt svårt att peta in puckar förra året. Vad det står på tröjorna eller lönekuvertet bryr jag mig inte om. Pucken ska i mål...oftare.

Vem kommer göra mer än 15 mål?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Wolin » sön maj 05, 2019 3:14 pm

IKO har hittat skickliga Rifalks ersättare i Tex Williamsson.

Tex är väl säkert ett framtidsnamn, spelat i Lakers tidigare, dock så undrar jag om han är mogen som förste målvakt i ett SHL-lag.

Det trista är när man utökade ligan med 2 lag i SHL, åker olika lag som jojo till från allsvenskan, inget lag verkar kunna etablera sig på riktigt , man snålar alltid inför första säsongen, trots att man fått rejäla slantar i form av SHL TV-avtalet. Begriper inte varför man inte vågar satsa långsiktigt istället för att tro att man kanske kan hålla sig kvar i SHL med ett ishockey lag bestående av 80% allsvenska spelare . Vi har ju sett detta från år till år nu, Timrå & Mora senaste exemplen. Har svårt att tro att det var tanken när man utökade ligan.

Hur som helst blir det förhoppnings säkra 3 poängare för Växjös del. Vilket är viktigast :)
Wolin
Forumamatör
 
Inlägg: 178
Blev medlem: sön jan 13, 2013 12:59 am

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Svartvadet » sön maj 05, 2019 3:29 pm

Framtidsnamn vet jag inte. Han har hunnit bli 28 år. Dock är det ett under att han inte fått chansen i SHL innan, han har verkligen alla verktyg för att vara uppe i toppen av SHL också.

När det gäller "satsningar" som du skriver så stavas det: Fallskärm. Timrå fick inte tävla på samma villkor, vilket inte LIF eller IKO kommer göra heller. Att däremot Mora, med spelare som Abbott, Engstrand, Gagné, Johnston, Bailey, Bromé, Rowe etc. inte klarar av att hålla sig kvar är lite utav ett under.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav Flanders » mån maj 06, 2019 2:23 pm

Jag vet inte om jojo'andet blivit värre i och med utökningen av ligan, omsättningen ligger rätt stabilt strax över 1 lag per år som byter liga (snitt 1.13 mellan 00-01 och 14-15; 1.2 mellan 15-16 och 19-20 om man räknar bort de två extra lagen just till 15-16). På senare år är det Leksand, Karlskrona, Mora och Timrå som studsat upp och ner. För 15-20 år sen var det Leksand, Malmö, Södertälje och Björklöven.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 27 gäster