Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 23, 2019 9:32 pm

Svartvadet? Skillnaden mellan det du säger och det jag säger är att du är sarkastisk mot mig och mot mitt inlägg. Jag sa bara att Frölunda har ett ruskigt bra lag på pappret. Men tyvärr så tålde du inte att se mig skriva det. Det var inget av det jag sa som var riktat mot just dig. Men det du skrev var rakt riktat mot mig. Och det är ju inte första gången på detta forumet som folk hoppar på varandra. Folk får tycka vad dom vill sen tycker jag att det är kass att man hoppar på varandra för det.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 23, 2019 9:38 pm

Lika bra att lämna detta forumet tror jag.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 23, 2019 9:56 pm

Svartvadet skrev:Det var ett djupt sarkastiskt svar till Stupet.

Jag gillar laget, precis som jag har skrivit innan. En-två målskyttar in, så ska du få se på ett jävla ös när VLH är på isen
Svaret var till dig, och det vet du!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » tor maj 23, 2019 10:21 pm

Stupet skrev:Lika bra att lämna detta forumet tror jag.
Snyft!
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1649
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 23, 2019 10:27 pm

Jag kan skriva det såhär, en gång för alla (så inte du känner dig träffad specifikt):

Jag har ALL respekt för att man får ha sin åsikt. Definitivt. Det är inget påhopp på DIG som person, utan snarare på hur du ser på vår situation. Tycker det både är charmigt och irriterande att vi tycker så pass olika.

Jag är inte en Wennerholm - jag sätter inte ut några "betyg" på lag innan deras trupper är färdiga. Det lönar sig inte. Jag sätter inte någon prestation i att värva avdankade herrar som vill till VLH för att tjäna pengar. Jag bygger inga luftslott kring importer som inte är här för att ta sig framåt. Vi har haft en SJUK inledning av vår klubbs historia. S-J-U-K. På 22 år har vi vunnit TVÅ SM-Guld. Vi har slagit rekord i antalet poäng i KS, vi har näst bästa säsongen någonsin i SHL/Elitserien. Vi har diverse andra rekord pga Elias. Etc. etc.

MEN - någon gång var en säsong som förra tvungen att hända. Tvungen. Vi har mjölkat vår trupp något makalöst sedan vi tog klivet upp. Trotjänare har fått lämna, legender har tagit kliv åt andra håll, vattenbärare har gjort sitt - you name it. Helt plötsligt är vi där, där vi är idag. Då måste man ställa sig frågan "Vad kommer härnäst?"

Jag har full respekt för att man tycker att "Vi borde ha Palola, Gynge, Rosén, Pettersson, Calof i tredje" etc. Det drömmer givetvis jag också om. Samtidigt vill jag se något nytt, något vi inte gjort innan. Något som gör ett nytt avstamp för vad VLH ska vara i framtiden. Vi kan inte bara blicka bakåt, vi kan inte bara hoppas att gamla hjältar ska återvända. Jag ÄLSKAR att ledningen har fattat att det är HELT JÄVLA BEDRÖVLIGT att ställa upp med ett lag som vi hade förra året. Ett lag som inte har fattat att det krävs ett hårt jävla jobb för att vinna. Det stör jag mig enormt på.

VLH 2019/20 är ett lag som kommer ge oss magvärk så det skriker om det, men som också kommer vara något helt unikt för vår korta historia. JFK är en klasslirare, en som inte ens ska kunna vara aktuell. Svensk, bästa åldern, löser spel i NHL:s bästa lag etc. Sylvegård är hungrig och grisig, liksom Nilsson. Karlström lär göra allt för att vara ha sin plats säker. Davidsson är en utav de bästa tvåvägs-centrar som SHL kan erbjuda.

Det VLH kommer ge dig i år, som du aldrig upplevt tidigare:

1. Ett lag som kommer har en jävla fart på rören
2. Ett lag med MASSOR av SVENSKA talanger
3. Ett lag med attityd rakt igenom

PLUS att det blir, ironiskt nog, den första gången någonsin laget kommer prata Svenska i omklädningsrummet. Bara den saken.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6433
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » fre maj 24, 2019 12:25 am

Svartvadet skrev:Jag kan skriva det såhär, en gång för alla (så inte du känner dig träffad specifikt):

Jag har ALL respekt för att man får ha sin åsikt. Definitivt. Det är inget påhopp på DIG som person, utan snarare på hur du ser på vår situation. Tycker det både är charmigt och irriterande att vi tycker så pass olika.

Jag är inte en Wennerholm - jag sätter inte ut några "betyg" på lag innan deras trupper är färdiga. Det lönar sig inte. Jag sätter inte någon prestation i att värva avdankade herrar som vill till VLH för att tjäna pengar. Jag bygger inga luftslott kring importer som inte är här för att ta sig framåt. Vi har haft en SJUK inledning av vår klubbs historia. S-J-U-K. På 22 år har vi vunnit TVÅ SM-Guld. Vi har slagit rekord i antalet poäng i KS, vi har näst bästa säsongen någonsin i SHL/Elitserien. Vi har diverse andra rekord pga Elias. Etc. etc.

MEN - någon gång var en säsong som förra tvungen att hända. Tvungen. Vi har mjölkat vår trupp något makalöst sedan vi tog klivet upp. Trotjänare har fått lämna, legender har tagit kliv åt andra håll, vattenbärare har gjort sitt - you name it. Helt plötsligt är vi där, där vi är idag. Då måste man ställa sig frågan "Vad kommer härnäst?"

Jag har full respekt för att man tycker att "Vi borde ha Palola, Gynge, Rosén, Pettersson, Calof i tredje" etc. Det drömmer givetvis jag också om. Samtidigt vill jag se något nytt, något vi inte gjort innan. Något som gör ett nytt avstamp för vad VLH ska vara i framtiden. Vi kan inte bara blicka bakåt, vi kan inte bara hoppas att gamla hjältar ska återvända. Jag ÄLSKAR att ledningen har fattat att det är HELT JÄVLA BEDRÖVLIGT att ställa upp med ett lag som vi hade förra året. Ett lag som inte har fattat att det krävs ett hårt jävla jobb för att vinna. Det stör jag mig enormt på.

VLH 2019/20 är ett lag som kommer ge oss magvärk så det skriker om det, men som också kommer vara något helt unikt för vår korta historia. JFK är en klasslirare, en som inte ens ska kunna vara aktuell. Svensk, bästa åldern, löser spel i NHL:s bästa lag etc. Sylvegård är hungrig och grisig, liksom Nilsson. Karlström lär göra allt för att vara ha sin plats säker. Davidsson är en utav de bästa tvåvägs-centrar som SHL kan erbjuda.

Det VLH kommer ge dig i år, som du aldrig upplevt tidigare:

1. Ett lag som kommer har en jävla fart på rören
2. Ett lag med MASSOR av SVENSKA talanger
3. Ett lag med attityd rakt igenom

PLUS att det blir, ironiskt nog, den första gången någonsin laget kommer prata Svenska i omklädningsrummet. Bara den saken.


Amen
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » fre maj 24, 2019 12:37 am

Bra inlägg Svartvadet. Exakt så kände jag redan under förra säsongen (den som aldrig började på riktigt för vår del). Hade vi haft samma trupp (eller liknande) nästa säsong hade jag minskat antalet matcher jag tittar på radikalt. Inte för tabellplaceringen eller för att vi åkte ut i kvarten, utan för att laget saknade en acceptabel nivå på energi och attityd. Duktiga hockeyspelare men inget roligt LAG att titta på. Man vann mer än man förlorade, men ingen verkade bry sig nämnvärt hur det gick i matcherna. Ibland några vinster på raken, ibland några förluster. Loket tuffade på.

Jag köper ett lag med sämre sportsligt resultat som verkligen vill något och jobbar på att hela tiden bli bättre både individuellt och som lag. Och inte minst viktigt - hatar att förlora. Mer desperation från början. Svårt att korrigera när man lallar omkring mot några packade irländare redan preseason. En tävlingsmatch är en tävlingsmatch oavsett vilka man möter och hur trist den serien eller cupen än är. Ett jobb är ett jobb.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14057
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » fre maj 24, 2019 7:04 am

Bra inlägg Svartis! Håller med dig! Kul att man vågar tänka nytt och låta det gamla vara! Tror också vi kommer få uppleva ett roligare och intensivare VLH kommande säsong. Det jag tycker klubben däremot behöver jobba mer med är approachen mot oss fans. Man måste hitta ett sätt att åter bli mer intressanta. Och då tänker jag framför allt under off-season. Här har man i mitt tycke blivit en väldigt tråkig förening. Man måste jobba upp intresset igen så man börjar snacka om klubben igen runt om, i massmedia, på forum och i sociala medier.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16440
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre maj 24, 2019 3:30 pm

Jag tror att en gammal spelare kritar på; Gynge !!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8531
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav alfax » fre maj 24, 2019 4:33 pm

vlk skrev:Jag tror att en gammal spelare kritar på; Gynge !!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tror jag också. Läste intervjun med honom och där lät det positivt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre maj 24, 2019 4:45 pm

Han vill vinna något, berättar han i intervjun. Då kan vi räkna bort LHC. Allsvenska AIK är heller knappast aktuellt. Hoppas han kritar på ett flerårsavtal så vi får se firma GYNGE-ROSÉN igen. Som stockholmare kan han bli lite extra lagpappa och mentor för vår yngre grupp från storstockholm. Jag gillar att han levererat stadigt både i serie- och slutspel i KHL. Skadefri får vi klass rakt igenom.

(Men jo, jag väntar fortfarande på BACKLUND :wink: )
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1683
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre maj 24, 2019 5:50 pm

vlk skrev:Jag tror att en gammal spelare kritar på; Gynge !!


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Gynge in på två år skulle vara perfekt. Skulle vara en god anledning för rosen att komma hem nästa år. Kanske Rasmussen blir sugen också.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4880
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 6:28 pm

Intressant att följa dialogen om vad och vem som får tycka vad. Mycket vettigt men jag saknar diskussion runt laget så därför bidrar jag med jag med hur jag ser på det :D

Tycker det ser superintressant ut. Min tes bygger på att det kommer in en första back. En spelförande, stark i powerplay, gärna rightare. Dessutom två forwards som orkar föra ner spelet i anfallszon och hålla kvar det där så vi får med laget. Tyckte vi saknade det stort denna säsong. Alltså två spelare för förstalinorna. Det känns rimligt att hoppas på tycker jag.

Kedjor:
Horak - JFK - X /
Typ Gynge här så har vi en lina som mäter sig med det mesta i SHL. Spets och klass.
Engström - Davidsson - X / Typ Shini /
Mycket karaktär. Kan Davidsson bli den vi hoppas på? Är Engström rätt?
Cederqvist - Holmberg - Sylvegård /
En spännande offensiv checkingline. Ceder är en personlig favorit som kan lyfta stort? Kan de även producera?
Lundberg - Josef - Nilsson /
Tänker def checkingline med en frisk vältränad Lundberg. Karlström o Söderlund, ska de in istället?

Backarna, där saknas helt klart hotet framåt. Tror ändå att Bernhardt kan ha något stort i sig, bli en spelare som kan föra upp pucken själv. Det gäller även Högberg som visade det säsongen innan, ny backpartner på honom, kan det hjälpa? Rahimi & Bohm skulle tillsammans vara ett av ligans starkaste backpar defensivt. Kan de ta sig tillbaka till där de var säsongen innan? Jag tror det, dessutom är båda viktiga utanför rinken. Kan Bohm flytta fötterna lite snabbare och Rahimi upplevas som ett hot varje gång han går ut på isen har vi nåt. Tror dock de ska lira med var sin yngre förmåga. Det ligger i deras natur att göra andra bättre. Hoppas på att Nässén kan vara en "bullit" under säsongen. P Andersson känns det som att vi vet vad vi kan få av, kan det bli mer? Får vi endast en back ska en Jr upp såklart.

Då blir det alltså:
Bernhardt - X
Rahimi - Nässén
Bohm - Högberg
Andersson - Jr

Jag vet, många förhoppningar om att spelare ska vara sitt bästa jag. Men det har vi rätt att förvänta oss. Det var de (de flesta) inte i år. En ledarsak i mångt och mycket tänker jag.

Men under givna förutsättningar känns det som ett lag att starta säsongen med i mina ögon.
Välkomna att hissa o dissa :?
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » fre maj 24, 2019 7:24 pm

Hade gärna sett ett byte på Cederqvist och Engström.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1974
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 8:00 pm

Ser gärna en ungdomskedja som bara kör. Men anar hur du tänker Stupet och kan tycka det är en lösning det med.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre maj 24, 2019 8:13 pm

Rahimi måste vässa armbågarna. Han ska inte vara någon svärmorsdröm på isen. Han ska vara en djävul att möta. Han ska gå i defensiva bräschen med respektingivande nävar.

Denna säsongen är som dag och natt jämfört med Guldsäsongen.

Attityden FUCKOFF måste tillbaka!
Senast redigerad av Kloker fre maj 24, 2019 8:38 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre maj 24, 2019 8:38 pm

Kloker skrev:Rahimi måste vässa armbågarna. Han ska inte vara någon svärmorsdröm på isen. Han ska vara en djävul att möta. Han ska gå i defensiva bräschen med respektingivande nävar.

Denna säsongen är som dag och natt jämfört med Guldsäsongen.

Attityd FUCKOFF måste tillbaka!


Som svärmorsdröm har vi ingen nytta av Rahimi , det finns de som gör det jobbet för halva pengen. Rahimi ; Do or Go !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8531
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 24, 2019 9:27 pm

VLHeartofhockey skrev:Ser gärna en ungdomskedja som bara kör. Men anar hur du tänker Stupet och kan tycka det är en lösning det med.

Hur gick det senast med ungdomskedjan? Jo den splittrades för den levererade inte som förväntat
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 9:42 pm

Lakershjärta71 skrev:
VLHeartofhockey skrev:Ser gärna en ungdomskedja som bara kör. Men anar hur du tänker Stupet och kan tycka det är en lösning det med.

Hur gick det senast med ungdomskedjan? Jo den splittrades för den levererade inte som förväntat


Levererar de inte ska de splittras. Det köper jag, det är ju ändå det det handlar om. Kan vi få linor som bär laget, vförsta och andra linan levererariket jag kan tycka saknades denna säsong kanske det kan ge dem lite luft och spela utan pressen att vara lösningen på alla förväntningar. Lite så tänker jag i starten. Rent allmänt tänker jag att det ska levereras eller ändras! Men någonstans känner jag att om en yngre lina kan jobba på utan allt för mycket press och förväntningar från start kan det bli nåt bra. Förutsättningen är ju givetvis att första och andra linan fungerar.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 9:49 pm

Lovar att förhandsgranska texten i fortsättningen :lol:
Och att ta av boxhandskarna när jag skriver 8)
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre maj 24, 2019 9:53 pm

Seriöst. Lägg ner.

Pinsamt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 10:28 pm

Kloker skrev:Seriöst. Lägg ner.

Pinsamt.


Utveckla gärna! Såg kommentaren innan den togs bort.
Är bara intresserad av att diskutera hockey. Men i min nybörjariver tryckte jag iväg inlägget innan jag såg att jag var oförsiktig med tangenterna. Boxhandskekommentaren därav... Allmänt känt vid feltryckningar kan jag anse.
Har din kommentar med det att göra eller vad jag tycker om laget?
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre maj 24, 2019 10:48 pm

Jag gick överstyr och ber om ursäkt för det. Gick hastigheten i förväg.

Tycker det var intressant att läsa din första ovanstående input. Verkligen.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » fre maj 24, 2019 10:55 pm

Kloker skrev:Jag gick överstyr och ber om ursäkt för det. Gick hastigheten i förväg.

Tycker det var intressant att läsa din första ovanstående input. Verkligen.

Fine with me, kände det kunde vara så. Och tack, vill verkligen hålla min dialog på hockeyn!
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre maj 24, 2019 10:59 pm

Drama queens. Dags att kavla upp armarna. Få lite skinn på näsan och snacka hockey.

Tog mig friheten att rodda lite med dina linor VLHHOH.
Kedjor:
shinnimin - Horak - Gynge
Engström - JFK - Sylvegård
Cederqvist - Davidsson - Holmberg
Lundberg - Josef - Nilsson


Bernhardt - Tim Heed
Rahimi - Nässén
Bohm - Högberg
Andersson - Jr

Behöver vi bara signa shinnimin, Gynge och Heed.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4880
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav VLHeartofhockey » lör maj 25, 2019 12:03 am

StenhårtSlagskott skrev:Drama queens. Dags att kavla upp armarna. Få lite skinn på näsan och snacka hockey.

Tog mig friheten att rodda lite med dina linor VLHHOH.
Kedjor:
shinnimin - Horak - Gynge
Engström - JFK - Sylvegård
Cederqvist - Davidsson - Holmberg
Lundberg - Josef - Nilsson


Bernhardt - Tim Heed
Rahimi - Nässén
Bohm - Högberg
Andersson - Jr

Gillar att du roddar!

Heed är ett bra namn, spekulation eller hört nåt?

Behöver vi bara signa shinnimin, Gynge och Heed.
VLHeartofhockey
Forumamatör
 
Inlägg: 23
Blev medlem: tor maj 09, 2019 11:07 am
Ort: Småland såklart

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör maj 25, 2019 12:09 am

VLHeartofhockey skrev:
StenhårtSlagskott skrev:Drama queens. Dags att kavla upp armarna. Få lite skinn på näsan och snacka hockey.

Tog mig friheten att rodda lite med dina linor VLHHOH.
Kedjor:
shinnimin - Horak - Gynge
Engström - JFK - Sylvegård
Cederqvist - Davidsson - Holmberg
Lundberg - Josef - Nilsson


Bernhardt - Tim Heed
Rahimi - Nässén
Bohm - Högberg
Andersson - Jr

Gillar att du roddar!

Heed är ett bra namn, spekulation eller hört nåt?

Behöver vi bara signa shinnimin, Gynge och Heed.


Det kommer att bli bättre än så tror jag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8531
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 25, 2019 8:07 am

Utveckla gärna vad tror kommer bli bättre? Fler spelare in? Större namn?

Det är alltså till ligastarten och att evertsson kommer krydda laget med 2 spelare inför slutspelet känns rimligt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4880
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör maj 25, 2019 8:15 am

Mikael BACKLUND ("A"), Calgary? Är det 'Micke'?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1683
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör maj 25, 2019 12:14 pm

Ett ryckte på flashback gör gällande att Gynge är nära att krita på för HV. Han påstår att källan är god och att Gynge kan komma att presenteras inom kort. Är detta rimligt? Skulle bli besviken om inte Evertsson hugger hårt på Gynge om SHL är aktuellt. En publikfavorit i VIDA, vill vinna varje match och tävlar hårt för det.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1314
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör maj 25, 2019 12:28 pm

Aleks skrev:Ett ryckte på flashback gör gällande att Gynge är nära att krita på för HV. Han påstår att källan är god och att Gynge kan komma att presenteras inom kort. Är detta rimligt? Skulle bli besviken om inte Evertsson hugger hårt på Gynge om SHL är aktuellt. En publikfavorit i VIDA, vill vinna varje match och tävlar hårt för det.


Helt oacceptabelt! Helt orimligt! Total jävla lögn!

Sedan att de har bra med pengar att kasta upp i luften med ljung och tedenby som lämnar det sjunkande skäppet.

Sa inte Gynge att han ville vinna något? Då går ju HV bort automatiskt.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott lör maj 25, 2019 12:31 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4880
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör maj 25, 2019 12:30 pm

StenhårtSlagskott skrev:
Aleks skrev:Ett ryckte på flashback gör gällande att Gynge är nära att krita på för HV. Han påstår att källan är god och att Gynge kan komma att presenteras inom kort. Är detta rimligt? Skulle bli besviken om inte Evertsson hugger hårt på Gynge om SHL är aktuellt. En publikfavorit i VIDA, vill vinna varje match och tävlar hårt för det.


Helt oacceptabelt! Helt orimligt! Total jävla lögn!


Hoppas jag med...
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1314
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » lör maj 25, 2019 12:38 pm

Samtidigt skriver han att det är en säker källa när Hult går ut och säger att det inte är troligt att de tre forwardsplatserna ska tillsättas med bara svenska spelare. Så det är nog en person som har kul i Silly-tider.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1838
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör maj 25, 2019 1:00 pm

Person skrev:Samtidigt skriver han att det är en säker källa när Hult går ut och säger att det inte är troligt att de tre forwardsplatserna ska tillsättas med bara svenska spelare. Så det är nog en person som har kul i Silly-tider.


Säkert så, tyckte bara det var ett obehagligt sätt att presentera det på. Tillsammans med ganska troliga nyförvärv.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1314
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » lör maj 25, 2019 1:06 pm

Ser inte det konstiga i att Gynge eventuellt väljer att spela i HV. Däremot vore det såklart vidrigt tråkigt. Men, förmodligen minst lika bra betalt och bättre spelare runt sig. RR spelar ju i Sotchi, det var förmodligen största anledningen till att vi hade Gynge här en säsong.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster