Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » fre jan 20, 2023 12:21 pm

Precis. Båda behövs för att bygga upp ny ryggrad i laget. Lundberg och Persson är väl kandidater till nästa generation.
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » fre jan 20, 2023 4:56 pm

Om han klättrat ett nummer sedan sist, kan även 'SYLVE' vara en framtida ryggrad: Attityd. Kan vara tuff och oöm. Glädjespridare utanför isen (vad jag förstått). Ung, och från regionen (södra Sverige i vart fall :wink: ). Och en moderklubb på väg ner i allsvenskan ett par år(?).
Som klippt och skuren i en ryggrad. Potentiellt kaptensämne om äktenskapet är en match.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » lör jan 21, 2023 5:33 am

Ser fortfarande Stjernborg som vår framtida kapten fast att han just nu står utanför laget vilket jag inte förstår. Finns andra spelare som inte gör det speciellt mycket bättre just nu så ser hellre Stjernborg där. Och när man har varit kapten i 2 raka JVM så säger det en hel del om vilken ledartyp Stjernborg är. Hoppas bara att Evertsson skriver nytt kontrakt med honom. Han har ju annars ett rykte om sig att inte satsa på de yngre spelarna från de egna leden så det talar emot en förlängning tyvärr.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör jan 21, 2023 4:05 pm

"En del tyckte att ni var ett köpelag.

– Det var ett köpelag. Såklart. Men vilka är inte det? Vem kan visa upp någon annat i dagens läge? Ni har Marcus Leifby hos er, va?

Mm.

– Han är ju rolig att läsa, men han är också en tragisk figur som är fast i 70-talet. Han kan inte lyfta sig därifrån. Om det inte är en gimmick utan genuint så kommer han att leva resten av sitt liv besviken. För det blir aldrig 1970 igen.

Ett leende växer från vänster mungipa.

– Jag får bilden av att han genuint tror att den gamla Tingsrydsprofilen Tadeusz Niedomysl är den bästa som har spelat. Och så är det bara. Därigenom går han genom livet bitter."

Jag älskar Evertsson
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jan 23, 2023 10:54 am

Sanny & Svensson-podden......
MrMadhawk säger att efter varit i vida Arena när vi mötte Malmö, så gick snacket att vi inte rår på Örebros peng om Rasmussen och han mest troligt går dit och Växjö inte är med i matchen mer.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 23, 2023 6:58 pm

Trist men vi hittar något fullgott. Det gör vi alltid. Idén med just RASMUSSEN är ju att det är "vår" spelare, med "hjärta". Är cash det enda som är king för honom - ja då är det inte våran kung.

Klassen som sådan, hittar vi i något annat även om de inte växer på träd. Oskarshamn och Leksand lyckas ju förträffligt med spets.

Någon som vet om vi försöker förlänga lånet på NORDBERG?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » mån jan 23, 2023 7:28 pm

Skulle inte förvåna mig om Evertsson plockar in Nick Halloran som kommer göra succé.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jan 23, 2023 7:34 pm

Vi hade behövt Rasmusen som en ny kulturbärare 7-8 år fram. Men tydligen dög inte växjö.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jan 23, 2023 8:25 pm

Om det är astronomiska summor Örebro ger är det bra att vi backar. Så länge inte Lakers kommit med något halvt skambud så att vi går miste om honom på eget bevåg. Men som sagt är det dollars som lyser i ögonen istället för Lakers så är det inte vår kulturbärare ändå. Någonstans är inte centrar vårt stora problem just nu ändå. Som jag ser det har vi fin bredd där om man förlänger med Josen och Rosén. Sen hoppas jag även att man inte är så dumma och låter Stjernborg gå, där kanske vi har vår kulturbärare för nästa decennium, Josens arvtagare.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jan 23, 2023 8:49 pm

bratsson skrev:Skulle inte förvåna mig om Evertsson plockar in Nick Halloran som kommer göra succé.


Inte en chans. Hans beteende i Timrå äcklar mig, börja lipa för man är utanför laget en match och säger man vill hitta ny klubb.

Rasmussen-gate är ju vad det är. Jag blir besviken om han inte väljer VLH, för då var det bara tomma ord. Men blir han gladare för några tusenlappar till i ÖHK så kör på.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 24, 2023 12:02 am

Svartvadet skrev:
bratsson skrev:Skulle inte förvåna mig om Evertsson plockar in Nick Halloran som kommer göra succé.


Inte en chans. Hans beteende i Timrå äcklar mig, börja lipa för man är utanför laget en match och säger man vill hitta ny klubb.

Rasmussen-gate är ju vad det är. Jag blir besviken om han inte väljer VLH, för då var det bara tomma ord. Men blir han gladare för några tusenlappar till i ÖHK så kör på.
Nick ska till Modo tydligen
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jan 24, 2023 9:29 pm

Bönderna spelar ikväll. HV - Oskars', och visst nätar SUOMELA igen. Hoppas verkligen på lite karatehockey runt den pjäsen i sommar.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tis jan 24, 2023 9:50 pm

Smejkal då...
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons jan 25, 2023 6:26 pm

LAAAARMIIII :clap: :clap: :clap:

# Det blir en trollvår i år..
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons jan 25, 2023 7:55 pm

Lyssnade på hockeypuls intervju med Oscar Ahlsenfeldt om vad Oscar (och andra) kollar efter på vad en bra målvakt är. Och rent krasst är det vunna matcher. Och där är ju Larmi sisådär?

Växjös försvar kräver inte en jättebra målvakter utan helt ok målvakter funkar.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jan 26, 2023 3:40 pm

Emil har kavorka. En sköning med porr-mousche som bara överträffas av hans mentor 'COOP'. Med övning i stil och klass, med rätt guidning kan han nå sin mästares nivå. På isen kommer det visa sig i en ny Jarmo MYLLYS.

Being a Laker' is about being a cool.

Jämför t ex med Oskarshamns Jiri SMEJKAL. Har du sett honom i närbild?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav MalZon » tor jan 26, 2023 6:40 pm

Larmi verkar förlänga med en säsong iaf, kanon!
MalZon
Forumentusiast
 
Inlägg: 386
Blev medlem: sön dec 02, 2012 3:45 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » sön jan 29, 2023 11:44 am

Vi har spelat dåligt en tid nu och räddat poäng på konstiga sätt. Malmö, Brynäs, Leksand, Linköping, Oskarshamn. Det är tydligt att det är något som knakar i fogarna.

Jag vill ha in ett par nya forwards (om det finns tillgängligt som verkligen lyfter laget). Dansken håller inte måttet i SHL och det fungerar inte att ge honom så stort förtroende i PP. 89 händer det heller inte mycket kring. Glenn verkar checkat ut för säsongen och det blir så ibland när det tidigt offentliggörs en övergång. Han borde vi släppa redan denna säsong till Örebro.
Jag tycker det ligger närmast att söka lösningar för dansken och Glenn och plocka in två nya forwards på dessa platser. Om vi inte klarar att lösa detta tycker jag vi ska släppa fram Stjernborg mer och spela honom för framtiden. Jag känner en liten oro över att vi håller på att slarva bort en framtida trotjänare. Med nuvarande förtroende kommer han garanterat att lämna. Varför skulle en kapten i J-20 landslaget acceptera nuvarande roll. Han behöver istid.

På det hela taget har det visat sig att ett par nya spelare i detta skedet alltid lyft Lakers till nya höjder. Jag hoppas det blir så i år också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 29, 2023 12:26 pm

vlk skrev:Vi har spelat dåligt en tid nu och räddat poäng på konstiga sätt. Malmö, Brynäs, Leksand, Linköping, Oskarshamn. Det är tydligt att det är något som knakar i fogarna.

Jag vill ha in ett par nya forwards (om det finns tillgängligt som verkligen lyfter laget). Dansken håller inte måttet i SHL och det fungerar inte att ge honom så stort förtroende i PP. 89 händer det heller inte mycket kring. Glenn verkar checkat ut för säsongen och det blir så ibland när det tidigt offentliggörs en övergång. Han borde vi släppa redan denna säsong till Örebro.
Jag tycker det ligger närmast att söka lösningar för dansken och Glenn och plocka in två nya forwards på dessa platser. Om vi inte klarar att lösa detta tycker jag vi ska släppa fram Stjernborg mer och spela honom för framtiden. Jag känner en liten oro över att vi håller på att slarva bort en framtida trotjänare. Med nuvarande förtroende kommer han garanterat att lämna. Varför skulle en kapten i J-20 landslaget acceptera nuvarande roll. Han behöver istid.

På det hela taget har det visat sig att ett par nya spelare i detta skedet alltid lyft Lakers till nya höjder. Jag hoppas det blir så i år också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Håller med, man måste skruva på truppen om man vill ha chansen på stortorget. Går det inte skruva utan marknaden är död måste man spela för framtiden och släppa fram Stjernan och signa det man kan bygga vidare på.

Men vad finns på marknaden? Känns som tidernas ökenvandring där. Trade mellan shl-klubbar i all är men det är knappast där vi hittar den som lyfter oss totalt. Eller kanske finns någon med hög potential som kört fast hos konkurrenter? AIK har det väl lite tufft neråt men troligtvis kommer de inte ha så mycket att spela för i år. Krypa till korset och få hit en tokförbannad Gynge som vill vinna SM-guld och visa hur fel Evertsson hade.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön jan 29, 2023 4:40 pm

Jag lekte redan i julas med rockaden BLICHFELD --> AIK: GYNGE --> Lakers. Win - win för både klubbar och spelare.

Skall vi hitta något positivt i gårdagens käftsmäll, så är det väl möjligen det att det kan tjäna som väckarklocka både för mätta och feta spelare - och sportchef. Ibland behöver man ner i källaren för att kunna vända. Tabelläget är fortsatt gott och än finns det tid till förändring. Det är mycket hockey kvar. Och vi har erfarna skallar både på och utanför isen.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » sön jan 29, 2023 8:21 pm

Ja, man ska inte överdriva vårt läge. Men vi är inne i en negativ trend som måste brytas, samtidigt så var vi i serieledning för ett dygn sedan. Vi brukar alltid kunna räkna med något spännande nyförvärv vid den här tiden men marknaden verkar vara lite mer låst. Det känns fortfarande ganska öppet om SM-guldet, flera lag har chansen men ingen solklar favorit.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön jan 29, 2023 10:24 pm

Kann någon förklara hur marknaden kan vara sten död och att det finns färre spelare än någonsinn på marknaden , när i princip varenda icke rysk spelare inte längre lirar i KHL ? Det borde vara fler spelare till gängliga …?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » sön jan 29, 2023 10:43 pm

Sedan har väl elräkningen käkat upp värvningspengen, och vem ska man ta in utan att förstöra lagsammanhållningen som verkar vara väldigt bra.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön jan 29, 2023 11:12 pm

Det finns säkert spelare men det måste vara rätt nivå, rätt pris och spelaren vill spela i Sverige.
Tror Chief ger oss en tredjemålvakt från allsvenskan sista veckorna av sillyn, som bäst :roflol:
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » mån jan 30, 2023 4:46 am

Bänka dansken och släpp fram Stjernborg nu Jörgen.
Ge juniorernas VM kapten speltid. Annars är det ännu en förlorad talang för Växjö. Lycka till att hitta bättre framtida kapten i den åldern som Stjernborg är i.
Vi är där nu igen (som vanligt i Växjö). Alltid sätts junisarna längst ner i hierarkin trots att just denna spelaren har spelat JVM och trots att vissa andra A-lags spelare gör det skitdåligt.
Vi vill ha Stjernborg kvar!!
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån jan 30, 2023 8:06 am

Kann tänka mej att Stjernborg redan är klar för annan klubb annars förstår jag inte varför hann inte får spel tid . Succé och massvis med beröm av alla experter och kommentatorer i JVM sen hem till Växjö igen och knappt få byta om .

Alla forwards kann inte göra poäng , ska inte göra poäng, men i Växjö har det nu blivit att målskyttarna har förvandlats till grov jobbare med prio på deffensiven , och en utmärkt grov jobbare som Stjernborg hamnat på bänken :ajaj:
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jan 30, 2023 3:15 pm

Dunder-Kalle går in i landslaget för Finland. Kan det vara en boost som får det att lossna?
Om inte kanske nämnda bytesförslag BLICHFELD --> AIK: GYNGE --> Lakers - kan sockras med att vi skickar stockholmarna KOSSILA och Varanen i ett paket på köpet. Ett 'happy hour-erbjudande' nu under februarifönstret :lol:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons feb 01, 2023 3:19 pm

Vad vill vi ha från HV om/ när de åker ur? Erkänt offensivt skicklige Andy MIELE ryktas bort redan nu. Men en repris på 17/18 känns kanske som en högoddsare?

En no brainer borde väl vara att uppvakta André PETTERSSON. Frisk och motiverad känns det som att han kunde vara god för en helve*es massa mål - i RÄTT LAG.

-----------------------------

Inte mycket tid kvar av februarifönstret. Men allt av intresse händer väl de sista 48 timmarna.

Och vad händer med de tre pjäser på innevarande 14-dagarslån?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons feb 01, 2023 4:28 pm

Händer det nåt lär det bli sista dygnet . Miele vill jag definitivt inte ha hit igen kan säkert producera poäng män känns lite för loj ock bekväm . Ingen mening att speckullera i övriga HV-spelare , HV71 kann mycket väl spela i SHL nästa sässong , sen känns dom som loosers hela bunten , nästan . Ryker dom kan Örebro få vara där ock plocka :P
André P tror jag aldrig i livet kommer vällja Växjö , kannske lika bra det . Fredrik Forsberg har ut gående kontrakt med HV , han däremot skulle jag gärna se i Växjö .

Måsste bara nämna Örebros Leo Carlsson, ojojoj vilken potential det finns i den killen . Synd han har långt kontrakt med Örebro .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 966
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons feb 01, 2023 10:20 pm

Jag hade sagt tvärt om. Händer det något så skulle det hänt i Januari. Panikvärvningar eller sista-minuten är inte Chieftons melodi. Tiden är ute men skulle inte må dåligt om jag hade fel.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons feb 01, 2023 10:35 pm

Det handlar väl inte så mycket om panik, utan att rätt spelare kan dyka upp. Och att det kan öppna sig något att slå på först i elfte timmen?
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor feb 02, 2023 7:13 am

Ekonomin för att vinna budgivningar om de etablerade toppspelarna har vi ju inte längre (se Glenn och Rasmussen), så ska det komma in något så är det nog något okänt namn som de flesta inte hört innan som kommer in, som när vi värvade Brendan Gaunce, det var nog inte många som kände till han då.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor feb 02, 2023 10:49 am

Jakub Vrana kan hamna i SHL enligt mrmadhawk. LHC är då ett alternativ pga historiken, samtidigt som ett par andra faktorer spelar in som dock talar emot LHC. Dels vill han spela mycket men även i ett lag som kan gå långt. Där bör väl ändå Lakers vara ett hett alternativ? Ett lag som kan ge Vrana oerhört utrymme då det saknas en naturlig samt leder serien. Jag tror inte heller pengar spelar in här. Han har en cap hit på 5,25M USD, det viktiga är att få tillbaka glädjen till hockeyn för hans del.

Ett riktigt långskott, men blir han aktuell för SHL så måste Evert hugga på honom för det kommer nog varenda sportchef göra.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » lör feb 04, 2023 12:28 am

Jag tror det var ett stort misstag att släppa Gynge.
Hab hade hållt en säsong till helt klart.
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör feb 04, 2023 2:19 am

bratsson skrev:Jag tror det var ett stort misstag att släppa Gynge.
Hab hade hållt en säsong till helt klart.
Han har varit kass i aik


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster