Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör aug 13, 2022 11:58 am

Ja det är nog inte alls omöjligt att Evertsson är där och kollar av prislappen. Definitivt den kategori av spelare som han verkar söka efter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » lör aug 13, 2022 1:08 pm

Släpper vi tyglarna så fria vill jag gärna ha in alla SUPERSPJUTHS moder: En 188 cm lång holländare från Utrecht, vilken världen kom att känna som AC Milan's Marco VAN BASTEN. Skyttekungarnas skyttekung och kanske den vassaste anfallaren över alla sporter över alla tider.
Marco var inte intresserad av uppvisningmatcher pre-season - som en jonglerande cirkusapa inför publik.
Nej vid den här riden ligger Milan's nederländska superkoloni Marco, Ruud GULLIT och Frank RIJKAARD på en sandatoll i Franska Polynesien och lapar mojito.
Lite sävligt ruskar man av sig sanden och traskar försiktigt igång serielunken. Halvfartstakt. Man smäller upp en svit om 58 (FEMTIOÅTTA) förlustfria matcher. Hörde ni det LHC..?
Så drar det ihop sig till utslagsspel. Skarpt läge. Champions League. Och "Svanen från Utrecht" (han kallas så för sin stil, klass och vackra mål) går ut på den 105 x 68 meter gröna duken och - målar som PICASSO själv. Bäst när det gäller.

AC Milan är det enda klubblag som vid någon tidpunkt rankats högst i världen - inklusive landslag.

Hemligheten? Marco VISSTE - precis som COOPER:

Good looking people ALWAYS show up late.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » lör aug 13, 2022 3:03 pm

Towen skrev:Släpper vi tyglarna så fria vill jag gärna ha in alla SUPERSPJUTHS moder: En 188 cm lång holländare från Utrecht, vilken världen kom att känna som AC Milan's Marco VAN BASTEN. Skyttekungarnas skyttekung och kanske den vassaste anfallaren över alla sporter över alla tider.
Marco var inte intresserad av uppvisningmatcher pre-season - som en jonglerande cirkusapa inför publik.
Nej vid den här riden ligger Milan's nederländska superkoloni Marco, Ruud GULLIT och Frank RIJKAARD på en sandatoll i Franska Polynesien och lapar mojito.
Lite sävligt ruskar man av sig sanden och traskar försiktigt igång serielunken. Halvfartstakt. Man smäller upp en svit om 58 (FEMTIOÅTTA) förlustfria matcher. Hörde ni det LHC..?
Så drar det ihop sig till utslagsspel. Skarpt läge. Champions League. Och "Svanen från Utrecht" (han kallas så för sin stil, klass och vackra mål) går ut på den 105 x 68 meter gröna duken och - målar som PICASSO själv. Bäst när det gäller.

AC Milan är det enda klubblag som vid någon tidpunkt rankats högst i världen - inklusive landslag.

Hemligheten? Marco VISSTE - precis som COOPER:

Good looking people ALWAYS show up late.


Jag fattar absolut ingenting av ovanstående och begriper inte vad fotboll har med saken att göra ,men om jag får tippa på en tänkbar spets till så är det just Kempe , eller ännu hällre Loui Eriksson . Evertsson har alltid varit extremt svag för den gennerationen med frölundaiter !
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör aug 13, 2022 3:38 pm

Förstår inte varför någon tycker vi ska ta in Kempe. Vi sitter på fyra femmor och en extraspelare. Lägg där till att vi inte sett flera av våra spetsar agera ännu så det gör ju att det är svårt att veta om det är just en Kempe som behövs. Att vi har justi fyra femmor plus extraspelare när alla är med och det finns klubbar som inte är fulla ännu så de är nog beredda att ladda på med mer pengar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör aug 13, 2022 5:16 pm

MV1: (Larmi)
MV2: Åhman

B1: (Persson)
B2: (Bengtsson) - Ny från Minsk
B3: (Koivisto)
B4: Häman Aktell
B5: Claesson
B6: Cooper - Ny från IKO
B7: Krupic
B8: Lowe - Ny från Bolzano

C1: RR
C2: (Kellman)
C3: Josefsson
C4: (H.Gustafsson)

V1: (Kossila) - Ny från Rapperswil
V2: Gustafsson
V3: (Stjernborg) - JVM
V4: Nilsson
V5: Rieder
V6: Ågren - Ny från DIF
V7: (Bichfeld) - Ny från AHL
V8: (Lundberg)
V9: Sexton - Ny från KHL
V10:

Spelarna inom parantes är skadade. Skadehelvetet bara fortsätter. Vi bör bredda truppen. Våra tre toppbackar saknades förra matchen. Lowe har inte den bästa skridskoåkningen. Med tanke på omständigheterna så bör vi värva in ytterligare en etablerad back.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör aug 13, 2022 9:53 pm

StenhårtSlagskott skrev:Förstår inte varför någon tycker vi ska ta in Kempe. Vi sitter på fyra femmor och en extraspelare. Lägg där till att vi inte sett flera av våra spetsar agera ännu så det gör ju att det är svårt att veta om det är just en Kempe som behövs. Att vi har justi fyra femmor plus extraspelare när alla är med och det finns klubbar som inte är fulla ännu så de är nog beredda att ladda på med mer pengar.
Heja heja, det är ju väldigt ofta vi ställer upp med ett fulltaligt lag. Påminn mig när det hände.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 14, 2022 8:08 am

Truppen blir inte friskare för att du tar in en spelare istället för en junior. Bättre och billigare med en kämpe än en kempe i den här delen av säsongen. Ena dagen vill du spela fler juniorer och att de aldrig får chansen sedan vill du panikvärva spelare.
Personligen är jag mer för att försöka komplettera laget med spelare som kan göra en lagdel bättre snarare än att plocka in en kropp på chans.

Klart att om någon av våra sk stjärnor skulle vara skadad som gör att de blir borta i månader kan det finnas behov att hitta en ersättare. Men förväntar mig att spelarna droppar in i rask takt och att det är kanske en eller två borta om någon månad.

Ödlan, en bra back är alltid välkommen men tycker att de bästa undersäsongenvärvingarna görs när laget ligger den absoluta toppen och laget är bra sedan innan. Så gäller att Växjö får en bra start tror jag om den där toppbacken ska dyka upp i Vida.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » sön aug 14, 2022 10:26 am

Om man ser till nyförvärven på forwardsidan så är det väldigt klent i Växjö. Nästan pinsamt klent om man ska tro att Växjö stoppat in 10 extra miljoner i år. Finns ingen håll käften värvning för fem öre. Kollar man igenom övriga lags nyförvärv på forwardsidan så är det minst 20 spelare som är tyngre värvningar än vad Evertsson har värvavat in.
Med tanke på den osäkerheten som finns kring Växjö med alla skador och att Evertsson bevisligen plockar in halvskadade spelare till truppen som han tror ska bli jättebra för att som en snål smålänning komma billigt undan så kan även denna säsongen bli jobbig. Väldigt jobbig. Allt hänger på hur skadade våra spelare kommer vara under säsongen och hur länge dom blir borta. Håller inte i längden att ha 5-6 spelare borta varje match. Det blir att du belastar övriga spelare mycket mer och risken för fler skador blir mycket högre. Dessutom så har du aldrig fullt lag på isen. Så att gå in i en helt ny säsong med så många spelare borta som det är nu är för mig helt oacceptabelt. Det är nu som spelet och formationerna ska sättas och det går inte ifall du har mängder med spelare borta.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » sön aug 14, 2022 12:39 pm

Min tanke med att ta in ytterligare en etablerad back redan nu beror på erfarenheterna från förra säsongen och vilja att ge våra keepers bästa förutsättningar att lyckas.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » sön aug 14, 2022 1:39 pm

Hittas en bra back och pengarna finns så visst.

Hela mitt tänk gå ut på att ekonomiskt bygga ett så bra lag som möjligt och att åtta backar och tretton forwards är redo under säsong..
Lägger vi 2,5 miljoner på en toppback till så begränsar det våra chanser att spetsa laget där det behövs och mitt stora problem med att ta in en back nu är att det är vår starkaste lagdel och vi inte vet om den behöver stärkas mer än forwards eller målvakt.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » sön aug 14, 2022 2:33 pm

Peter Andersson övertog Teemu Laaksos plats på rehab cykeln och nu har Andersson ersatts med Miika Koivisto .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » sön aug 14, 2022 5:28 pm

@Moderator --> Blir inte trådinnehållet onödigt rörigt under separata rubriker "Everts Växjö Lakers 20.." och "Truppen 22/23".
Samma ämne diskuteras omlott i båda trådarna och man blir schizofren. Sammanfoga?

Vidhåller vad jag sagt hela augusti. Var inte sådana alarmister gott folk. TVÅ "känna-på-grejorna-matcher" - Vi slaktar inte motståndet och någon ser stapplig ut. Plötsligt skall vi kvala till våren?!

Sitt ner i båten. Det kan jag lova att gamla #21 gör. Bland sina guldhjälmar och SM-tecken.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » mån aug 15, 2022 11:42 am

Något tråkigt i ”Silly-väg” är att vi inte får se några nya matchtröjor den här säsongen heller. Finns det något annat lag som ens är nära på att köra i samma ställ i nio säsonger i sträck? Minns tiden i HA, då var det nya tröjor mer eller mindre varje säsong. Borde ju även för klubben generera i större intäkter då fler vill köpa årets tröja.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Träningsmatchtråden 22/23

Inläggav bratsson » mån aug 15, 2022 1:14 pm

Person skrev:Något tråkigt i ”Silly-väg” är att vi inte får se några nya matchtröjor den här säsongen heller. Finns det något annat lag som ens är nära på att köra i samma ställ i nio säsonger i sträck? Minns tiden i HA, då var det nya tröjor mer eller mindre varje säsong. Borde ju även för klubben generera i större intäkter då fler vill köpa årets tröja.
Hellre det än Frölundas julgranar till tröjor. Horribla

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » mån aug 15, 2022 1:51 pm

Person skrev:Något tråkigt i ”Silly-väg” är att vi inte får se några nya matchtröjor den här säsongen heller. Finns det något annat lag som ens är nära på att köra i samma ställ i nio säsonger i sträck? Minns tiden i HA, då var det nya tröjor mer eller mindre varje säsong. Borde ju även för klubben generera i större intäkter då fler vill köpa årets tröja.

Misstännkte detta då jag sett matchstället i träningsmatcherna , samma som tidigare fast med en skillnad : ännu mer reklam .
Har inte sett dom andra lagens tröjor änn men det är tveksamt om någon kommer vara fulare än Växjös ! Det går ha mycket reklam på tröjorna om man integrerar loggotajper mm i samma färg , andra lag lyckas ju. nu ser tröjan ut som ett lapptäcke ett mycket fult sådant . Cirkus Lakers is in town.
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån aug 15, 2022 4:24 pm

Dysterqvist skrev:
Person skrev:Något tråkigt i ”Silly-väg” är att vi inte får se några nya matchtröjor den här säsongen heller. Finns det något annat lag som ens är nära på att köra i samma ställ i nio säsonger i sträck? Minns tiden i HA, då var det nya tröjor mer eller mindre varje säsong. Borde ju även för klubben generera i större intäkter då fler vill köpa årets tröja.

Misstännkte detta då jag sett matchstället i träningsmatcherna , samma som tidigare fast med en skillnad : ännu mer reklam .
Har inte sett dom andra lagens tröjor änn men det är tveksamt om någon kommer vara fulare än Växjös ! Det går ha mycket reklam på tröjorna om man integrerar loggotajper mm i samma färg , andra lag lyckas ju. nu ser tröjan ut som ett lapptäcke ett mycket fult sådant . Cirkus Lakers is in town.
Perfekt!

Mer cirkus, clowner, klappor och cheerleaders - det retar gallfeber på de konservativa kultur-klubbarna :)
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons aug 17, 2022 12:05 am

Värvningen av kossila är en katastrof https://hockeynews.se/articles/25408/


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons aug 17, 2022 1:40 am

Inte konstigt att Luleå drog sig ur värvningen av Kossila. Blir mer och mer bekräftelse på att Evertsson söker sig till secondhand marknaden i första hand och även värvar redan skadade spelare. Evertsson har gått från att göra håll käften värvningar till jag vet inte vad. Men bra är det inte. Pinsamt dåligt av en sportchef med den bakgrunden som han har.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons aug 17, 2022 10:13 am

Igen så aktualliseras frågan hur det egentligen står till med klubbens ekonomi ?

Det är väll bara Lukas Bengtsson som varit en dyr prestigevärvning . Nu dras ju han också med en skada sedan VM , antar detta drog ner priset en del . Kanske lite grisen i säcken värvning där med?
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » ons aug 17, 2022 2:05 pm

Och att detta är vår dyraste trupp någonsin kan jag verkligen inte förstå. Om man jämför vilka som har lämnat med vilka som kommit in så får jag inte ihop den ekvationen.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons aug 17, 2022 2:40 pm

Dysterqvist skrev:Igen så aktualliseras frågan hur det egentligen står till med klubbens ekonomi ?

Det är väll bara Lukas Bengtsson som varit en dyr prestigevärvning . Nu dras ju han också med en skada sedan VM , antar detta drog ner priset en del . Kanske lite grisen i säcken värvning där med?
Cooper får väl också betraktas som en prestigevärvning. Men utöver det vet jag inte. Blichfeld och Kossila behöver först bevisa sig i SHL.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons aug 17, 2022 3:44 pm

En riktig håll käften värvning hade varit Jonte Dahlen. Men tyvärr så tror jag inte att Evertsson har haft tanken på att försöka plocka in honom. Han tillhör ju inte secondhand marknaden och då är han inte intressant.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons aug 17, 2022 3:55 pm

Stupet skrev:En riktig håll käften värvning hade varit Jonte Dahlen. Men tyvärr så tror jag inte att Evertsson har haft tanken på att försöka plocka in honom. Han tillhör ju inte secondhand marknaden och då är han inte intressant.
Ja, Jonte hade jag välkomnat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » ons aug 17, 2022 4:38 pm

Ja Jonte var väl här och rekade innan han valde att stanna i Timrå och ta upp dom till SHL.
Och hans syster bor här.

Men Evertsson lär knappast punga ut 500k/månaden som det spekulerats om att Luleå budat på honom med. [emoji43]‍[emoji94]

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dysterqvist » ons aug 17, 2022 5:28 pm

Person skrev:
Dysterqvist skrev:Igen så aktualliseras frågan hur det egentligen står till med klubbens ekonomi ?

Det är väll bara Lukas Bengtsson som varit en dyr prestigevärvning . Nu dras ju han också med en skada sedan VM , antar detta drog ner priset en del . Kanske lite grisen i säcken värvning där med?
Cooper får väl också betraktas som en prestigevärvning. Men utöver det vet jag inte. Blichfeld och Kossila behöver först bevisa sig i SHL.

Cooper är vad jag kallar en bra och smart värvning , men han har lirat endasst två säsonger i SHL . Absolut bra , men inte vad jag kallar prestigevärvning . Johan Larsson , Hrivik , Brohme’ m fl. är riktigt tunga namn . Där är inte Cooper anser jag .
Dysterqvist
Forumproffs
 
Inlägg: 967
Blev medlem: lör apr 09, 2022 11:01 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » ons aug 17, 2022 6:33 pm

Dysterqvist skrev:
Person skrev:
Dysterqvist skrev:Igen så aktualliseras frågan hur det egentligen står till med klubbens ekonomi ?

Det är väll bara Lukas Bengtsson som varit en dyr prestigevärvning . Nu dras ju han också med en skada sedan VM , antar detta drog ner priset en del . Kanske lite grisen i säcken värvning där med?
Cooper får väl också betraktas som en prestigevärvning. Men utöver det vet jag inte. Blichfeld och Kossila behöver först bevisa sig i SHL.

Cooper är vad jag kallar en bra och smart värvning , men han har lirat endasst två säsonger i SHL . Absolut bra , men inte vad jag kallar prestigevärvning . Johan Larsson , Hrivik , Brohme’ m fl. är riktigt tunga namn . Där är inte Cooper anser jag .
Jag ser honom som ren och skär klass. Jag ser det även som positivt att det är just från ett SHL-lag han värvas. Alla lag har sett och mött honom i två år, flera klubbar var ute efter honom och det var vi som vann kampen. Att han även spelade OS för USA ser jag som toppklass, bland de bättre som är utanför NHL.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » ons aug 17, 2022 7:54 pm

steve_saviano_theking skrev:Och att detta är vår dyraste trupp någonsin kan jag verkligen inte förstå. Om man jämför vilka som har lämnat med vilka som kommit in så får jag inte ihop den ekvationen.
Nja, det är väl den möjligen den högsta budgeten?

Truppen är garanterat inte slutgiltigt ännu!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 18, 2022 10:52 am

Vi fick ju revidera vad vi skulle värva inför säsongsstart trots mängder med skador, så jag tror inte vi har jätte mycket pengar kvar att värva för, kanske så att det räcker till någon januari värvning möjligtvis. Men vi får se.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 18, 2022 10:59 am

Det finns pengar kvar. Hittills är säsongens trupp något dyrare än föregående säsongs. Utöver det så har det tillkommit ett antal miljoner, så 5-6 miljoner finns fortsatt kvar. Exempelvis var Evertssons tanke att plocka in en till spetsforward innan säsongsstart, de pengarna är fortfarande orörda. Sedan vill nog Evertsson ha en del kvar att komplettera laget med utifrån vilket behov som kommer finnas framledes.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav steve_saviano_theking » tor aug 18, 2022 12:18 pm

Person skrev:Det finns pengar kvar. Hittills är säsongens trupp något dyrare än föregående säsongs. Utöver det så har det tillkommit ett antal miljoner, så 5-6 miljoner finns fortsatt kvar. Exempelvis var Evertssons tanke att plocka in en till spetsforward innan säsongsstart, de pengarna är fortfarande orörda. Sedan vill nog Evertsson ha en del kvar att komplettera laget med utifrån vilket behov som kommer finnas framledes.


Var har detta kommunicerats? Eller gissar ni lika mycket som jag?

Det känns märkligt att spara så mycket att det räcker till 2 toppspelare över 12 månader när vi har så mycket skador.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Användarvisningsbild
steve_saviano_theking
Forumproffs
 
Inlägg: 564
Blev medlem: mån nov 06, 2006 5:33 pm
Ort: lammhult

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav bratsson » tor aug 18, 2022 2:24 pm

steve_saviano_theking skrev:
Person skrev:Det finns pengar kvar. Hittills är säsongens trupp något dyrare än föregående säsongs. Utöver det så har det tillkommit ett antal miljoner, så 5-6 miljoner finns fortsatt kvar. Exempelvis var Evertssons tanke att plocka in en till spetsforward innan säsongsstart, de pengarna är fortfarande orörda. Sedan vill nog Evertsson ha en del kvar att komplettera laget med utifrån vilket behov som kommer finnas framledes.


Var har detta kommunicerats? Eller gissar ni lika mycket som jag?

Det känns märkligt att spara så mycket att det räcker till 2 toppspelare över 12 månader när vi har så mycket skador.
Evertsson har väl alltid jobbat så?

Smart att kunna safea upp om den truppen du ställt på banan inte håller istället för att vara duktig direkt och ställa ett slagkraftigt lag på banan direkt.

Men enklare att spara pengarna och kunna rädda säsongen vid jul istället för att behöva gå upp till styrelsen och äska pengar när din redan dyra trupp inte höll måttet.

Jag tror faktiskt jag hade gjort precis som Evertsson gör det.

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk
bratsson
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3892
Blev medlem: sön sep 11, 2011 4:11 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor aug 18, 2022 3:07 pm

steve_saviano_theking skrev:
Person skrev:Det finns pengar kvar. Hittills är säsongens trupp något dyrare än föregående säsongs. Utöver det så har det tillkommit ett antal miljoner, så 5-6 miljoner finns fortsatt kvar. Exempelvis var Evertssons tanke att plocka in en till spetsforward innan säsongsstart, de pengarna är fortfarande orörda. Sedan vill nog Evertsson ha en del kvar att komplettera laget med utifrån vilket behov som kommer finnas framledes.


Var har detta kommunicerats? Eller gissar ni lika mycket som jag?

Det känns märkligt att spara så mycket att det räcker till 2 toppspelare över 12 månader när vi har så mycket skador.
Klart att det inte har kommunicerats ut officiellt. Men en person jag känner med insyn har sagt att truppen är ett par miljoner dyrare än den vi startade med förra året. Att det sedan har tillkommit några miljoner till detta är har Evertsson sagt flertalet gånger. I Hockeypuls uppgav han även att han inte haft så hög budget tidigare att röra sig med.
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Dannedd » tor aug 18, 2022 3:54 pm

Sedan är det ju som i alla bolag att när en anställd blir långtidssjuk så finns olika försäkringar och avtal som klubben kan ha med spelaren, speciellt om det är en känd skada.

Finns lite mer info om det här:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... stjarnorna

Någon annan expert får gärna fylla i.
#10 Duchon
Användarvisningsbild
Dannedd
Forumproffs
 
Inlägg: 934
Blev medlem: tor jan 12, 2012 12:44 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor aug 18, 2022 5:15 pm

I COOPER får du inte bara klass på isen, utan också IMAGE. I linje med den coolness som varit klubbens varumärke och drivkraft sedan starten - och tagit oss till toppen.
Identitet bygger karaktär som bygger LAG.

Ingen kultur?!?? - NOT A BAD HAIRDAY SINCE 1997.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre aug 19, 2022 12:30 am

Det lag vi ställde på isen idag är nog ungefär så det kommer att se ut. 3-4 skador och sjukdomar har man alltid. Vi får nog se en hel del juniorer i år på isen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster