Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » mån jun 01, 2020 7:52 am

Ja, det blev väl inget vidare samarbete och i Tingsryd gick ju styrelsen ut och sa (till Tingsrydsbornas stora jubel) att de hellre lägger ner föreningen än att samarbeta med Växjö...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » mån jun 01, 2020 7:58 am

Ja, samtidigt som det hade gynnat alla föreningar med samarbete så börjar det bli svårt att ha några större sympatier för berörda föreningar i länet. Jag har försökt, men det börjar bli allt svårare att bry sig. Jag har alltid haft ett bra öga till Troja och sett mycket fin hockey där genom åren men den bilden börjar bli svårt att hålla fast vid.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » mån jun 01, 2020 12:36 pm

Psst... Evert... Hugg 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » mån jun 01, 2020 5:47 pm

Situationen med växjö och regionen är ganska unik men tiden kommer säkert hjälpa till att överbrygga det problemet. Växjö är inte accepterat som regionens lag i sin helhet. Man vinner väl lite mark med Alvesta och Uppvidinge men det tar tid.

Fram till dess måste vi vara smartare än våra konkurrenter som ibland får de gratistalangerna som vi inte får än. Ska vi vara smartare så behövs en sportchef och ledning som är på tårna. Upp till bevis kommande säsong med andra ord, för fingertoppskänslan har inte riktigt varit där.
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » mån jun 01, 2020 7:28 pm

En spelare jag kommer och tänka på i e m är gul-svarta scooters' Lee GOREN. Visst var det en transatlant som inte var rädd att äta både sarg och spelare, samtidigt som han flitigt matade poäng? Är det inte en liknande gubbe vi vill ha in i truppen nu?
Powerforward och scorer i ett. Täcker han skott i defensiven också är det som ett Kinderägg 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 02, 2020 11:26 am

Lundberg klar för ytterligare en säsong. Jag ser inget konstigt med förlängningen, så länge det kommer in en spetsspelare till. Det optimala hade varit att bli av med Shinnimin, för med Shinnimin i laget blir det väldigt tjockt om den typen av spelare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jun 02, 2020 11:49 am

Ja, jag vet inte vad jag tycker. Han var fenomenal förra året, men det är ju en jävla lönepost han lär sitta på återigen?

Är det värt de pengarna för en spelare i fjärde?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 02, 2020 11:54 am

Svartvadet skrev:Ja, jag vet inte vad jag tycker. Han var fenomenal förra året, men det är ju en jävla lönepost han lär sitta på återigen?

Är det värt de pengarna för en spelare i fjärde?
Jag tror verkligen inte att han har en hög lön. Vad jag fick höra förra säsongen så gick han ner rejält, och det är just spelare i den prisklassen som hamnat i kläm utifrån de ekonomiska förändringarna. Mrmadhawk använde Alvarez som exempel. Han uppskattade att spelare som ligger 120-150 i vanliga fall riskerar att behöva gå ner mot 80-90. Toppspelare kommer allltid förbetalda bra för att det blir huggsexa om de, men ingen klubb betalar 150 för Lundberg i dagens läge. Så jag tror nog faktiskt att Lundberg ligger runt 100 på detta kontrakt.

Med det sagt så är det en bra spelare för den kostnaden. Men om det var den sista kontraktsskrivningen på forwardssidan var det en besvikelse.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tis jun 02, 2020 11:57 am

Hur ska vi bygga detta då?

Davidsson - Rosén - Gynge
JFK - Pettersson - Shinnimin
Karlström - Holmberg - Sylve
Nilsson - Josen - Lundberg
Forslund

Känns som om att Forwards är spikade iom denna. Skulle vara om Shinnimin ryker, då lär han ersättas av någon mer sniper/rutinerad herre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 02, 2020 12:03 pm

Sedan beror det nog på hur det blir med Davidsson, känns tunt att gå in i säsongen med 13 forwards och än mer tunt om Davidssons hjärnskakning fortsätter spöka. Jag anser att det måste in en till, och det känns någonstans som att Evertsson också vill det. Han sa på VIP-kvällen att han samtalade med Lundberg, och efter att Rosén presenterats så sa han att de letar efter en forward till. Ordvalet att ”leta” efter en forward, när man också sagt att man samtalar med Lundberg, blir väldigt konstigt om man inte vill ha in ytterligare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav mollers » tis jun 02, 2020 12:38 pm

Signade inte Dallas med Karlström eller har jag missuppfattat något. Kommer vi få se honom I Växjö nästa år?
mollers
Forumdemon
 
Inlägg: 1642
Blev medlem: lör nov 08, 2008 2:20 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tis jun 02, 2020 1:06 pm

Karlström skrev två år med Stars men hans år med oss gäller. Det var ett kontrakt som skrevs för att inte tappa rättigheterna. Så vad jag förstått så spelar han i Lakers nästa säsong och därefter ligger beslutet hos Stars.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jun 02, 2020 4:24 pm

Tycker spontant det känns bra med #27, han har en bra mix av självförtroende och revanschlusta inför kommande säsong.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jun 02, 2020 4:53 pm

Så här vill jag starta!

NY - Rosén - Gynge
Lundberg- Pettersson - Shinnimin
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Nilsson - Josen - Forslund
Davidsson/JFK

I min värld behöver Davidsson och JFK bevisa att dom ska ha en plats!

Sen är det ju långt ifrån säkert att alla tre junisarna i tredje fortsätter sin positiva utveckling men självklart skall de få ett antal chanser!

Sen får man ju räkna med att det alltid är någon skadad - det känns klent att gå in med 13 forwards
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tis jun 02, 2020 5:21 pm

'Stubben' vill köpa Karlskrona och göra klubben till vår bitch. Varför gå och krusa för lokala spelare när du kan svälja hela klubbar liksom? Det är precis den sortens predatora beteende som vinner mark i längden. Vågar vi lägga ett bud på TAIF också, och skapa oss ett horstall? Time will tell.

Go Lakers 8) 8)
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tis jun 02, 2020 6:54 pm

Härmapan skrev:Så här vill jag starta!

NY - Rosén - Gynge
Lundberg- Pettersson - Shinnimin
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Nilsson - Josen - Forslund
Davidsson/JFK

I min värld behöver Davidsson och JFK bevisa att dom ska ha en plats!

Sen är det ju långt ifrån säkert att alla tre junisarna i tredje fortsätter sin positiva utveckling men självklart skall de få ett antal chanser!

Sen får man ju räkna med att det alltid är någon skadad - det känns klent att gå in med 13 forwards
Tycker att är det några som har något att bevisa så är det Gynge och Pettersson. Två spelare i toppligorna som inte presterade ett skit i sina roller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tis jun 02, 2020 10:35 pm

vlk skrev:
Härmapan skrev:Så här vill jag starta!

NY - Rosén - Gynge
Lundberg- Pettersson - Shinnimin
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Nilsson - Josen - Forslund
Davidsson/JFK

I min värld behöver Davidsson och JFK bevisa att dom ska ha en plats!

Sen är det ju långt ifrån säkert att alla tre junisarna i tredje fortsätter sin positiva utveckling men självklart skall de få ett antal chanser!

Sen får man ju räkna med att det alltid är någon skadad - det känns klent att gå in med 13 forwards
Tycker att är det några som har något att bevisa så är det Gynge och Pettersson. Två spelare i toppligorna som inte presterade ett skit i sina roller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visst har dom det men jag är ganska övertygad om att de kommer att göra det också!

Båda har ju bevisligen levererat tidigare här tidigare - men (framför allt) JFK har ju inte visat ett skit ännu! Snubben gjorde ju knappt ett godkänt byte förra året...

Men som sagt: det är min personliga tro och förhoppning!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jun 03, 2020 12:53 am

Härmapan skrev:
vlk skrev:
Härmapan skrev:Så här vill jag starta!

NY - Rosén - Gynge
Lundberg- Pettersson - Shinnimin
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Nilsson - Josen - Forslund
Davidsson/JFK

I min värld behöver Davidsson och JFK bevisa att dom ska ha en plats!

Sen är det ju långt ifrån säkert att alla tre junisarna i tredje fortsätter sin positiva utveckling men självklart skall de få ett antal chanser!

Sen får man ju räkna med att det alltid är någon skadad - det känns klent att gå in med 13 forwards
Tycker att är det några som har något att bevisa så är det Gynge och Pettersson. Två spelare i toppligorna som inte presterade ett skit i sina roller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visst har dom det men jag är ganska övertygad om att de kommer att göra det också!

Båda har ju bevisligen levererat tidigare här tidigare - men (framför allt) JFK har ju inte visat ett skit ännu! Snubben gjorde ju knappt ett godkänt byte förra året...

Men som sagt: det är min personliga tro och förhoppning!
Dom kommer inte att få lalla vidare en säsong till på samma låga nivå. Levererar de inte de första 20 omgångarna åker de ut. Allt annat vore bedrövligt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » ons jun 03, 2020 1:10 am

Det är ju tyvärr så, skumt nog. Många som är potentiella poängligavinnare...

JFK - Potentialen måste vara enorm? Har han fått rätsida? God för 50+ pinnar om han få maximalt stäm
Davidsson - Finns lätt 30 pinnar, inte långt ifrån bror sin
Gynge - Har han 20 mål i sig ännu med Rosén vid sin sida?
Pettersson - Var helt galet bra sin första vända här. Kan han göra som Elias och gå kant bredvid Rosén? Finns 50+ potential
Holmberg - Kanske bäste på isen förra året, vem vet hur långt han kan nå? Säkerligen NHL 2021 och Landslaget 2020.
Karlström - Tog sig allt efter som. 20 poäng, med 10 mål, är inte helt illa pinkat. Potential för 35 iaf!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » ons jun 03, 2020 7:09 am

Om JFK ska kunna göra 50 pinnar måste han ha en framträdande roll i en första eller andra kedja, inte som nu där han knappt har synts till i matcherna. Han måste få mer rutin och bli ännu smartare på isen. Jämför med Rosén, och ändå skiljer det inte så mycket på deras spelstil och rörelsemönster.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons jun 03, 2020 8:08 pm

Då verkar det klart att shin försvinner , räknar med två nya forwards då för vi måste väl ändå börja säsongen med 14 forwards .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » ons jun 03, 2020 11:00 pm

På ett sätt är det väldigt tråkigt att han försvinner. Större publikspelare är svårt att hitta. När han är en gris mot motståndarna på en bra nivå så är han mycket bra. Problemet är att han övergick den nivån för mycket förra säsongen. Många väldigt onödiga utvisningar som satte laget i skiten. Även om det nu ska in 2 nya spelare i klubben innan vi drar igång så tror jag inte att dessa spelare kommer slå jättehögt. Shinnimin har ju ett år kvar hos oss och vill det sig rikgtigt illa så kan vi få lägga ut samma pengar på honom fast att han inte spelar här.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1937
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Person » tor jun 04, 2020 7:55 am

Klart att vi slipper en stor del av kostnaden. Jag får faktiskt inte ens ihop hur Lakers skulle behöva ta hela kostnaden för en spelare som kommer spela för ett annat lag.

Anledningen till att det blir klart nu att han lämnar är antagligen för att de har hittat en lösning de är nöjda med från båda parter. Verkar ju som att detta bestämdes redan efter sista grundseriematchen, hade Lakers fått ta hela kostnaden så hade de ju kunnat släppa honom i mars.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Person
Forumdemon
 
Inlägg: 1830
Blev medlem: lör jan 13, 2018 11:22 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor jun 04, 2020 11:58 am

Jaha då var Henrik Evertssons Växjö Lakers Hockey Club 46:a i Europa.
https://www.minhockey.se/sport/vaxjo-la ... d-klattrar
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jun 04, 2020 12:18 pm

Den listan är, och har alltid varit, extremt ointressant.

Du tror på fullaste allvar att det bara är CSKA Moskva som är bättre än Luleå i hela KHL t.ex? De fick alltså samma placering som vi fick 17/18. Då hade vi kanske det bästa laget i SHL/Elitseriens historia och vi hade KANSKE tagit oss förbi en kvartsfinal i Gagarin, men det är högst tveksamt.

Nåväl. Shinnimin är out, vem ersätter han? Enl. Evertsson så låter det som om att vi kommer ersätta Shinnimin och sedan starta laget med vad vi har och förstärka under säsong. Låter standard för vår klubb.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor jun 04, 2020 12:20 pm

Primeau skrev:Jaha då var Henrik Evertssons Växjö Lakers Hockey Club 46:a i Europa.
https://www.minhockey.se/sport/vaxjo-la ... d-klattrar
Vi är ända bara ett steg bakom tyska Fischtown Penguins, det är inte illa pissat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor jun 04, 2020 12:47 pm

Och deras bäste spelare är Jan Urbas... Mannen som inte höll måttet i VLH.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » tor jun 04, 2020 2:07 pm

Spelare som inte håller måttet finns det gott om numera.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor jun 04, 2020 6:25 pm

Det vore väl själva f*n om jag inte får min SNIPER nu. 'SHIN' måste sitta på ett av de fetaste avtalen i truppen. Några idéer om vart han hamnar, blir han kvar i ligan? Nästan roligt om 'Bandyn' suger upp honom - det har ett underhållningsvärde med etablerade profiler i ligan.
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1597
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor jun 04, 2020 9:28 pm

Vill under INGA omständigheter se honom i något annat SHL-lag...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3273
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » fre jun 05, 2020 6:06 pm

Cederqvist i TAIF är bra. Klarar han av att dominera finns det bra möjligheter för fortsättning i Växjö.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre jun 05, 2020 9:31 pm

Härmapan skrev:Vill under INGA omständigheter se honom i något annat SHL-lag...


Jag blir förvånad om så är fallet. Men håller med dig, det skulle svida något enormt. Är nog bara Rosén som är värre i dagsläget (eller Elias).

Hoppas för Shinnis skull att han söker sig till ett nytt land. Där han kan florerar på nytt. NLA/DEL/SM-Liiga känns alla som ligor för honom - lite mer Rock n' roll!

På tal om Cederqvist så håller jag med dig! TAIF blir bra för honom. Då kan vi hålla koll. Han kommer säkert bli en bra SHL-spelare på sikt, men något jag saknar med honom är "edge". Han har liksom inte den där "x-faktorn", det banbrytande.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör jun 06, 2020 11:56 am

Jaasaaaaaaaaaaa, den satt på nationaldagen !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8402
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör jun 06, 2020 12:22 pm

Egentligen helt osannolikt avtal att göra... Tre år med den bäste offensive, SVENSKE backen, utanför NHL.

Löser vi inte en topp fem med denna trupp, då är det något som är fel på allvar
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6377
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Aleks » lör jun 06, 2020 1:44 pm

Skö n...t
Aleks
Forumdemon
 
Inlägg: 1291
Blev medlem: tor jan 24, 2013 3:22 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster