Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre dec 13, 2019 7:33 pm

vlk skrev:Victor andren är en annan


Ojojoj, jag ändrar till tre-fyra. Någon till så börjar VLH närma sig KHK-klass :oops:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre dec 13, 2019 7:37 pm

Kloker skrev:Kunde du inte snott ihop ALLA produkterna på samma gång?

:wink:

Det ser bättre ut om man sprider ut dom :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Baker » fre dec 13, 2019 8:15 pm

Kloker skrev:Kunde du inte snott ihop ALLA produkterna på samma gång?

:wink:


Skulle bli ett allt för långt inlägg!! Vad har dessa pajkar gemensamt? Har inte VLH som moderklubb. Inget måste så klart men över tid är det vore det nog till fördel.
Baker
Forumproffs
 
Inlägg: 727
Blev medlem: ons jan 19, 2005 1:58 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » fre dec 13, 2019 8:52 pm

Baker skrev:
Kloker skrev:Kunde du inte snott ihop ALLA produkterna på samma gång?

:wink:


Skulle bli ett allt för långt inlägg!! Vad har dessa pajkar gemensamt? Har inte VLH som moderklubb. Inget måste så klart men över tid är det vore det nog till fördel.


Calle Rosén


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre dec 13, 2019 9:11 pm

Jag tycker att vi greppar tag i ballarna nu och ger Hönan en skjut framåt.

Det måste värvas OFFENSIV spets. Jag har dassig koll på marknaden men energispelare som Platt, Reddox, Palola, Kiiskinen, Johnson...

Hönan MÅSTE få in OFFENSIV PONDUS i laget.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » fre dec 13, 2019 9:38 pm

vlk skrev:Calle Rosén

Du är ju som ett vandrande one-liner-Lexikon! :D
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » fre dec 13, 2019 9:41 pm

Sanning med modifikation.

Dahlbeck spelade i Växjö från han var 10 till 17 (en säsong i Katrineholm), sedan LHC för inte VLH trodde på honom.
Williamsson spelade i Växjö från han var 12 till 19 (Alvesta innan dess). Fick två perioder i A-laget, där han stod på huvudet - inget mer.

Man kan ju vrida och vända på Junisar hit och dit 100 gånger om. Folk sågar värvningen av Söderlund, var ni ens VLH-fans när man värvade Rosén från div.2? Då var han, liksom Söderlund, 18 år och hade jättefin potential i Alvesta. De framstod ju som idioter som gav honom chansen då, än mer när det var bara i PP. Dessutom hade han jätteproblem sitt första år i Allsvenskan - steget var för stort.

Detta hände ju faktiskt Rosén en gång till - när han gick till MoDo. Steget till Elitserien blev för mycket - MEN - han förstod hur han skulle spela i ligan till året därpå. Exakt som det var när han gjort en säsong i HA.
Dessa kommer från VLH:s organisation/uppflyttade/fått chans i A-laget via J20 senaste åren:

Calle Rosén
Klas Dahlbeck
Tex Williamsson
Viktor Andrén
Filip Cederqvist
Linus Högberg
Jonas Røndbjerg
Robin Söderqvist
----------
Ludwig Wistén
Albin Storm
Carl Ernstig
Alexander Andersson
Adam Byström Johansson

Hade man kunnat testa fler? Absolut. I årets trupp är ju Thomasson, Edmonds, Svensson, Bäckstrand och Fridén värda försök iaf.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » fre dec 13, 2019 10:10 pm

Jo visst, Lakers är bra på att lufta juniorer, låta dom få några byten eller matcher. Bra så, men sen händer ju inget mer eller så byter dom klubb och tar ett kliv till. Det sistnämnda är nyckeln...
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 14, 2019 12:17 am

Det är inte så enkelt, tyvärr.

Att lyfta junisar handlar om en enorm fingerspitzengefühl. Vissa behöver acklimatisera sig, andra löser det på direkten. De som behöver tid - de luftar man i framgång. De som man tror kan "kriga sig till en plats" ska få försöka när man behöver "röra om". Bägge dessa scenarion har Lakers varit ganska dåliga på. Men, för att förtydliga, det är inget "svartvitt" på detta - allt är en gråzon
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 2:26 am

Jag fattar att det är komplext och att allt så klart inte bara är Lakers fel, att spelaren själv måste ha både förmågan och viljan. Men ändå: jag hävdar med bestämdhet att det kommit fram väldigt få spelare som har lyckats etablera sig i landets högsta liga, VLH har trots allt under ganska många år tillhört den absoluta toppen av först HA och sedan SHL. Nu är man på dekis, men tillhör än så länge SHL. I min värld borde det vara mer attraktivt att vara ett bottengäng i SHL än ett topplag i HA, men jag kanske har fel? Dahlén valde spel i Timrå, och det finns fler exempel på att SHL kanske inte alltid är bästa alternativet för en spelares utveckling.

Det tar tid för en organisation att sätta sig, detta har jag hört 500 ggr nu. Men deadline där är passerad för länge sedan, och frågan ligger kvar och skaver: varför kommer det inte fram några egna talanger? :dontknow:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » lör dec 14, 2019 5:18 am

Ja, det handlar ju givetvis enbart om tillfälligheter när det kommer till sk "egna produkter". Elias Pettersson hade ju blivit den spelare han är idag oavsett om han hade lirat i Timrås eller någon annan juniorverksamhet. Individen har ansvaret, föreningen ger förutsättningarna.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1072
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör dec 14, 2019 9:27 am

Primeau skrev:Jag fattar att det är komplext och att allt så klart inte bara är Lakers fel, att spelaren själv måste ha både förmågan och viljan. Men ändå: jag hävdar med bestämdhet att det kommit fram väldigt få spelare som har lyckats etablera sig i landets högsta liga, VLH har trots allt under ganska många år tillhört den absoluta toppen av först HA och sedan SHL. Nu är man på dekis, men tillhör än så länge SHL. I min värld borde det vara mer attraktivt att vara ett bottengäng i SHL än ett topplag i HA, men jag kanske har fel? Dahlén valde spel i Timrå, och det finns fler exempel på att SHL kanske inte alltid är bästa alternativet för en spelares utveckling.

Det tar tid för en organisation att sätta sig, detta har jag hört 500 ggr nu. Men deadline där är passerad för länge sedan, och frågan ligger kvar och skaver: varför kommer det inte fram några egna talanger? :dontknow:


Du är lite för negativ tycker jag. Får lakers fram 1-2 spelare per säsong från egna leden är det riktigt bra. Och då menar jag från juniorleden. Att få fram 1-2 spelare från pojklagen är omöjligt på denna nivå. Det får ingen fram. Räknar man de sista 3-4 åren så har lakers (de första åren i SHL räknar jag inte) i stort sett lyckats med det. Calle Rosén , Victor andren, Linus Högberg, Filip cederquist.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 14, 2019 11:27 am

Växjö Lakers har ju poängrekord för junior i SHL och det stå sig ett bra tag så länge in serien utökas med massa extra låg.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » lör dec 14, 2019 12:34 pm

Alla sportchefer samlade i USA. Många scoutar ev nyförvärv. Jag hoppas Evertsson också är där och är aktiv?


https://hockeynews.se/articles/11948/


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16414
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 14, 2019 1:09 pm

PutteA skrev:Alla sportchefer samlade i USA. Många scoutar ev nyförvärv. Jag hoppas Evertsson också är där och är aktiv?


https://hockeynews.se/articles/11948/


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro


Evertsson har sagt tidigare att det finns bättre sätt att scout spelare i dagens samhälle än att vara på plats. Men har man en Shortlist så okej men skulle tro att hall ser mer hockey på plats.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör dec 14, 2019 1:47 pm

Äh, det är en suparresa. Tyvärr tar de en massa idiotbeslut också. Regeländringar/tolkningar där spelarna inte har absolut tyngsta ordet kan bara bli knas. Mindre slipsar mer susps i beslutsfattandet om hur hockeyn skall vara.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 1:52 pm

StenhårtSlagskott skrev:Växjö Lakers har ju poängrekord för junior i SHL och det stå sig ett bra tag så länge in serien utökas med massa extra låg.


Eh, va?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 14, 2019 2:30 pm

Han syftar på Elias rekord, som tekniskt är ett Junior-rekord som VLH har.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 14, 2019 2:50 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 3:13 pm

Ursäkta, men jag hoppas inte att någon på fullaste allvar anser att Elias P är ett bra exempel på hur förträfflig Lakers j-verksamhet är...?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » lör dec 14, 2019 3:26 pm

Primeau skrev:Ursäkta, men jag hoppas inte att någon på fullaste allvar anser att Elias P är ett bra exempel på hur förträfflig Lakers j-verksamhet är...?


Jag gör det utifrån aspekten att Växjö befinner sig/befann sig i toppen av matkedjan och kunde attrahera några av landets bästa talanger.

Agenter och spelare väljer inte dussinlag.

Att de har inte har något med Växjös juniorsatsning tror jag ingen argumenterar emot.

Att Växjö har varit med och utvecklat en av landets bästa spelare kan ju inte heller ifrågasättas då du har det svartPåVitt med rekordet strax före modoiter och Djurgårdare. Gå ju alltid att kolla på utvecklingen av Elias och Dahlen.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4820
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör dec 14, 2019 3:54 pm

Jag trodde vi alla var överens i den här frågan.

Alla med någon koppling till VLH är egna produkter. Inklusive Melart. Vi har lärt honom allt han kan.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 3:59 pm

Varanen skrev:Jag trodde vi alla var överens i den här frågan.

Alla med någon koppling till VLH är egna produkter. Inklusive Melart. Vi har lärt honom allt han kan.

Hahaha, jag ska aldrig mer ifrågasätta detta! Livet går vidare i Lyckolandet, frid råder och gladhockeyn regerar :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör dec 14, 2019 4:15 pm

Primeau skrev:Ursäkta, men jag hoppas inte att någon på fullaste allvar anser att Elias P är ett bra exempel på hur förträfflig Lakers j-verksamhet är...?


Det kan jag hålla med om, men glöm inte räkna bort de andra lagens största talanger som kommer till dom i 18-19 års åldern. Bara så jämförelser blir rättvisa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 4:46 pm

Som sagt: frid råder i Lyckolandet och allt funkar perfekt.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » lör dec 14, 2019 5:43 pm

Primeau skrev:Ursäkta, men jag hoppas inte att någon på fullaste allvar anser att Elias P är ett bra exempel på hur förträfflig Lakers j-verksamhet är...?


Nej, absolut inte. Men han spelade i VLH och var junior när rekordet slogs. Det är typ det.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6378
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör dec 14, 2019 6:16 pm

vlk skrev:
Primeau skrev:Ursäkta, men jag hoppas inte att någon på fullaste allvar anser att Elias P är ett bra exempel på hur förträfflig Lakers j-verksamhet är...?


Det kan jag hålla med om, men glöm inte räkna bort de andra lagens största talanger som kommer till dom i 18-19 års åldern. Bara så jämförelser blir rättvisa.


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Vi har 5 spelare med VLH som moderklubb i vårt J20-lag!

Stolta Dif och hemvävda sköna Frölunda har 1 var med respektive förening som moderklubb!

Det är knixigt att få upp spelare hela vägen från dom egna leden...
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Primeau » lör dec 14, 2019 7:27 pm

Ja, jag ber om ursäkt och tar tillbaka allt. Detta går som en dans, allt är frid och fröjd.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4546
Blev medlem: tor apr 06, 2006 8:38 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör dec 14, 2019 7:45 pm

Tjura inte när det blir debatt Primeu. Skoj med diskussion.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » lör dec 14, 2019 7:48 pm

Ingen säger väl att allt är frid och fröjd och att allt är perfekt - men kan väl få sätta saker i perspektiv och jämföra med andra lag!

Eller förresten, jag gör dom du och håller med istället!

Precis allt är bajs, ingenting är bra och har aldrig varit det heller! Det finns absolut ingenting att hoppas på eller glädjas över och ingen möjlighet till ljusning! Det är totalt jävla tokkört!

Kollektivt självmord känns som det enda rimliga!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3275
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » lör dec 14, 2019 7:49 pm

Om man tror att de andra elitserielagen trollar fram egna spelare på löpande band från typ p07 som håller upp hela vägen, då tror man fel. Kolla de andra klubbarna och kika på moderklubbarna


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8403
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör dec 14, 2019 7:50 pm

Rätt tjurigt inlägg av dig med Härmapan. Är det julstressen? Låt argumenten tala. Himmel och Helvete sparar vi för de religiösa.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör dec 14, 2019 8:42 pm

Härmapan skrev:Ingen säger väl att allt är frid och fröjd och att allt är perfekt - men kan väl få sätta saker i perspektiv och jämföra med andra lag!

Eller förresten, jag gör dom du och håller med istället!

Precis allt är bajs, ingenting är bra och har aldrig varit det heller! Det finns absolut ingenting att hoppas på eller glädjas över och ingen möjlighet till ljusning! Det är totalt jävla tokkört!

Kollektivt självmord känns som det enda rimliga!


Varför göra en HÖNA av en fjäder och balla ur? Det finns mer världsliga ting att Apröva över. Och vi vet att du RYGGDUNKAR Hönan och att VLH trots all jävelskap kommer att gå till slutspel.

Taggish.

(...receptet på ditt tomteglöggseldsvatten skulle jag vilja ha...)

:wink: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » lör dec 14, 2019 8:59 pm

Jag vill inte ryggdunka Hönan, men han är en streetfighter. Alla kan inte vara så tuffa som du Kloker. :lol:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 13980
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » lör dec 14, 2019 9:51 pm

Det är få förunnat att få vara så Klok som jag är..En ynnest verkligen. Det jag inte vet om ishockey är ju liksom inte värt att veta.

Fans börjar ledsna. Allmänheten ifrågasätter. Sponsorer börjar tvivla. Vad fan är det frågan om?

Upp ur SKITEN nu för i HELVETE!

(känns jävligt sveket att vlh huserar i skamvrån när man på det betalda pappret ska cirkulera i finrummen. något är FEL...)
Senast redigerad av Kloker lör dec 14, 2019 10:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster