Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tis maj 21, 2019 11:18 pm

StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:Stor chans på 20-25 mål och 25-30 ass, för att sedan återvända till NHL dvs.



Nejdå, det var ingen bitter smak från min sida, utan bara känns som ett rimligt scenario då han skrivit på för ett år.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tis maj 21, 2019 11:20 pm

Svartvadet skrev:Tycker det är lite spännande med Horak som vinge faktiskt. Flirtade lite med idén förra säsongen, men nu känns det mer relevant. Han har ju alla de rätta sakerna för det. Plus att han kanske kan bli ännu mer motiverad som vinge?


Horak-JFK-”shin”
”Palola”-McDavid-”gynge”

Allt beror ju vilka som kommer in. Men tycker trots allt han ska börja som center i första av ovan kända anledningar.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav PutteA » tis maj 21, 2019 11:43 pm

DeLarge skrev:
StenhårtSlagskott skrev:
DeLarge skrev:Stor chans på 20-25 mål och 25-30 ass, för att sedan återvända till NHL dvs.



Nejdå, det var ingen bitter smak från min sida, utan bara känns som ett rimligt scenario då han skrivit på för ett år.


JFK har kritat på för 2 år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
 
Inlägg: 16434
Blev medlem: lör apr 24, 2004 1:08 am
Ort: ÅRYD

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » ons maj 22, 2019 2:42 am

Jag gillar ju SHIN' som alla här inne och ser å ena sidan gärna en förlängning. Han är liksom redan "familj" - MEN - jag funderar på om SYLVEGÅRD och NILSSON kan göra den "BAD BOY"-rollen samtidigt som vi för de DOLLAR$$ SHIN' kostar kan få in en mer renodlad POÄNGSPELARE?

(Men vem skall då göra "PRIMADONNA"-rollen? SHIN' är som ett Kinderägg - tre önskningar i en - poängkåt boxare med handväska :wink:
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » ons maj 22, 2019 9:18 am

https://www.jp.se/article/andre-peterss ... jo-lakers/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav ollebolle » ons maj 22, 2019 9:30 am

vlk skrev:https://www.jp.se/article/andre-petersson-om-framtiden-farfar-tjatar-om-vaxjo-lakers/


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Låter som en bra farfar! :D
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs
 
Inlägg: 864
Blev medlem: sön jan 29, 2012 4:21 pm
Ort: Solna

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » ons maj 22, 2019 5:51 pm

Towen skrev:'CHIEF' lyfter ju fram JFK:s briljanta skridskoåkning och spelsinne - torde ju borga för att han klarar BIG ICE HOCKEY med BRAVUR.

Samtidigt som Bostonfansen klagar på just skridskoåkningen. Men nu är ju referensramarna lite olika när nhl också blivit en snabb liga.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » ons maj 22, 2019 6:03 pm

ollebolle skrev:
vlk skrev:https://www.jp.se/article/andre-petersson-om-framtiden-farfar-tjatar-om-vaxjo-lakers/


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Låter som en bra farfar! :D



Låter väldigt klok den farbrorn. Ta rygg på honom och signa!
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 23, 2019 12:27 pm

Tror inte det spelar någon roll vilka fler spelare vi får in i laget tyvärr. Kolla man in Frölundas lag så förstår man. Klockren back besättning med Brandon Gormley, Jacob Moverare, Karl Stollery och Anders Grönlund. Snippers som Ryan Lasch och Rhett Rakhshani. Målgörare och poängplockare i Ryan Lasch, Simon Hjalmarsson, Rhett Rakhshani, Johan Sundström, Patrik Carlsson, Samuel Fagemo. Stora ledare i Joel Lundqvist, Niklas Lasu och Johan Sundtröm. Det kryddat med yngre hungriga spelare. Och sen har man Johan Mattsson längst bak. Som sagt på pappret så har vi inte en chans mot Frölunda med det laget vi har i jämförelse.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 23, 2019 12:31 pm

Håller med dig. Vi har kanske 1% vinstchans mot Frölunda, om ens det. Skulle bli glatt överraskad om vi håller oss under tvåsiffrigt faktiskt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor maj 23, 2019 12:51 pm

Svartvadet skrev:Håller med dig. Vi har kanske 1% vinstchans mot Frölunda, om ens det. Skulle bli glatt överraskad om vi håller oss under tvåsiffrigt faktiskt!


Roger Röd kommer träna sönder det stjärnlaget fullständigt. 50-50.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Varanen » tor maj 23, 2019 1:11 pm

Vad deppigt det är här inne. Jag tycker lagbygget ser intressant ut, helt klart ett steg i rätt riktning. Vi behöver piggna till efter förra säsongens lunk. Senaste nyförvärvet är helt i min smak. In med en backskytt och ett par sköna snipers så är vi en contender på riktigt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 14035
Blev medlem: lör jan 11, 2003 7:22 pm
Ort: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Niles » tor maj 23, 2019 1:41 pm

Tror också på en bättre säsong än förra, inte minst mer rivig och roligare att titta på. Men himlen ramlar nog ner i huvudet på de flesta forumskribenterna här innan dess. Orka :ajaj:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6444
Blev medlem: tor apr 18, 2002 9:43 am
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 23, 2019 1:54 pm

Det är över redan innan det börjar. Frölunda kommer vinna serien på 125 poäng. De har värvat in Lasu liksom, bästa i hela SHL. Sedan Sundström som har gjort ett mål sedan 2017. Rysningar rent av.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » tor maj 23, 2019 2:48 pm

Det räcker ju att gå in och läsa på LHC's forum för att förstå att normaltillståndet för en hockeysupporter är isblindhet. Här hyllas Frölundabygget, på LHC's forum hyllar de vårt, någonstans hyllas säkert även LHC's lagbygge, och så går ekorrhjulet runt, runt, runt...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav DeLarge » tor maj 23, 2019 3:07 pm

Ja det bästa laget på pappret kommer alltid vinna. I idrott kan ingenting annat hända.
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: sön jan 22, 2012 3:01 am
Ort: Suffragette City

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Lakershjärta71 » tor maj 23, 2019 4:14 pm

Svartvadet skrev:Håller med dig. Vi har kanske 1% vinstchans mot Frölunda, om ens det. Skulle bli glatt överraskad om vi håller oss under tvåsiffrigt faktiskt!
Lagbygget är långt ifrån klart och redan tippar du att Lakers bara har 1% chans att vinna mot FHC. Så lågt sänker jag inte Lakers.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4130
Blev medlem: fre jun 26, 2009 12:52 pm
Ort: Växjö

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 23, 2019 4:27 pm

Det var ett djupt sarkastiskt svar till Stupet.

Jag gillar laget, precis som jag har skrivit innan. En-två målskyttar in, så ska du få se på ett jävla ös när VLH är på isen
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor maj 23, 2019 4:28 pm

Tja, om vi får in ett par spelare till så tycker jag kedjorna ser rätt intressanta ut... typ:

Gynge – JFK – Horak
Shinimin – Davidsson – Palola
Sylvegård/Cederquist – Holmberg - Lundberg
Engström - Josefsson – Nilsson

Nu menar jag inte att jag tror att vi kommer att få in Gynge och Palola in person, utan Gynge-isch och Palola-isch spelare!

Om det ser ut typ så här så tror jag inte att laget lägger sig på rygg ens för Frölunda!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Towen » tor maj 23, 2019 4:46 pm

Ironi är som grekmytologins Sirener; förföriskt vacker men farlig :roll:

Faktiskt blir man lite iskåt så här i försommar när man ser ovan laguppställning. Får man på det bara till rätt LAGANDA i gruppen ser det riktigt bra ut - "Do not ask, what the country can do for you.. but.. /../"
Towen
Forumdemon
 
Inlägg: 1622
Blev medlem: lör apr 21, 2012 6:05 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Stupet » tor maj 23, 2019 5:35 pm

Som vanligt på detta forumet så får folk inte tycka vad dom vill utan att man måste vara sarkastisk tillbaka. Har aldrig huggt över någon annan supporter härinne och har sett laget spela ända sen 1999. Men bara för att man tycker olika så är man tydligen dum i huvudet. Snart dags att lämna detta forumet.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon
 
Inlägg: 1973
Blev medlem: tor jun 19, 2003 3:02 pm
Ort: Ingelstad

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor maj 23, 2019 5:49 pm

Mycket lite snack om backlinjen. Tycker det borde styras upp lite. Hyfsat mycket defensiv där. Men kan någon dominera framåt. Vilka backar kan lira 25 minuter och ändå hålla klass?
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor maj 23, 2019 6:12 pm

Stupet skrev:Som vanligt på detta forumet så får folk inte tycka vad dom vill utan att man måste vara sarkastisk tillbaka. Har aldrig huggt över någon annan supporter härinne och har sett laget spela ända sen 1999. Men bara för att man tycker olika så är man tydligen dum i huvudet. Snart dags att lämna detta forumet.


Jag instämmer , men ta inte åt dig. En del måste växa på andras bekostnad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor maj 23, 2019 6:19 pm

Helt ärligt och jävla talat. Växjö Lakers måste väl för fan ha EN VD. Ingen Korpen-Växjö United-modell där det bakas och kakas brett och bunkras ihop till pinsamheter.

Det ska vara EN VD och EN Sportchef. Bådadera blir dassig humbug i längden.

Seriöst för fan!
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor maj 23, 2019 6:29 pm

Statusskribenterna som skriver här inne för egen beundran för att få ett gillande från deras gelikar - och aldrig ifrågasätter - vet vi vilka det är. Lika roligt varje gång.

Att tycka egen tanke och ifrågasätta det är fruktansvärt fult. Då går man över gränsen. Bättre att ta det på fikapausen när ingen hör.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » tor maj 23, 2019 6:39 pm

vlk skrev:
Stupet skrev:Som vanligt på detta forumet så får folk inte tycka vad dom vill utan att man måste vara sarkastisk tillbaka. Har aldrig huggt över någon annan supporter härinne och har sett laget spela ända sen 1999. Men bara för att man tycker olika så är man tydligen dum i huvudet. Snart dags att lämna detta forumet.


Jag instämmer , men ta inte åt dig. En del måste växa på andras bekostnad


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rätten att uttrycka sin egen mening innebär inte att få stå oemotsagd, och sarkasm är bara en av många konstformer för att framföra ett motargument. Ibland blir det briljant, ibland kan det träffa lite fel, men att gråta ut för att någon ifrågasätter en känns överilat.

Så upp på hästen och fortsätt diskutera!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » tor maj 23, 2019 6:43 pm

Kloker skrev:Statusskribenterna som skriver här inne för egen beundran för att få ett gillande från deras gelikar - och aldrig ifrågasätter - vet vi vilka det är. Lika roligt varje gång.

Att tycka egen tanke och ifrågasätta det är fruktansvärt fult. Då går man över gränsen. Bättre att ta det på fikapausen när ingen hör.

Bättre kan du, Kloker. Debatten om lagbygget är en katt-och-råtta-lek, eller en kalla-kriget-batalj om du hellre vill, där båda behövs för att det ska bli nån diskussion. Båda sidor skriver lika mycket för egen beundran och gelikgillandes skull.

Var JFK en lite för bra present från Gösser-VDn, så du blev tvungen att ge dig på de dubbla tjänsterna istället för lagbygget för en stund?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav StenhårtSlagskott » tor maj 23, 2019 6:46 pm

Jag tillhör absolut de bästa på de här forumet.

Gillar det jag ser i lagbygget såhär långt.

Hade gärna också sett en SC och en VD men ingen jag vill skrika mig hes om.

Vissa tror att de får mer rätt för de skriver det om och om och om igen.

Sa jag att jag tillhör de absolut bästa här på forumet. Det behöver inte alls vara så.
Senast redigerad av StenhårtSlagskott tor maj 23, 2019 6:49 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 4853
Blev medlem: sön dec 18, 2016 7:31 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor maj 23, 2019 6:47 pm

FLANDERS - Vad anser du själv om att HÖNERÖVEN är både VD och Sportchef?
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Svartvadet » tor maj 23, 2019 7:46 pm

Stupet skrev:Som vanligt på detta forumet så får folk inte tycka vad dom vill utan att man måste vara sarkastisk tillbaka. Har aldrig huggt över någon annan supporter härinne och har sett laget spela ända sen 1999. Men bara för att man tycker olika så är man tydligen dum i huvudet. Snart dags att lämna detta forumet.


Klart du får vara kritisk, men man måste väl få vara kritisk tillbaka?

Du får det att låta som om att Frölunda har det bästa laget i historien i SHL och att vi skulle få problem mot TAIF. Är det verkligen SÅ illa? När LHC:s fans drömmer om JFK, så hånar vi nyförvärvet för att vi hade förväntat oss Crosby
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 6418
Blev medlem: lör apr 07, 2007 10:13 pm
Ort: Vaaho

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Flanders » tor maj 23, 2019 8:07 pm

KLOKER - Jag anser att det är på papperet orimligt att sitta på båda dessa poster och med tanke på Evertssons track record som sportchef önskar jag likt dig att herr Hängmatta kliver ner från VD-posten och lägger full energi på att bygga laget.

Vad anser du om värvningen av JFK?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon
 
Inlägg: 1494
Blev medlem: tor dec 30, 2004 5:16 pm
Ort: Harlem

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav vlk » tor maj 23, 2019 8:29 pm

Flanders skrev:
vlk skrev:
Stupet skrev:Som vanligt på detta forumet så får folk inte tycka vad dom vill utan att man måste vara sarkastisk tillbaka. Har aldrig huggt över någon annan supporter härinne och har sett laget spela ända sen 1999. Men bara för att man tycker olika så är man tydligen dum i huvudet. Snart dags att lämna detta forumet.


Jag instämmer , men ta inte åt dig. En del måste växa på andras bekostnad


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rätten att uttrycka sin egen mening innebär inte att få stå oemotsagd, och sarkasm är bara en av många konstformer för att framföra ett motargument. Ibland blir det briljant, ibland kan det träffa lite fel, men att gråta ut för att någon ifrågasätter en känns överilat.

Så upp på hästen och fortsätt diskutera!


Jag bryr mig inte om vad andra skriver och tycker. Tycker ingen ska ta åt sig. Vi är olika. Acceptera och släpp saken är melodin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8485
Blev medlem: tis jan 02, 2007 10:29 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Kloker » tor maj 23, 2019 8:41 pm

Flanders - Jag tycker att JFK är en intressant värvning. Gällande Höneröven så är vi överens. Han har inte på den platsen att göra. Vad det betror på vet jag inte. Men det rimmar dåligt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist
 
Inlägg: 2564
Blev medlem: fre sep 17, 2010 12:53 pm

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav smashinlovely » tor maj 23, 2019 8:49 pm

Vi har ju samlat på oss en rejäl talangpool inför framtiden. Vad tror ni om Lukas söderlund? Vad jag fått till mig så finns det stort potential i den pojken. Om jag inte missminner mig helt ska han även ha en lillebror av minst likvärdig kaliber. Tror han hann med åtminstone ett par matcher i vårt j20 förra säsongen men har inte sett honom personligen.
Användarvisningsbild
smashinlovely
Forumdemon
 
Inlägg: 1805
Blev medlem: tor jun 27, 2013 11:00 am

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Inläggav Härmapan » tor maj 23, 2019 8:51 pm

Jag tror inte att någon tycker det är bra att han sitter på båda stolarna...
Frågan är hur planen ser ut? Letar man efter en ny vd eller hur tänker man?
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3301
Blev medlem: ons mar 16, 2011 11:32 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster