Lakej Hockey Elits frjärde raka seger....

Här kan du läsa och skriva inlägg som berör Lakej Hockey, innebandy och övrig idrottsverksamhet inom LL.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakej Hockey Elits frjärde raka seger....

Inläggav per lindh » fre jan 14, 2005 6:46 pm

5-4 är väl inte det bästa resultatet, men vi vann och det är huvudsaken.
Det såg riktigt segt ut i första perioden som vi förlorar med 3-0. Efter lite snack i båset och ett par örfilar så tände killarna till. Specielt snus mumriken Marcus Heiman som verkligen jobbade för laget och för att inte ta någon mer snus. (Han håller på att försöka sluta snusa). Han blixtrade till och öste in mål och vipps så var det 3-3. Lakejerna utökade ledningen till 5-3. Men i slutet av sista perioden så släpper dem upp motstådarna till 5-4. Loodh höll nollan i 19 minuter och 20 sekunder in i andra perioden sen orkade han inte stå emot. Men en riktigt bra upp hämtning i andra av Loodh som läckte som en soll i första perioden. Sa själv det till honom i första periodens paus och han tog till sig det bra och gjorde en godkänd andra period. Måste säga att det finns hjärta i vårt lag och det är jag stålt över att se som spelande choach. Själv var jag inte med pga legat sjuk i ett par dagar, men vi ses i nästa match.

OBS!
Laget såg rätt trögt ut efter jul uppehållet men vi räknar med att gå upp i elitserien i år.

TYVÄRR så blev en JR skadad i motståndarlaget, så han fick köras ner till akuten. Efter matchens slut så körde jag själv ner och kollade hur det gick med honom.....handleden var sne.....idag ringde hans far mig och berättade hur det gick och det var en fraktur i handleden så han skulle få gå gippsad i tre veckor tror jag.
Vi i lakejerna beklagar det som hände och hoppas att han kryar på sig.
Och hoppas han kommer på is så snabbt som möjligt igen.

Måste tillägga att JR var nog den bästa spelaren motståndarna hade, en kvick spelare som har känsla och talang för det han gör, så fortsätt jobba så kanske vi får se dig i A-laget om några år.

:ok: Vi vände ett underläge från 0-3 till 5-4. bra jobbat killar.

:notOK: killen som bröt handleden var inte kul. KRYA PÅ DIG. Dommaren var inget lysande, en konstig ut visning på Marcus Heiman som vi frågade oss själva var han hittade den, men det var första matchen som han dömde, om jag förstod det rätt, så vi alla vet ju hur svårt Claesson har det efter att ha dömt 100 matcher, så vi förlåter honom. Jag som lagledare skrek väl mest och får be om ursäkt.

Resultat: 5-4
Utvisningar: Lakejerna 2*2min, motståndet 0min Marcus Heiman fick båda utvisningarna. Måste varit pga att han inte hade någon snus.
Publik:18 pers
Skott: 20-16 till lakejernas fördel.
Växjö Lakers....
Användarvisningsbild
per lindh
Forumamatör
 
Inlägg: 172
Blev medlem: fre nov 07, 2003 5:36 pm
Ort: Växjö

Återgå till Lakej Sport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster