Slipning

Här kan du läsa och skriva inlägg som berör Lakej Hockey, innebandy och övrig idrottsverksamhet inom LL.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Slipning

Inläggav LaKaj » lör aug 16, 2003 2:00 am

Säsongen närmar sig. Bara tre månader kvar...;)

Har funderat på hur jag ska slipa grillorna den här säsongen. Jag skulle nog vilja köra lite skarpare svängar. Men det här med åkytan har jag inte begripit ännu... Jag trodde att det bara var en åkyta, men jag börjar ana att det är en på den främre delen av skenan och en på den bakre. Men hur ska man slipa för att "vända på en femöring" (det måste vara ett fruktansvärt gammalt uttryck).

Ang. klubbval så har jag kört på Stefan Nilsson en säsong, men denna säsongen kommer jag nog att gå över till Jarno Pikkarainen (eller hur, Anderzon!!!).

Nu är det i alla fall bara 6 timmar kvar till första ispasset för grabben (kanske dags för en power nap)!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav sorren » lör aug 16, 2003 10:08 am

Tjenare Lakaj!

Om du ska åka med en åkyta fram och en bak så måste du säga till mig innan så jag får åka upp och titta. Åkyta har du bara på ett ställe på skridskon. Längden och placeringen beror på om du ska spela back eller forward. Forwarden har kortare och lite längre fram placerad då dom ofta ska göra piruetterna som får motståndarna att köpa korv uppe på läktaren, backen som vanligtvis ska kunna ha en högre hastighet pga att man ska kunna åka snabbt bakåt vid kontringar mm har en längre åkyta och är placerad lite längre bak.
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs
 
Inlägg: 563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 3:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » lör aug 16, 2003 12:43 pm

Vi får väl helt enkelt be Bulten ha en genomgång med oss om det där med åkytor. Sorren du skulle väl kunna assistera Bulten med att visa några Overheads. :wink:

Själv använder jag klubbor från Jarno och Peter, men i år kommer jag testa några nya varianter.

Det kommer bli en rolig säsong och det är mycket som måste ordnas framöver. Jag tänker närmast på vår anslutning till Korpen. Anmälan ska in under september och dessförinnan kommer jag att kalla att intresserade till ett möte i ishallen före en träningsmatch. Detta för att få en indikation på hur många som är intresserade. Kanske ska vi ha två lag i korpserien? Mer om detta inom kort...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav LaKaj » sön aug 17, 2003 2:58 am

Det där med att skicka iväg motståndaren till att köpa korv är precis vad jag är ute efter! Kanske får be Bulten fixa en sådan slipning. ;)

Anderzon, du hade garanterat inte över en promille när du lovade mig en Jarno-klubba... ;) Appropå korplag så är det kanske inte troligt att vi kan få ihop två lag som är beredda att satsa på detta. Jag tror att ett flertal nöjer sig med att att träna 2 timmar i veckan + någon träningsmatch emellanåt. För min personliga del så nöjer jag mig med detta, men om det skulle bli något inhopp i en match i korpserien för min del ibland, så är det helt OK. Jag har inte ambitioner för det, men ställer upp om det behövs. Jag ser det som en enorm styrka för Lakejerna att vi kan lira lite hockey ihop, utöver klackengagemanget!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav anderzon » sön aug 17, 2003 10:35 am

LaKaj --> Jag kommer ihåg att jag lovat dig en Jarnoklubba... du ska t.o.m få välja en av de sex som står i källaren. :wink:

Vad gäller korpspelet så har Odenslanda visat stort intresse av att gå samman med oss nästa säsong och blir så fallet så finns det också ett underlag för två lag.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav alfax » sön aug 17, 2003 12:10 pm

Å,herre gud vilken utveckling ,det finns redan de som är beredda att bli farmarlag ,jag bara säjer, Lakers se upp ,här kommer lakejerna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 11970
Blev medlem: fre apr 12, 2002 3:04 pm
Ort: Växjö

Inläggav sorren » sön aug 17, 2003 12:31 pm

Man kan köpa allt för pengar!

"-Gammalt tingsrydsordspråk om lakers" 8)
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs
 
Inlägg: 563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 3:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav blask » sön aug 17, 2003 1:36 pm

ja vita för svarta håller ju inte i längden eller hur? 8)
Bild
Användarvisningsbild
blask
Forumentusiast
 
Inlägg: 424
Blev medlem: lör sep 14, 2002 10:14 am


Återgå till Lakej Sport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster