Säsongen är slut

Här kan du läsa och skriva inlägg som berör Lakej Hockey, innebandy och övrig idrottsverksamhet inom LL.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Säsongen är slut

Inläggav anderzon » mån apr 07, 2003 2:06 pm

Då vi startade Lakej Hockey i november 2002 hade vi som målsättning att boka upp istider varje söndag och därigenom skapa en aktivitet "utanför" hockeyn.

Utan att ha räknat antalet tillfällen, då vi också spelat matcher samt bokat upp extratider, måste jag påstå att vår satsning har slagit mycket väl och att uppslutningen varit utöver förväntan.

Lakej Hockey var från början en rolig grej, men kom snabbt att utvecklas till något mycket mer. En egen logotype var andra steget efter bokade istider och i samma veva blev vi utmanade att möta diverse korplag i träningsmatcher. Vi har Futurum, Atea, Wunjo och Odenslanda att tacka för dessa utmaningar med blandade matchresultat som utgång.

Tack vare dessa matcher kom vi snabbt in på tanken att inför nästa år etablera ett eget mjukhockeylag i korpserien. Visionen är liksom Växjö Lakers, att så snabbt som möjligt avancera i seriesystemet för att fortast möjligt representeras i korpseriens Elitserie.

Tack vare dessa matcher kom vi att knyta två viktiga sponsorer till Lakej Hockey. Jag vill rikta ett stort TACK till FALCK och TC Textiltryck i Växjö som fixade fram lagets första matchtröjor. En vacker dag ser jag att dessa tröjor kommer säljas dyrt på auktion.

Det finns fler stora TACK att dela ut... Först och främst vill jag vända mig till Lakej Hockey:s egen materialförvaltare och motivator, ROGER "GREENFIGHTER" NILSSON som på det mest föredömliga sätt varit den som funnits på plats VARJE gång det varit träning och match. Utan Rogers förtjänst och nitiska pliktkänsla, hade vi alla tvingats törsta ihjäl, åka runt och skjuta med trasiga klubbor eller skavande hockeyhjälmar. Än en gång ETT STORT TACK till dig Roger och jag hoppas att du är med oss nästa säsong upp i seriesystemet. Jag vägra spela seriematch utan dig som The MAN i båset.

Jag vill också framhäva Växjö Lakers materialproffs i NIKLAS "BULTEN" KARLSSON och ALLAN "SMAJLET" ERIKSSON som bägge stått till tjänst med en hjälpande hand, många puckar, isolerband och diverse klubbor. Ni två har dessutom lärt mig hur slipmaskinen fungerar och jag är nog den som slipat mest skridskor den här säsongen.

Till vår nya klack i klacken "LAKERS LAKEJERS LAKEJER" som bidragit med månget glåpord och glada tillrop under våra matcher och träningar. Alfax, Mackan, Frasse och många därtill som på ett mycket moraliskt sätt bidragit till hockeykänslan. Jag hoppas och tror att ni står i båset även nästa säsong då vår största målsättning blir att slå Jonstorps publikrekord när vi spelar vår första seriematch.

SIST MEN INTE MINST... vill jag tacka Växjö Lakers egen superkanslist MAGNUS "MANOLITO" SANDBERG som på det mest förtjänstfulla sätt hjälpt Lakej Hockey med bokningar av istider. Utan dig hade vi lätt stått utanför isrinken som vilket korplag som helst utan möjlighet till träning.

Att få spela mjukhockey och på så sätt få möjligheten att återuppliva gamla hockeyminnen men också ges en chans att känna på och testa vad vårt Lakerslag gör på sina matcher, är helt UNDERBART.

Det enda målet som vi inte lyckades uppnå den här säsongen, är den träningsmatch som vi länge suktat efter... att få spela en riktig match mot våra Allsvenska Hjältar. Detta pga av tidsskäl, då kommunen väljer att smälta isen direkt efter matchen mot Troja. Hur som haver... jag räknar kallt med att vi får en match under försäsongen istället och vad kan kännas mer motiverande under sommarperioden, att veta vad som väntar... liksom Växjö Lakers kommer behöva träningsmatcher inför seriestarten, kommer också Lakej Hockey behöva känna på allvaret innan vi bägge skrinnar mot högre höjder.

Att Växjö Lakers Hockey spelar Allsvensk Hockey nästa säsong stärker Lakej Hockeys ambitioner än mer och motivationen har aldrig kännts starkare än nu... VI SKA UPP I ELITSERIEN och VI SKA DOMINERA KORPHOCKEYN, så om vi måste bli ett "köpelag".

Innan jag avslutar vill jag framhäva att vi även i framtiden kommer att satsa på "att det ska vara roligt att vara med" och att vi därför kommer dubbla våra istider, så att ALLA kan få känna på den härliga känslan med is under fötterna. När jag menar alla, så menar jag ALLA... gammal som ung, Lakej eller inte Lakej. ALLA är välkomna!

Lakejernas idrottsektion återkommer under sommaren med vad som gäller inför korpstarten, träningstider etc.

Tack för en underbar mjukhockeysäsong!

"Mot vanliga invändningar för bra och annorlunda förändringar"

Mvh,

Hans Anderzon
Idrottsektionen
Senast redigerad av anderzon tis aug 26, 2003 11:47 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav hassa » mån apr 07, 2003 2:14 pm

Det är bara att hålla med.

Det har varit underbart roligt att lira hockey.

HASSA HASEK!!
Slutspel!
Användarvisningsbild
hassa
Forumproffs
 
Inlägg: 731
Blev medlem: tis okt 01, 2002 1:06 pm
Ort: Järnvägsknut

Inläggav Roger » mån apr 07, 2003 2:22 pm

kan meddela att jag såvida inget annat händer kommer att arbeta med lakejhockey även nästa säsong
törstens fiende
Användarvisningsbild
Roger
Forumdemon
 
Inlägg: 1064
Blev medlem: tis okt 01, 2002 7:27 am
Ort: växjö

Inläggav dolitle » mån apr 07, 2003 4:46 pm

Gott att höra Roger :D :D
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 8709
Blev medlem: tor apr 11, 2002 10:09 pm
Ort: Växjö

Inläggav Tullverket » mån apr 07, 2003 4:52 pm

Nu blev man ju sugen att handla hockeyskydd i sommar.... :lol:
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Användarvisningsbild
Tullverket
Forumentusiast
 
Inlägg: 466
Blev medlem: sön sep 22, 2002 5:07 pm
Ort: Växjö

Inläggav anderzon » mån apr 07, 2003 4:54 pm

Tullverket skrev:Nu blev man ju sugen att handla hockeyskydd i sommar.... :lol:


Se där ja... du är välkommen!
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav sorren » mån apr 07, 2003 5:27 pm

Måste säga att det varit fantastiskt rolig säsong. Minns den första träningen när det var halv sjö på isen och då vi fick lite tid av lakers, i strålande solsken med nyfallen snö på träden runt omkring, med 20 minusgrader så man fick stoppa fingrarna i munnen för att hålla värmen innan man fått upp tempot, alla gånger anderzon stått å hängt vid båset istället för att jobba hemåt, hasek simmande på isen, Tobbe leende åka runt o ta skit för sin grymma backhand, PeRs oförmåga (hehe) att näta å en jäkla massa annat. Det har varit en j..a bra vinter. :D :D :D
Heja Heja Heja Växjö, Växjö Lakers är dom bästa!
Användarvisningsbild
sorren
Forumproffs
 
Inlägg: 563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 3:03 pm
Ort: Växjö

Inläggav LaKaj » mån apr 07, 2003 11:49 pm

Helt kanon. Tidigare trodde man att man hade en kropp som en 17-åring, nu vet man!
Nu väntar jag bara på ett klartecken från Anderzon att vi ska börja med Street-hockey!!! :D
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Användarvisningsbild
LaKaj
Forumdemon
 
Inlägg: 1563
Blev medlem: fre apr 19, 2002 11:29 pm
Ort: Från blå. Rakt upp i krysset!

Inläggav Linda » tis apr 08, 2003 8:31 am

Jag hoppas att ni alla kommer och firar att även er säsong har varit lyckad på Hockeyfesten på Långfredagen OCH att ni följer med till Vojens för att ladda inför nästa säsong!
Användarvisningsbild
Linda
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 3759
Blev medlem: sön apr 14, 2002 12:15 pm
Ort: Öja

Inläggav Sudden » tis apr 08, 2003 9:34 am

Men kan man inte köra nån sommar träning???? På uterinken nu finns ju så man kan åka inlines där???? De vore en perfekt sommar träning?? :oops:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
Användarvisningsbild
Sudden
Forumproffs
 
Inlägg: 682
Blev medlem: mån sep 09, 2002 10:02 am
Ort: WeXiÖ

Inläggav anderzon » tis apr 08, 2003 9:55 am

Återkommer i frågan om sommarträning...
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

När ? Var ? Hur ?

Inläggav Wolger » ons apr 09, 2003 2:33 pm

:?: 8O Vad är Vojens :?: 8O :?:
Wolger
 

Re: När ? Var ? Hur ?

Inläggav anderzon » ons apr 09, 2003 2:50 pm

Mystiq skrev::?: 8O Vad är Vojens :?: 8O :?:


Det är en ort i Danmark, i vilken man årligen arrangerar en stor supporterträff. Klart du ska med till Vojens Mystiq... mer info om vår resa dit hittar du på www.lakerslakejer.com
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Malin » fre apr 18, 2003 12:15 pm

Anderzon skrev:Återkommer i frågan om sommarträning...


Kanske finns det några golfspelare bland er som är sugna på att sommarträna...? Golf är ju ett underbart sätt att förena nytta med nöje. Lagom motion med lite valfri dricka i bagen...vi satsar lite pengar och snart har vi ännu mer pengar att skänka. Någon som vågar utmana en tjej...? :wink:
Malin
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre apr 18, 2003 11:57 am
Ort: Växjö

Inläggav mackan » fre apr 18, 2003 12:16 pm

Malin skrev:
Anderzon skrev:Återkommer i frågan om sommarträning...


Kanske finns det några golfspelare bland er som är sugna på att sommarträna...? Golf är ju ett underbart sätt att förena nytta med nöje. Lagom motion med lite valfri dricka i bagen...vi satsar lite pengar och snart har vi ännu mer pengar att skänka. Någon som vågar utmana en tjej...? :wink:


Det har varit på tal om att köra en Lakers-Lakej turnering i golf...
Senast redigerad av mackan fre apr 18, 2003 12:48 pm, redigerad totalt 1 gång.
.....
Användarvisningsbild
mackan
Forumterrorist
 
Inlägg: 2710
Blev medlem: tor apr 18, 2002 2:43 pm
Ort: Orust

Inläggav Tullverket » fre apr 18, 2003 12:17 pm

Ja är med, inte spelat på 2 år men har klubbor och är medlem. :D
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Användarvisningsbild
Tullverket
Forumentusiast
 
Inlägg: 466
Blev medlem: sön sep 22, 2002 5:07 pm
Ort: Växjö

Inläggav Malin » fre apr 18, 2003 12:38 pm

Dessutom är ju golf ett perfekt sätt att både få uttrycka svordomar och samtidigt träna på att hålla dom tillbaka. Lite som när man skäller på han den randige, man vet att det inte hjälper men ack så skönt att få släppa ut dom. Kanske en ny alfax-fond?
Malin
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre apr 18, 2003 11:57 am
Ort: Växjö

Inläggav Frasse » fre apr 18, 2003 3:28 pm

Eftersom du Malin tog upp det här med golf

Så kom med ett datum å plats så lirar vi golf...hehe.....ju fler vi är desto roligare.

Är gärna med om att satsa en slant till nån fond eller dyligt.
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav Malin » lör apr 19, 2003 10:23 am

Vad betyder "hehe"? Men visst, jag har på förslag att eftersom vi tränat vid 9 på söndagar i vinter och uppslutningen har varit förvånadsvärt bra tycker jag, så kan det kanske vara en ide att träffas på söndagar vid nio på bestämd golfbana och sen delar vi upp oss och går ut. Det brukar ju inte direkt vara något tryck på banan då om det inte är tävling. Jag vet inte men nått säger mig att de flesta är nog medlem i glasriket men om så inte är fallet eller önskemål om variation finns kan vi ju byta bana varje söndag. Mig spelar det ingen roll..
Malin
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre apr 18, 2003 11:57 am
Ort: Växjö

Inläggav Frasse » lör apr 19, 2003 12:18 pm

Malin>>> hehe = en dålig övesrsättning av ett litet skratt....hehe

Lagom att kanske börja i mitten av Maj månad....vad sägs?
Användarvisningsbild
Frasse
Forumentusiast
 
Inlägg: 469
Blev medlem: sön apr 21, 2002 1:16 pm
Ort: Kronoberg

Inläggav anderzon » lör apr 19, 2003 12:59 pm

Måste ut och slå några bollar på rangen först... :oops:
Användarvisningsbild
anderzon
c/o LL´s Forum
 
Inlägg: 5072
Blev medlem: mån maj 27, 2002 3:03 pm
Ort: Värendsvallen

Inläggav Malin » lör apr 19, 2003 2:10 pm

Till Frasse:

Vad ska du göra tills dess...tjuvträna? Skojar bara. Varför inte tidigare, glasriket öppnar greenerna i veckan om ingen oförutsett sker. Banan är ju inte i bästa skick men det är ju lika för alla.
Senast redigerad av Malin lör apr 19, 2003 2:33 pm, redigerad totalt 1 gång.
Malin
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre apr 18, 2003 11:57 am
Ort: Växjö

Inläggav Malin » lör apr 19, 2003 2:11 pm

Om någon är sugen på att spela i morgon kan ni väl damma av klubborna o masa er ut till glasriket vid 10-snåret. Ranchen är öppen... :wink:
Malin
Forumamatör
 
Inlägg: 38
Blev medlem: fre apr 18, 2003 11:57 am
Ort: Växjö


Återgå till Lakej Sport

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst