Viktigt att alla läser information gällande abonnemang m.m

Tyvärr är det så att vi och Växjö Lakers biljettservice upplever en hel del problem när det gäller Lakejkortet (ståplatsabonnemanget). Därför känner vi ett  behov av att försöka klargöra och förtydliga vissa saker. Det är så att vi ganska ofta får in personer på biljettservice som är irriterade och arga för att dom inte får ut sina kort som man tycker att man har rätt till. Därför ska vi nu klargöra en gång för alla hur allt fungera.

Huvudkriteriet för att få köpa ett Lakejkort är givetvis att man är medlem i Lakers Lakejer innevarande säsong. Här verkar en del personer nöja sig med att inta den informationen och tror därmed att allt sedan går med automatik och att man bara kan åka ner till biljettservice och hämta ut sitt kort. Men den som läser infon vidare får reda på att man sedan måste skicka in sina uppgifter till en lista via ett formulär för att kunna hämta ut ett kort. Och varför vill vi ha det så. Jo, när ni skickar in era uppgifter via formuläret så kan Lakers Lakejer kontrollera om ni är medlemmar eller inte. Är ni medlem så klarmarkerar vi ditt namn i listan vilket då biljettservice ser och kan då lämna ut kortet.

En annan viktig sak som inte verkar glasklart för alla är att Växjö Lakers är en förening för sig och likaså Lakers Lakejer. Vi samarbetar givetvis, men vi är två separata föreningar med sin egna ledning och styrelse. En del tror än idag att Lakers Lakejer tillhör Växjö Lakers vilket inte är riktigt. Så Växjö Lakers har ju därmed ingen tillgång till Lakers Lakejers medlemsregister.

Så nu vädjar vi till er alla, läs all info noga. Uppfyller man inte kriterierna för att få ut ett kort så kommer du inte att få ut något kort oavsett hur mycket du tjatar. Och så är det oavsett om det är du själv som gjort något fel, eller vi för den delen. Alla som har registrerat sitt medlemskort i Cardskipper kan också se om ert medlemskap är aktivt. Ser du ditt medlemskort i appen är medlemskapet aktivt, väldigt enkelt. Ni som inte har reggat i appen av någon anledning kan givetvis ringa ner till biljettservice och kolla om er ansökan är klarmarkerad efter att ni fyllt i formuläret. Dock är det ibland svårt att hämta ut kortet samma dag man skrivit in sig eftersom vi inom Lakers Lakejer jobbar ideellt, och därför uppdaterar kvällstid.

Med denna lilla förklaring hoppas vi nu att vi slipper mer incidenter nere på biljettservice. 

Tack
Lakers Lakejer